بازدید 9294
۱

انتظار کاهش قیمت، بازار خودرو را کساد کرده

قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امسال تا کنون بین 5 تا 10 درصد و خودروهای خارجی بین 10 تا 20 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش قیمت مربوط به خودروی «بنز» و «ب ام و» بوده است
کد خبر: ۵۳۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸ 06 October 2015
نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل تهران اعلام کرد: قیمت خودروهای داخلی با توجه به نوع خودرو از 5 تا 10 درصد و قیمت خودروهای خارجی بین 10 تا 20 درصد نسبت به اوایل امسال کاهش داشته اشت.
 
«غلامحسن قاسمیان »در گفت‌وگو با جام جم آنلاین دلیل این کاهش قیمت را رکود حاکم بر بازار خرید و فروش خودرو ذکر کرد و گفت: وضعیت بازار خودرو همچنان راکد است و بسیاری از مردم به دلایل روانی و انتظار کاهش بیشتر قیمت در ماه​های آینده از خرید خودرو دست نگه داشته اند این در حالیست که قیمت ها بیشتر از این کاهش نخواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در این بازار کساد بیشتر خودروهای دست دوم خرید و فروش می شود تا خودروهای صفر کیلومتر افزود: بیشترین خودروهایی که در بازار خرید و فروش می شود مربوط به پراید، 206، سمند و پژو 405 است که خرید و فروش همین خودروها نیز به حداقل خود رسیده است.

کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت خودرو


به گفته نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل تهران، قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امسال تا کنون بین 5 تا 10 درصد و خودروهای خارجی بین 10 تا 20 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش قیمت مربوط به خودروی «بنز» و «ب ام و» بوده است، همچنین خودروهای کره ای نیز حدود 15 درصد کاهش قیمت داشته است.

وی با گلایه از سازمان امور مالیاتی، ادامه داد: درحالیکه فروش خودرو در کشور به شدت کاهش یافته است متاسفانه هر سه ماه بدون توجه به کسادی بازار از این صنف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده گرفته می شود که این موضوع فشار زیادی را بر این صنف وارد کرده است و در حال حاضر برخی از نمایشگاه داران به دلیل نبود مشتری و وضعیت بد مالی شغل خود را تغییر داده اند.

قاسمیان درباره وضعیت نمایندگی های فروش خودرو گفت: نمایندگی های خودرو نیز فروش چندانی ندارند و از طرفی تولید کارخانه ها کاهش داشته است و از سوی دیگر به دلیل رکود بازار، برخی خودروها در انبارها انباشته شده است.

در حالیکه برخی کارشناسان پیش بینی می کنند تقاضا برای خودرو از اواخر فصل پاییز رونق پیدا کند اما نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل زیاد خوشبین نیست وی بر این باوراست که مردم به امید آنکه قیمت خودرو ارزان می شود از خرید خودرو خودداری می کنند در حالیکه تجربه نشان داده قیمت محصولی که افزایش پیدا می کند نمی تواند به این سرعت به قیمت های قبلی باز گردد .

قاسمیان ابراز امیدواری کرد که مردم اگر قصد خرید خودرو دارند برای خرید اقدام کنند و بهتر است از نمایشگاه دارانی که دارای مجوز هستند خرید خودرو انجام دهند تا اگر شکایتی پیش آمد قابل پیگیری باشد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 750 نمایشگاه دار دارای مجوز و حدود 700 نمایشگاه دار فاقد مجوز در تهران فعال هستند که در حال ساماندهی آنها برای کسب مجوز هستیم .

به گفته نمایشگاه داران، در میان خودروهای داخلی هم اکنون قیمت هر دستگاه پراید ۱۳۱ معادل ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ معادل ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ، پراید ۱۳۲ معادل ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۸۵۰هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۶میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۰۸ میلیون تومان در بازار است.

قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس در بازار آزاد ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ۳۰میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل