بازدید 4809
۱

استیضاح آخوندی بدون توجه به شرایط دولت و اعتبارات مطرح شده است

کد خبر: ۵۳۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 06 October 2015
سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی به‌دور از واقعیت‌ها و بدون توجه به شرایط فعلی دولت و اعتبارات صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا؛ عبدالرضا مصری با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در شرایط فعلی هیچگونه توجیه منطقی ندارد٬ گفت: وقتی اعتبارات لازم به دلیل شرایط نامناسب ناشی از تحریم‌ها به وزارت راه وشهرسازی نمی‌دهند، استیضاح آخوندی دلیل ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه همکاری آخوندی در دولت یازدهم بستگی به رای و نظر اکثریت نمایندگان مجلس دارد٬ گفت: نظر شخصی من این است که این استیضاح به دور از واقعیت‌ها و بدون در نظر گرفتن شرایط فعلی دولت و اعتبارات صورت می‌گیرد.

نماینده کرمانشاه در پاسخ به اینکه اگر استیضاح بدون در نظرگرفتن واقعیت‌هاست، چرا مطرح شده است٬ گفت: زیرا واقعیت‌ها نادیده گرفته شده است. اگر نگاهی به بودجه سال جاری بیندازیم، متوجه می‌شویم کل بودجه کشور۲۱۰هزار میلیارد تومان است که بیش از ۱۹۰هزار میلیارد آن، صرف هزینه‌های جاری می‌شود. در این شرایط بودجه عمرانی کشور به ۲۰ تا ۲۵هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد. از سوی دیگر در بحث هزینه‌کرد بودجه عمرانی، بیشترین انتظارات در حوزه راه و شهرسازی است. بنابراین هرمشکلی هم که پیش بیاید، فکر نمی‌کنم وزیر راه و شهرسازی مقصر باشد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اگر پول در کشور نیست و اعتبارات کم است، نباید مقصر آن را وزیر راه و شهرسازی بدانیم گفت: بنابر این سوال بدون پاسخ این است که چرا این استیضاح مطرح شده که البته پاسخ را باید از استیضاح کنندگان پرسید.

مصری با اعلام اینکه ممکن است استیضاح کنندگان هم دلایلی داشته باشند گفت: من به عنوان یکی از ۲۹۰ مجلس، یک رای بیشتر ندارم که آن را نیز در مخالفت با استیضاح خواهم داد.

وی با تاکید به اینکه در شرایط فعلی وقتی به کسی مسوولیتی داده می‌شود، اختیار هم باید به او داده شود گفت: اما آخوندی اختیار لازم را ندارد. امروزه اختیار برداشت از خزانه با وزیر راه و شهرسازی نیست، اما متاسفانه مسوولیت پاسخگویی با وزیر است.

مصری افزود: چگونه است که اختیار خزانه با وزیر نیست، اما شاهدیم که از بین این همه پروژه نیمه کاره، تنها یک پروژه از ابتدای سال تا حالا اجرایی شده که آن یک مورد را نیز تلویزیون پخش می‌کند و به آن اعتبار تخصیص داده شده است. اما متاسفانه کسی که در مراسم افتتاحیه آن پروژه نبود، وزیر راه و شهرسازی بود.

وی با اشاره به اینکه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پروژه را افتتاح کرد گفت: به جای وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان مدیریت اعلام می‌کند که من این میزان پول برای این پروژه گذاشتم و آنقدر هم انجام می‌دهم. جالب اینکه این پروژه در حوزه انتخابیه خودش بود و شاید هم در آینده قرار است از آنجا برای مجلس شورای اسلامی کاندیدا بشود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: این اتفاق مهم نشان می‌دهد که وزیر راه و شهرسازی در تامین اعتبارات هیچ کاره بوده و اعتبارات دست سازمان مدیریت است و در این شرایط وزیر راه وشهرسازی بابت کمبود اعتبار نباید پاسخگو باشد.

مصری در خصوص عملکرد وزیر راه وشهرسازی گفت: آقای آخوندی انسان با تجربه‌ای است. وی آدمی اهل تحقیق، بررسی و اهل برنامه است. منتهی شرایط اقتصادی کشور این گونه است که پولی در بساط نیست و هنگامی که پولی در کار نباشد، تقصیر مشکلات هم با وزیر راه و شهرسازی نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار