بازدید 5748
۲

کاهش سن سالمندی زنان ایرانی

مسائلی چون افسردگی، بیماری و غیره نیز به این مسأله دامن می‌زند که این عوامل نشان دهنده سالمندی زودرس در زنان است
کد خبر: ۵۳۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 05 October 2015
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به پدیده سالمندی زودرس در زنان گفت: سن سالمندی زنان در سال‌های اخیر دو سال کاهش یافته و به 58 سال رسیده است.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست بررسی وضعیت سالمندی زنان در سازمان بهزیستی کشور افزود: ‌در سال 1335 در مقابل هر 100 زن سالمند، 111 مرد سالمند وجود داشت در حالی که 50 سال بعد از آن یعنی در سال 85 در مقابل هر 100 زن سالمند 104 مرد و در سال 90 نیز در مقابل هر 100 زن سالمند 96 مرد سالمند داشتیم که این آمارها حاکی از زنانه شدن سالمندی است و این یک واقعیت برای جامعه ماست.

وی تصریح کرد: در گذشته سن سالمندی زنان 60 سال بود اما در حال حاضر این سن به 58 سالگی رسیده است و مسائلی چون افسردگی، بیماری و غیره نیز به این مسأله دامن می‌زند که این عوامل نشان دهنده سالمندی زودرس در زنان است.

مولاوردی همچنین به نگهداری زنان سالمند اشاره و بیان کرد: در حال حاضر تعداد زنان سالمند واگذار شده به مراکز سالمندی بیشتر از مردان است و این موجب می‌شود شمار زنان سالمند حاضر در این مراکز بیش از مردان سالمند باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
كار بيرون از منزل به شدت در فرسودگي زنان تاثير داره
چيزي كه خانمها بهش توجهي نميكنن
افسردگی بانوان ایرانی را از پای در اورده است . بی وفایی و خیانت آقایان و رعایت نشدن حقوق طبیعی بانوان ضربه های روحی شدیدی را به آنان وارد می کند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار