بازدید 4637
۱

تصویب کلیات طرح اجرای برجام در کمیسیون امنیت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب کلیات «طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در جلسه عصر امروز این کمیسیون با اکثریت آرا خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 05 October 2015
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب کلیات «طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در جلسه عصر امروز این کمیسیون با اکثریت آرا خبر داد.

نوذر شفیعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون یادشده افزود: امروز کلیات این طرح با اکثریت آراء تصویب و اعضا وارد بررسی جزئیات آن شدند.

وی در ادامه  با تاکید بر جامع بودن متن اولیه طرح گفت: با توجه به جامع بودن این متن ، بسیاری از پیشنهادهایی که از سوی اعضا مطرح شد رای نیاورد و بیشتر واژگان کلیدی و پیشنهادهای منطقی بود که با نظر مثبت نمایندگان به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نظر اکثریت اعضای کمیسیون مبنی بر تصویب طرح و ورود آن به صحن مجلس اظهار داشت: با توجه به شناختی که به طور تقریبی از دیدگاه های سایر اعضای مجلس وجود دارد ، این طرح در صحن مجلس نیز رای خواهد آورد و با تصویب آن ، پرونده این طرح در حوزه تقنینی بسته خواهد شد.

شفیعی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوعات تبادل نظر شده بین اعضاء گفت: برخی از پیشنهادها شامل طرح های جایگزین بود که حداقل یک تا دو مورد طرح جایگزین مطرح شد.

نماینده مردم ممسنی و رستم با اشاره به جزئیات مطرح شده افزود: در جزئیات نیز درباره ماده واحده تا بندها و حتی برخی سطرها ، واژگان و اصطلاحات نظرات خوبی مطرح شدکه این امر نشانه  ظرافت و حساسیت این کار توسط اعضای کمیسیون است.

وی درخصوص اعضای حاضر در کمیسیون گفت: نمایندگانی از دیگر کمیسیون های مجلس نیز در این جلسه حاضر بودند و پیشنهادهایی را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه درخصوص حضور وزیر امور خارجه در جلسه فردای این کمیسیون افزود: معمولا متناسب با موضوعات مختلف و مبتلابه روز،  اعضای کمیسیون از ایشان برای حضور در مجلس دعوت می کنند.

وی تاکید کرد: مباحثی که در صحن سازمان ملل متحد مطرح شد و همچنین روابط ایران با کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس از جمله عربستان و بحرین که منجر به اخراج  کاردارهای طرف مقابل شد، از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه خواهد بود.

نماینده مردم ممسنی و رستم با اشاره به حادثه منا و کشته شدن حجاج ایرانی در این حادثه خاطرنشان کرد: در جلسه فردا تمرکز خاصی نیز بر روی حادثه منا و اقداماتی که وزارت امور خارجه قبلا انجام داده، در حال انجام آن است و بعدا باید انجام دهد خواهد شد ؛ چون اعضای کمیسیون با توجه به رفتارهای دولت عربستان، خواستار سیاست و استراتژی جدیدی با این کشور هستند.

وی تصریح کرد: البته این به آن  معنا نیست که ما مسیری خارج از روابط دوستانه را با عربستان  در پیش بگیریم اما تلاش داریم سیاست خارجی ما در قبال سعودی ها منطقی تر و متناسب با رفتار این کشور باشد.

شفیعی در پایان گفت: این موضوع حتما در کمیسیون مطرح می شود و وزیر امور خارجه نیز در جریان این پیشنهادها قرار خواهد گرفت.

در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، حسن قشقاوی ، معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه نیز  حضور داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان