بازدید 7155
۱

آغاز طرح تجمیع ٣ دانشگاه آزاد از سال آینده

دکتر میرزاده در هشتمین جلسه هیات امنای استان همدان گفت: طرح ساها یکی از بزرگترین طرح های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و یک ثروت ملی و گنجینه علمی پژوهشی محسوب می شود.
کد خبر: ۵۳۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 06 October 2015
دکتر میرزاده در هشتمین جلسه هیات امنای استان همدان گفت: طرح ساها یکی از بزرگترین طرح های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و یک ثروت ملی و گنجینه علمی پژوهشی محسوب می شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، هشتمین جلسه هیات امنای استان همدان صبح امروز با حضور دکتر میرزاده، مهندس محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه دراستان همدان و امام جمعه شهر همدان و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه دکتر میرزاده با اشاره به وجود 26 هزار و 800 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، افزود: بیش از 34 درصد از این تعداد دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. همان طور که می دانید طی دیداری که مقام معظم رهبری با روسای دانشگاه ها داشتند، از آنها خواستند تا سال 1404 میزان دانشجویان آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی به 30 درصد افزایش پیدا کند.

دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از نظر توسعه تحصیلات تکمیلی از اهداف برنامه 1404 جلوتر است

وی استان همدان را استان علم و دانش ایران دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از نظر توسعه تحصیلات تکمیلی از اهداف برنامه 1404 جلوتر است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه به موازات توسعه تحصیلات تکمیلی، طرح ساها(سامانه آزمایشگاه های آزاد) و جذب هیات علمی نیز تقویت شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر 56 درصد از بار تحصیلات تکمیلی کشور را عهده دار است. با این وجود برای رسیدن به رشد شتاب علمی که مدنظر مقام معظم رهبری است نباید روند توسعه تحصیلات تکمیلی متوقف شود.

دکتر میرزاده درباره طرح جذب اعضای هیات علمی در استان ها گفت: این طرح باید به صورت جدی توسط استان ها بویژه استان همدان پیگیری شود چرا که توسعه تحصیلات تکمیلی به جذب اعضای هیات علمی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه امکاناتی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، برای توسعه تحصیلات تکمیلی کافی است، تاکید کرد: بحث جذب هیات علمی باید جدی گرفته شود. موضوع مهم دیگری که باید در دستور کار واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد، طرح ساهاست که یکی از بزرگترین طرح های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و یک ثروت ملی و گنجینه علمی پژوهشی محسوب می شود.

وی افزود: ساها با 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه، در کنار جذب اعضای هیات علمی مهمترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه علمی کشور است.

دکتر میرزاده با تاکید بر سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سهم 50 درصدی تولید ناخالص ملی از طریق فعالیت های اقتصاد دانش بنیان گفت: برای رسیدن به این هدف 10 سال بیشتر زمان نداریم و برنامه های زیادی برای اجرا باقی مانده است. در این راستا باید طرح توسعه شرکت های دانش بنیان، ساها و همچنین راه اندازی طرح شفا در استان ها جدی گرفته شود.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای 71 مرکز رشد، 477 واحد فناور است که نیمی از آنها در دو سال گذشته تاسیس شده است.

تعامل خوب دولت تدبیر و امید با دانشگاه آزاد اسلامی


رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاکیدات دکتر روحانی مبنی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: از زمان تاسیس این دانشگاه تا کنون هیچ دولتی مانند دولت فعلی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری نداشته است که باید از این فرصت همکاری با دولت نهایت بهره را برد.

دکتر میرزاده با اشاره به طرح تجمیع 3 که در راستای کوتاه کردن فرایندها و کاهش بروکراسی است و از سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی می شود، بیان کرد: تجمیع فرایندها، کاهش بروکراسی و کاهش فرایندهای آموزشی و کوتاهی پروسه های اداری و مالی، از اهداف این طرح به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی در دانشگاه آزاد اسلامی زیاد است، گفت: استان ها که در رأس اجرا قرار دارند، باید با کمک ستاد مرکزی، طرح تجمیع 3 را اجرا کنند تا دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی نوآور و فعال تبدیل شده و در اشتغالزایی، کارآفرینی، تبدیل علم به ثروت و توسعه تحصیلات تکمیلی پیشگام باشد.

بکارگیری بانوان فرهیخته در حوزه های مدیریتی واحدهای استان همدان


رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توسعه فرهنگی در اولویت دانشگاه قرار دارد، گفت: توسعه فرهنگی زمینه ساز توسعه در بخش های دیگر است، از واحد همدان می خواهم از بانوان فرهیخته دانشگاه در سمت های مدیریتی بیشتر استفاده کند. همچنین از مشارکت دانشجویان دختر استقبال شود زیرا بسیاری از آنها می توانند در بخش های مختلف کارآمد باشند.

دکتر میرزاده به مسئولان واحد همدان توصیه کرد: تنها به پذیرش دانشجوی کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترا اکتفا نکنید و در جهت دوره های کوتاه مدت و آموزشی تخصصی برای استادان و کارمندان نیز گام بردارید. همچنین برای آموزش کارمندان سازمان های دیگر نیز برنامه ریزی کنید.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزارت صنعت و معدن ادامه داد: این وزارتخانه کارمندانش را برای دوره های تخصصی به دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می کند. چرا که مهندسی که 20 سال گذشته فارغ التحصیل شده، نیازمند بازآموزی دوره های تخصصی جدید است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل