بازدید 53706
۲
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

نقشه داعش برای ترور مقامات بلند پایه ایرانی/ کنایه روحانی به احمدی‌نژاد با گفته‌های کوروش/ ادعای عجیب یک نماینده از پشت پرده استیضاح وزیر راه/ احتمال بازداشت برخی مفقودین فاجعه منا/ مثلث منشأ اختلاف اصلاح طلبان!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:ز«انتخابات خانوادگی برای خانواده هاشمی»،ز«توضیحات امیر تتلو درباره حضورش در دادگاه»،ز«نظر سردار نقدی در رابطه با ریشه همه مشکلات مسلمین» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 05 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارشز«تابناک»، انتخابات آینده و موضوع گزارش برجام در مجلس در کانون توجه رسانه ها امروز بوده است. در همین زمینه درگیری سختی میان جناح های مختلف بر سر اینکه گزارش جناحی بوده یا خیر در گرفته است. همچنین دادگاه بابک زنجانی و استیضاح آخوندی از دیگر موضوعات مورد علاقه رسانه ها است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مسئولان برای استقبال شاخه گل کندند!

مسئولان استان فارس دراستقبال از پیکر جانباختگان منا در شیراز، هفتاد شاخه گل را از محوطه فرودگاه کندند.

دوشنبه

انتخابات خانوادگی برای خانواده هاشمی

فائزه هاشمی در گفت و گویی که با رادیو صدای امید داشته از اعلام کاندیداتوری قطعی فاطمه هاشمی، محسن هاشمی و علی هاشمی برای مجلس شورای اسلامی و پدرش برای مجلس خبرگان خبر داده است. او با تاکید بر اینکه به نظر من حتی اگر همه هم رد صلاحیت شوند باز هم باید کاندید شوند، ادامه داد: من هم احتمال است که کاندید مجلس شورای اسلامی شوم و وضعیت محمد (هاشمی) هم به همین منوال است. دختر آیت الله هاشمی تاکید کرد: برای ایستادگی مقابل مخالفان و طرف مقابل، کسانی که می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند هم ثبت نام کنند. به گزارش نظر، این نماینده ی سابق مجلس ضمن مطرح کردن اینکه: امسال انتخاباتی خانوادگی خواهیم داشت، افزوده است: فضای امروز جامعه برای انتخابات مجلس را بهتر از زمان مجلس پنجم خواند و اعتقاد داشت اقبال اصلاح طلبان بعد از سال ۸۸ بیشتر شده است. گفتنی است این فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر حضور گسترده زنان در انتخابات مجلس به عنوان کاندیدا نیز تاکید کرد. او همچنین گفت: «اگر مردم مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند، شانس اصلاح طلبان بسیار زیاد است.به نظر من حضور مردم از سال ۹۲ هم بیشتر است و تواقق هسته ای و مسائلی از این قبیل باعث امید و انگیزه‌ی زیادی بین مردم شده است. در حال حاضر مجری انتخابات و ناظر انتخابات متفاوتند و این نوید دهنده انتخابات سالم تری است.» این عضو فعلی حزب کارگزاران، همچنین ادامه داد: ما به طور طبیعی هر کدام اختلافات سلیقه‌ای داشتیم و نبودن ما در یک سری از احزاب عمدی نبوده است. فائزه هاشمی همچنین گفت که پدرش هیچ گاه آمرانه به آنها نگفته است که در کدام حزبی حضور داشته باشند ولی با ایشان همیشه مشورت می‌کنند.


گویا برخی می خواهند از اول مذاکره کنند!

یک‌ عضو کمیسیون ویژه برجام در تحلیل گزارش نهایی کمیسیون برجام گفت: آنچه آنها می‌گویند به این معناست که شورایعالی امنیت ملی و مذاکره‌کنندگان تا به امروز سر کار بودند و باید دوباره برجام را از ابتدا بررسی و از اول مذاکره کنند به گزارش جماران، مسعود پزشکیان در توضیح علت ترک جلسه کمیسیون برجام اظهار داشت: با توجه به اینکه در گزارشی که در آن جلسه از سوی گروهی‌ از اعضا مطرح شد٬ هیچ‌کدام از گزارش‌های کمیته‌ها اعمال نشده بود، من، آقای منصوری‌آرانی و آقای تاجگردون مجبور به ترک جلسه شدیم تا نشان دهیم به هیچ عنوان در تهیه این گزارش تاثیرگذار نبوده و به این ترتیب برائت خود را از حضور در جلسه و تهیه گزارش نهایی به مردم کشورمان اعلام کنیم. وی افزود: در آن جلسه بسیاری از مسائل اتفاق افتاد و حتی صحبت‌هایی مطرح شد که دور از شأن نمایندگان مجلس است و سوال اینجاست که وقتی قرار نیست با منطق صحبت کنیم٬ چرا باید در جلسه می‌ماندیم. هنگامی که قرار نباشد از یک روش تبعیت کنیم و تنها بخواهیم نظر خود را به هر شیوه‌ای اعمال کنیم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید هنگامی که راه اشتباه است حتی پیشنهادهای درست هم نتیجه اشتباه می‌دهند. عضو کمیسیون ویژه برجام با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون برجام خاطرنشان کرد: ما نکاتی را به صورت مکتوب تهیه کردیم و در اختیار اعضای کمیسیون قرار داده‌ایم تا به امضای مخالفان برسد. وی با انتقاد از گزارش کمیسیون ویژه برجام یادآور شد: این گزارش می‌خواهد دولت را مکلف به اصلاح برجام کند و این در حالی است که همه می‌دانند دولت قادر به این کار نیست. در واقع آنها می‌خواهند که ما دبه کنیم و آنچه آنها می‌گویند به این معناست که شورای‌عالی امنیت ملی و همه مذاکره‌کنندگان تا به امروز سر کار بودند و حالا باید دوباره برجام را از ابتدا بررسی کنند


هرچقدر پول بیاورند، رأی اول با اصلاح طلبان است

نماینده سابق مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به اجماع برسیم هر چقدر هم که رقیبان پول بیاوردند، رای اول را اصلاح‌طلبان خواهند آورد. محمدرضا خباز در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره استعفای برخی معاونان پارلمانی برای نامزدی در انتخابات مجلس اظهار داشت: به جز بنده، که برای نامزدی از حوزه انتخابیه تهران از مسئولیت خود استعفا دادم، برخی دیگر از معاونان پارلمانی نیز استعفا داده‌اند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به خاطر حضور خاتمی در جمع اصلاح‌طلبان می‌توان اطمینان داشت که در نهایت ائتلاف سراسری بین اصلاح‌طلبان به وقوع می‌پیوندد و اشراف معنوی و ظاهری ایشان موجب به حداقل رسیدن اختلافات بین اصلاح‌طلبان خواهد رسید و اصلا نگران بروز اختلاف میان اصلاح‌طلبان نیستم و معتقدم از ایشان بهتر برای شیخوخیت و اصلاح بین افراد وجود ندارد. خباز تاکید کرد: کاری که آقای خاتمی پذیرفته است، بسیار پر زحمت است که در نتیجه آن اصلاح‌طلبان در تهران حتما به ائتلاف خواهند رسید و با یک لیست یا حداکثر با دو لیست در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. خباز درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در رقابت با اصولگرایان و به خصوص مدیران دولت قبل که ثروت و شهرت دارند، گفت: معتقدم اگر اصلاح‌طلبان منسجم بشوند، با وجود اینکه پول در انتخابات سرنوشت‌ساز خواهد بود اما در نهایت اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات خواهند شد.


نقشه داعش برای ترور مقامات بلند پایه ایرانی

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از یک مسئول غربی گفت: داعش نقشه های منطقه ای برای ترور مقامات ارشد رسمی و دینی عراق و مقامات بلند پایه نظامی ایران دارد.


نگرانی یک آیت الله از برخی حرکات نامتعارف در قم

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که جایگاه قم در گذشته و دوران انقلاب بسیار مورد احترام مردم بوده و آن هم به دلیل حضور مرقد حضرت معصومه(س) مراجع و علما در این شهر می باشد افزودند: مردم احترام علما را نگه می دارند و حجاب و عفتشان را رعایت می کنند؛ در شرایط کنونی دشمن با برنامه ریزی در عرصه فرهنگ تلاش می کند تا روحانیت جایگاه خود را در نزد مردم از دست بدهد. آیت الله علوی گرگانی گفتند: متاسفانه حرکاتی از بعضی افراد در شهر قم مشاهده می شود که جای نگرانی دارد و این نوع حرکات با آداب و رسوم مسلمانان و به خصوص جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) مطابقت ندارد. به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له امروز در دیدار جمعی از سپاهیان، با بیان این که انسان در هر لباس و منصبی است، باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بداند اظهار داشتند: مهمترین هدف مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید خدمت به جامعه و احساس مسئولیت نسبت به هم نوعان باشد. ایشان با اشاره به این که خدمت به نظام جمهوری اسلامی از بهترین خدمات است گفتند: کسانی که در این نظام خدمت می کنند ،لازم است از هر لحاظ الگو برای سایر کشورهای اسلامی باشند و طوری رفتار کنند که مایه زینت حضرت ولی عصر (عج) شوند. حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که جایگاه قم در گذشته و دوران انقلاب بسیار مورد احترام مردم بوده و آن هم به دلیل حضور مرقد حضرت معصومه(س) مراجع و علما در این شهر می باشد افزودند: مردم احترام علما را نگه می دارند و حجاب و عفتشان را رعایت می کنند؛ در شرایط کنونی دشمن با برنامه ریزی در عرصه فرهنگ تلاش می کند تا روحانیت جایگاه خود را در نزد مردم از دست بدهد. ایشان افزودند: متاسفانه حرکاتی از بعضی افراد در شهر قم مشاهده می شود که جای نگرانی دارد و این نوع حرکات با آداب و رسوم مسلمانان و به خصوص حضرت فاطمه معصومه(س) مطابقت ندارد.


اصلاحات نیاز به پدرخوانده ندارد

حسن یونسی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در یک گفت وگو اشاره کرد: سیاست حزب ندای ایرانیان همراهی و ائتلاف با احزاب و جریان های اصلاح طلب در انتخابات آینده مجلس است. وی در پایخ به این سوال که: به نظر می رسد در میان اصلاح طلبان اختلافاتی وجود دارد، از سوی حزب کارگزاران و اعضای آن هجمه هایی علیه ندا شده، شما این هجمه ها را چگونه می بینید؟ گفت: ما با کارگزاران دوستیم و قاعدتا در یک ائتلاف با اصلاح طلبان و از جمله کارگزاران حرکت می کنیم. وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات عطریان فر در مورد پدرسالاری کارگزاران در میان اصلاح طلبان گفت: فکر نمی کنم آقای عطریان فر چنین حرفی زده باشند چون اصلاحات نیاز به پدرخوانده ندارد. باید ببینیم فارس گفت و گو را دقیق منتشر کرده است یا نه.


ادعای عجیب یک نماینده از پشت پرده استیضاح وزیر راه

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد با اشاره به دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش‌ترین دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی در قالب تقاضاهای استانی و شهرستانی مطرح شده و این استیضاح خواست ملی نیست. بیشترین دلایل پشت صحنه استیضاح وزیر راه معطوف به درخواست‌های منطقه‌ای از وزیر می‌شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به یکی از درخواست‌های نمایندگان استیضاح کننده از وزیر راه تصریح کرد: یکی از عزیزان نماینده، تقاضای 600 کیلومتر خطوط ریلی برای منطقه خود را دارد که این پروژه بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم دارد. نعمتی در ادامه تأکید کرد: همچنین در راستای تقاضای مذکور خطوط جایگزین پیش‌بینی شده که می‌تواند به راه آهن سراسری کشور متصل و مشکل مذکور را حل کند ولی متأسفانه شاهد این هستیم که موضوع در قالب استیضاح مطرح شده است.


توضیحات امیر تتلو درباره حضورش در دادگاه

امیر تتلو خواننده زیرزمینی درباره حضور روز گذشته‌اش در دادگاه انقلاب توضیحاتی داد.به گزارش پارسینه، تتلو در این‌باره نوشت: «عجب!! ماشالا دیوار واقعا موش داره، موشم گوش داره. رفته بودم به پاره‌ای از سوالات جواب بدم و هر وقت احضار بشم، حتما حاضر میشم چون قصد من حل‌کردن مشکل و مفیدبودن برای کشورم و موندن در ایران هست و همیشه همه‌ کارام از دل برای هوادارام بوده و جوابگوی همه کارام هستم!»


ابتکار عجیب شهرداری برای «منا»

عکس زیر، ابتکار عجیب شهرداری تهران برای بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا را نشان می‌دهد.«پارسینه» با انتشار این عکس، در توضیح آن نوشت: «قرار دادن ده‌ها ماکت مرده کفن‌پوش در "پارک" نهج‌البلاغه تهران برای پاسداشت شهدای فاجعه منا».

دوشنبه

عدم دسترسی به رئیس‌جمهور دلیل نامه‌نگاری ۴ وزیر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: پیشتر تذکر دادیم، تعرفه‌های کنونی واردات و پرداخت یارانه‌ها رکود تورمی را تشدید می‌کند، اما توجهی نشد و آقای رئیس‌جمهور پاسخ دادند که رکود تورمی تمام شده و وارد دوره رونق شده‌ایم.احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد نامه 4 وزیر به رئیس جمهور و هشدار آنها در مورد تبدیل شدن رکود به بحران گفت: نوشتن نامه توسط 4 وزیر برای رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه‌ها دارای جنبه سیاسی است و اهمیت زیادی ندارد.وی افزود: نامه وزرا به رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه‌ها که یکی از آنها وزیر دفاع است و صنعت گسترده‌ای را مدیریت می‌کند، حاکی از آن است که وزرا دسترسی به رئیس جمهور ندارند و باید برای دیدار با وی و بیان مسائل و مشکلاتشان از رئیس جمهور وقت بگیرند و معمولا هم موفق نمی‌شوند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یکی از وزرای مهم دولت می‌گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیئت دولت با رئیس‌جمهور مسائلم را مطرح می‌کنم، چون رئیس جمهور به ما وقت دیدار نمی‌دهد، بیان داشت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور هماهنگ کننده وزرا و حلقه وصل وزرا به یکدیگر است.توکلی تصریح کرد: موضوع با اهمیتی مثل نوشتن نامه به رئیس جمهور باید جزو دستور جلسه هیئت دولت قرار می گرفت و وزیران تولیدی دیگری مانند وزیر جهاد کشاورزی در آن شریک می‌شدند.وی بیان داشت: همچنین از آنجا که در این نامه صحبت از بحران می شود باید وزیر اطلاعات و کشور در آن شریک می‌شد.


یک پای فینال در خنداونه مشخص‌‌شد

امیرمهدی ژوله، موفق به شکست علی مسعودی شد. امیرمهدی ژوله با اختلافی اندک به مرحله نهایی رقابت های خنداننده برتر رسید. علی مسعودی با فاصله تنها 80 رای از راهیابی به مرحله بعد مسابقات باز ماند.ژوله موفق به کسب 1671479 رای شد.


وام 100میلیونی ساخت مسکن در راه است!

وزیر راه و شهرسازی از بررسی طرح پرداخت وام 100میلیون تومانی ساخت مسکن توسط شورای پول و اعتبار خبر داد.عباس آخوندی در پاسخ به این پرسش که پرداخت وام 100 میلیون تومانی ساخت به انبوه‌سازان در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار کرد: این وام در شورای پول و اعتبار است و تصویب می‌شود.به گزارش تسنیم، دوشنبه‌ هفته گذشته رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور از اعلام آمادگی رسمی بانک مسکن برای پرداخت وام 100 میلیون تومانی ساخت مسکن خبر داده و به تسنیم گفته بود: این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری بوده و به انبوه‌سازان پرداخت شده و پس از دوران ساخت به خریداران منتقل می‌شود.


چه ارگانی عمدی یا غیر عمدی بودن منا را تشخیص می دهد؟

حجت‌الاسلام سید محمود علوی صبح دوشنبه در آیین تشییع جانباختگان حادثه منا استان فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز بیان کرد: وزارت اطلاعات کار خود را در این زمینه شروع کرده است.وی افزود: حادثه منا تنها موضوع جمهوری اسلامی نیست بلکه موضوع مهم جهان اسلام و 22 کشور اسلامی عزادار است که این مهم بیانگر ضرورت حفظ بعد بین المللی این حادثه است که ملت ایران با دیگر ملل و کشورهای اسلامی باید این موضوع را پیگیری کنند.علوی اظهارداشت: همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسئول تهیه مبانی حقوقی و اعاده دعوی از طرف ایران به نمایندگی از خانواده های داغ دیده برای اقدام در مجامع حقوقی بین المللی شد تا اقدام شایسته ای در این زمینه صورت گیرد. وزیر اطلاعات گفت: دولت وزارت اطلاعات را مکلف کرد تا مستندات این حادثه را جمع آوری کند و بر اساس این مدارک عمد یا غیر عمد بودن این حادثه مشخص شود.


مثلث منشاء اختلاف اصلاح طلبان!

محمد عطریانفر در گفت و گو با فارس گفت، آقای دکتر عارف خود ذیل محور آقای خاتمی تعریف می‌شوند و این محوریت که بالای سر ما از جمله آقای عارف وجود دارد را به رسمیت می‌شناسیم،‌ آقای عارف یکی از برادران دانشمند، هم‌فکر و یکی از دوستان خوب هم جبهه ای ما هستند. ما هیچ وقت با وجود خاتمی ، محوریت دیگری را نمی پذیریم .مشارکت را نمی‌پذیریم، محوریت ندا را نمی‌پذیریم، محوریت اعتماد ملی را نمی‌پذیریم، البته دیگران هم محوریت کارگزاران را نمی‌پذیرند .ما برادرانی همکار و در یک جبهه هستیم. محوریت غیر از همکاری است. سرلیستی غیر از محوریت است. محوریت، صحیفه هدایت عمومی انتخابات است برای جبهه اصلاحات ،که دردست با کفایت هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی است. جناب آقای عارف، و هر کس دیگری ذیل این سیاست عمومی تعریف می‌شود ،با همه تاثیرات متقابل در درون جبهه .اما اینکه بگوییم مثلثی داریم متشکل از عارف ، خاتمی و هاشمی ، منشا اختلاف است.


واردات سنگ پا، کراوات، کلاه‌گیس و مژه مصنوعی

بر اساس آمار گمرک ایران در ۶ ماه نخست امسال بر خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کالاهای بی‌ارزش و مصرفی مانند سنگ پا، کراوات، پاپیون، کلاه‌گیس، مو، ریش مصنوعی، ساختمان پیش‌ساخته، فلفل، عدس و ادویه وارد کشور شده است.


بانک مرکزی موافق کاهش نرخ سود بانکی نیست

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد نامه ۴ وزیر به رئیس جمهور با بیان این که بنگاهها در صورت تداوم رکود اقتصادی با خطر تعطیلی مواجه می شوند، گفت: متاسفانه بانک مرکزی موافق کاهش نرخ سود بانکی نیست. احمد پورفلاح در گفت‌وگو با فارس، در مورد نامه اخیر 4 وزیر به رئیس جمهور برای هشدار نسبت به وضعیت اقتصادی کشور، خاطر نشان کرد: انتشار این نامه در فضای مجازی این امیدواری را ایجاد می‌کند که دولت هم بدون سانسور و شفاف عمل می‌کند چرا که بخش خصوصی مدت‌ها است نسبت به رکود در بازار هشدار می‌دهد که این رکود بدنه بازار و بنگاه‌ها را آزار می‌دهد.


نظر سردار نقدی در رابطه با ریشه همه مشکلات مسلمین

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجتماع همسران کارکنان سازمان بسیج مستضعفین با تسلیت حادثه منا، این حوادث تلخ را مقدمه پیروزی بزرگ دانست و گفت: همان طور که در اواخر دوران رژیم منحوس پهلوی نیز جنایت های بزرگی در شهرهای مختلف کشور شد و این جنایات علایم یک پیروزی بزرگ بود، امروز هم جنایت هایی که در دنیا پیش می آید نشانه پیروزی دیگر است.رئیس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به اینکه امام (ره) فرمودند «همه بدبختی های مسلمین از امریکاست»، تصریح کرد: ما باید در مورد حوادث بصیرت داشته و به عامل اصلی جنایات توجه داشته باشیم و نباید فقط به عامل انجام دهنده آن برخورد کنیم و همان طور که در زمان دفاع مقدس نیز عامل اصلی حمله به ایران، امریکا بود؛ امروز نیز ریشه و عامل اصلی فاجعه منا، امریکاست.


آمار آقای وزیر از تعداد محصلان بیگانه در ایران

فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بالغ بر 408 هزار دانش آموز اتباع بیگانه در مدارس ایران تحصیل می کنند.


احتمال بازداشت برخی مفقودین فاجعه منا

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای پیگیری وضعیت غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان، گفت:‌ وزارت خارجه با جدیت تمام در حال پیگیری وضعیت رکن‌آبادی در عربستان است، زیرا وی یک شخصیت شناخته شده‌ در منطقه بوده و این وزارتخانه همچون بقیه مفقودان حادثه منا، پیگیر وضعیت این دیپلمات ایرانی است. قشقاوی افزود: به لحاظ موقعیت مکانی، زمانی و شرایط و اظهارات افرادی که قبل از مفقود شدن با رکن‌آبادی بوده‌اند، احتمالاً ربایش را تأیید نمی‌کند، البته شاید مفقودشدگان باقی مانده، جزء جان‌باختگان یا مجروحان حاضر در بیمارستان‌های عربستان باشند و حتی احتمال بازداشت شدن برخی از زائران وجود دارد.وی گفت: وضعیت میدانی اینگونه نشان می‌دهد، که به هر میزان زمان بیشتر می‌گذرد، امید به زنده بودن افراد کمتر می‌شود.


گزارش کمیسیون برجام را چه کسی نوشت؟

غلامرضا تاجگردون از اعضای کمیسیون برجام که به همراه چهار عضو دیگر این کمیسیون از جمله رئیس و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی از گزارش قرائت شده در مجلس تبری جسته، با بیان اینکه گزارش کمیسیون برجام عین گفتمان تیم مذاکره کننده قبلی است گفته: حتی صحبت‌های محاوره‌ای آن‌ها تبدیل به نوشتار شده و در گزارش هم کاملا مشخص است که متن، متن آن‌ها است. من در جلسه کمیسیون هم گفتم که می دانم این گزارش قلم هیچ کدام از اعضای کمیسیون نیست بلکه قلم تیم جلیلی است که نوشته و ارائه شده است.


کنایه روحانی به احمدی‌نژاد با گفته‌های کوروش

رئیس جمهور در همایش ملی روستا با اشاره به این که خدمات خوبی در حوزه ی بهداشت و آبرسانی در روستاها شده است گفته: متاسفانه با افزایش جمعیت، ادامه خشکسالی و کاهش منابع زیر زمینی مواجه هستیم که البته این موضوع از دیرباز و از زمان کوروش از دغدغه‌های ما بوده است و دعایی که در یکی از کتیبه‌های آن زمان نوشته شده است این است که خدایا ما را از خشکسالی و دروغ دور بدار و در زمینه‌ی دروغ تجربه کردیم و دیدیم که چه بلایی بر سر ما آورد.


زمان شاه فقط یک درصد مردم راضی بودند

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان عدالت را مهمترین نکته برای برقراری صلح بین‌المللی دانسته و گفته‌: معنای رعایت شدن عدالت در یک جامعه این است که 95 درصد از جامعه حق خود را بگیرند و 5 درصد از آنها که زیاده خواهی می‌کنند با ابزارهای قانونی مهار شوند. البته باز تاکید می‌کنم به شرطی استفاده از ابزارهای قانونی مثل زندان، شلاق و غیره خوب است که 95 درصد مردم رضایت کامل داشته باشند و این رضایت زیر سایه‌ی نظامی گری و زور نباشد.در دوران شاه یک درصد از مردم رضایت داشتند و 99 درصد را به خاطر آن یک درصد محدود می‌کردند. در آمریکا هم که کشوری با سمبل دموکراسی است همین طور است. مسئولین آمریکا بیایند و آمار بدهند که دارایی‌های مردم چقدر است و دارایی‌های یک عده خاص از این کشور چقدر است. امنیتی که در آمریکا برجا شده امنیت نظامی و سیاسی است.


ماموران آمریکایی حال اجرای تحریم‌ها را ندارند!

دو مقام ارشد آمریکایی خبر دادند که آمریکا، در سالی که گذشت، از شدت پیگرد قضایی موارد نقض تحریم‌ها علیه ایران به طور قابل توجهی کاسته است. خبرگزاری رویترز گزارشی را در این خصوص منتشر کرده‌است که بر اساس مصاحبه با این دو مقام ارشد آمریکایی و بررسی اسناد قضایی تنظیم شده‌است. بنا بر این گزارش، در سال مالی گذشته (که سی‌ام سپتامبر به پایان رسید) در ایالات متحده تنها دو مورد حکم قضایی علیه افراد مظنون به قاچاق اسلحه و فناوری از آمریکا به ایران صادر شده است.

این در حالی است که تعداد این موارد در سال پیش از آن هشت مورد، و طی شش سال پیش از آن در هر سال ۱۰ تا ۱۲ مورد بوده‌است. یکی از دو مقام آمریکایی مرتبط با تحریم‌های ایران که نخواسته نامش فاش شود در مصاحبه با رویترز اضافه کرده‌است که این میزان از کاهش، به این معنی نیست که ایران از تلاش خود برای دست‌یابی به این سلاح‌ها و فناوری‌ها کاسته‌است، بلکه این امر را می‌توان بیشتر با کاهش انگیزه مأموران آمریکایی مرتبط دانست. به گفته وی، در سالی که گذشت، پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با ایران باعث شد تا مأموران پیگیر تخلفات تحریم‌ها علیه ایران نسبت به لزوم پیگیری شدید این نوع تخلفات تردید کنند.


"نیم قرن" مهلت به ایران خودرو کافی نبود؟

خبرگزاری تسنیم با انتشار یادداشتی که در مقدمه ان آمده «"مشتری حق دارد از ما کیفیت، خدمات و نوآوری بخواهد اما رسیدن به این اهداف مهم، حاصل یک فرآیند و نیازمند زمان است." این‌ اظهارات، بخشی از سخنان اخیر مدیرعامل محترم ایران خودرو است؛ "یکه زارع" در این اظهارنظر، رسیدن به سطح کیفیت بالا و نوآوری در خودروهای تولیدی توسط ایران‌خودرو را مستلزم "یک فرایند و نیازمند زمان" دانسته است.»،


انتقام عجیب راننده متخلف از پلیس

راننده متخلف برای انتقام از پلیس راهور، یک اصله درخت بلوط 400 ساله را در جاده باشت به گچساران قطع کرد. ماموران پلیس راهور برخی از مواقع زیر سایه این درخت کهنسال بلوط به کنترل جاده می پرداختند.

نقشه داعش برای ترور مقامات بلند پایه ایرانی/ کنایه روحانی به احمدی‌نژاد با گفته‌های کوروش/ ادعای عجیب یک نماینده از پشت پرده استیضاح وزیر راه/ احتمال بازداشت برخی مفقودین فاجعه منا/ مثلث منشاء اختلاف اصلاح طلبان!

یک پیش‌بینی عجیب از جلسه استیضاح آخوندی

در فاصله 24 ساعت مانده به برگزاری جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی، رئیس‌جمهوری از عملکرد آخوندی حمایت و یکی از نمایندگان مجلس پیش‌بینی عجیبی در این رابطه کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، دامنه تعریف و تمجید از عملکرد وزیر راه و شهرسازی همچنان در حال گسترش است، به‌طوریکه پس از حمایت روزدهنگام معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوبت به رئیس‌جمهوری رسید تا در جلسه هیئت دولت رویه حمایت دولتی‌ها از دومین وزیر راه و شهرسازی کشور تداوم یابد.از سوی دیگر حسین‌زاده یکی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها با بیان این‌که ارزیابی استیضاح وزیر راه و شهرسازی حاکی از آن است که آرای موافق به آخوند‌ی از روز رأی اعتماد‌ش هم بیشتر شود‌، گفت: آخوند‌ی د‌ر د‌و سال مسئولیت خود‌ تلاش کرد‌ تا روند‌ عقلانی را بر حوزه معماری و شهرسازی حاکم کند‌ و سعی کرد‌ از ظرفیت بخش‌های خصوصی و غیرد‌ولتی د‌ر حوزه عمران استفاد‌ه‌های سازند‌ه و خوبی د‌اشته باشد‌.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار