بازدید 3778
۲

ايجاد رونق در بازار كالاهاي بادوام

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای ایجاد رونق در بازار کالاهای بادوام خبر داد و گفت : کالا های مصرفی بی دوام که در سبد روزمره کالایی مردم قرار دارد ، مشکل بازار ندارد و معمولا واردات زیاد آن را تهدید نمی کند چون واردات این کالاها با ارز مبادله ای امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۵۳۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 05 October 2015
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای ایجاد رونق در بازار کالاهای بادوام خبر داد و گفت : کالا های مصرفی بی دوام که در سبد روزمره کالایی مردم قرار دارد ، مشکل بازار ندارد و معمولا واردات زیاد آن را تهدید نمی کند چون واردات این کالاها با ارز مبادله ای امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن صالحی نیا با بیان اینکه صنایع به صورت زنجیره به هم مرتبط است ، افزود: در کالای مصرفی با دوام مانند لوازم خانگی، الکترونیک و خودرو با مشکل کمبود تقاضا مواجه هستیم و برای تحریک تقاضا با همکاری بانک مرکزی ، سازمان مدیریت و تیم اقتصادی دولت در حال برنامه ریزی هستیم.

وی درباره نامه 4 وزیر به دولت درباره ضرورت تدوین راهکارهای خروج از رکود هم گفت: از نامه 4 وزیر اطلاع کارشناسی ندارم اما آن نامه یا نامه های مشابه آن حتما در این باره است که چگونه رونق مناسبی در فروش تولیدات و پشتوانه سازی برای استمرار تولید و ارتقای سطح فناوری داشته باشیم.

صالحی نیا گفت : توسعه صادرات در شرایط جدید هم از مواردی بود که در این نامه مطرح شده است زیرا اگر می خواهیم بازار را پیش از بیش تحریک کنیم صرفا نمی توان به بازار داخلی اتکا کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای توسعه صادرات در قانون بودجه مشوق هایی در نظر گرفته شده است ، افزود: در توافقنامه اخیر میان سازمان مدیریت و وزارت صنعت قرار شد در صادرات خدمات فنی و مهندسی، صدور ضمانت نامه ها و اعطای بخشی از یارانه سود تسهیلات به نحوی که بتواند صادرات را در سایر کشورها رقابتی کند تصمیم هایی گرفته شد که روش های اجرایی آن را پیش می بریم.

صالحی نیا افزود: براساس این توافقنامه در مرحله اول، 50 میلیارد تومان برای کمک به زیرساخت ها اختصاص می یابد و البته پیش بینی شده است 100 میلیارد تومان نیز به صادرات خدمات فنی و مهندسی و رقابتی شدن برخی کالاها در بازارهای صادراتی با یارانه سود تسهیلات اختصاص یابد ضمن اینکه در این توافقنامه اجازه انتشار اوراق مرابحه داده شده است با این امکان که بخشی از سود آن از محل همین اعتبار جبران شود تا حالت رقابتی شکل گیرد.

صالحی نیا افزود: موضوع دیگر در تفاهم نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی وزارت صنعت ، اختصاص یارانه سود تسهیلات از محل هدفمندی یارانه هاست و در این باره روشی را پیش بینی کرده ایم که بعد از تامین منابع ، با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های هر استان تخصیص صورت گیرد البته با تفاهمی که با بانک ها داریم چند برابر بیشتر از مبلغ ناشی از هدفمندی یارانه ها در این باره پرداخت می کنند.

وی گفت : در مرحله اول 200 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به عنوان یارانه سود تسهیلات پرداخت می شود که با استفاده از تفاهم با بانک ها تا 5 برابر این مبلغ بعنوان یارانه سود تسهیلات به فعالان اقتصادی پرداخت خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار