بازدید 1900

پليس ولايت بغلان افغانستان: کنترل تاله و برفک را از طالبان پس گرفته‌ايم

به گزارش این پایگاه اینترنتی، گروه طالبان در روزهای اخیر حملات گسترده و هماهنگی را در مناطقی از شمال افغانستان به راه انداختند و توانستند چند بخش و شهر استراتژیک قندوز را تصرف کنند.
کد خبر: ۵۳۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۴ 05 October 2015
بی بی سی به نقل از پلیس ولایت بغلان افغانستان اطلاع داد، کنترل بخشی تاله و برفک را از گروه طالبان پس گرفته‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی بی بی سی فارسی به نقل از فرمانده پلیس ولایت بغلان در شمال افغانستان نوشت: نیروهای امنیتی افغان با همکاری نیروهای خیزش مردمی موفق شده کنترل بخش تاله و برفک را از گروه طالبان پس بگیرد.

به گزارش این منبع، عبدالجبار پردلی، به بی ‌بی ‌سی گفت: کنترل این بخش دو روز پیش به دست افراد گروه طالبان افتاده بود که ساعت شش عصر روز گذشته دوباره از سوی نیروهای امنیتی پس گرفته ‌شد.

این پایگاه به نقل از این فرمانده پلیس درج کرد: دو خودرو نظامی را گروه طالبان گرفته بودند که یکی از این خودروها دوباره پس گرفته شد و تلاش ‌ها اکنون برای باز پس‌گیری خودرو دیگر، اسلحه و مهمات نیروهای امنیتی که به دست این گروه افتاده بود، ادامه دارد.

وی تصریح کرد: چهار عضو گروه طالبان که قصد ناامن کردن گذرگاه استراتژیک سالنگ را داشتند نیز باز داشته شده ‌است.

این پایگاه اینترنتی با درج این میان تیتر که تصرف بخش کوهستانات سرپل از سوی گروه طالبان، افزود: محمد آصف جبار خیل، فرمانده پلیس سرپل تایید کرد که نیروهای امنیتی افغان بعد از یک روز درگیری با افراد طالبان، حوالی ساعت چهار عصر روز گذشته از بخش کوهستانات سرپل عقب نشینی کرده‌ اند.

وی مدعی شد: به نیروهای گروه طالبان تلفات سنگین وارد و شمار کشته و زخمی شدگان نیروهای افغان را چهار نفر ذکر کرد. ولی درباره این که چه تعداد زخمی و چه تعداد کشته شده‌ اند، ابراز نظر نکرد.

جبارخیل گفت: نیروهای دولتی اکنون در منطقه میرزا اولنگ تجمع کردند تا عملیات برای پس‌گیری این ولسوالی را دوباره آغاز کنند.

به گزارش این پایگاه، همزمان گروه طالبان نیز اعلام کرد: توانسته کنترل بخش کوهستانات ولایت سرپل را از دست نیروهای دولتی خارج کند.

به گزارش این منبع، روز گذشته نیز مسئولان محلی ولایت جوزجان و سرپل در شمال افغانستان خبر دادند، توانسته ‌اند حمله افراد گروه طالبان را در سه بخش درزاب، مینگجیک و خماب جوزجان و همچنین ولسوالی کوهستانات سرپل دفع کنند.

به گزارش این پایگاه اینترنتی، گروه طالبان در روزهای اخیر حملات گسترده و هماهنگی را در مناطقی از شمال افغانستان به راه انداختند و توانستند چند بخش و شهر استراتژیک قندوز را تصرف کنند.

به گزارش این پایگاه، دولت افغانستان روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد: بخش های از شهر قندوز را از طالبان پس گرفته است ولی این شهر تاکنون به صورت کامل پاکسازی نشده و درگیری هنوز در شهر ادامه دارد. روز گذشته نیز اعلام کرد، افراد وابسته به گروه طالبان را از بخش بهارک بدخشان نیز عقب رانده است و نیروهای امنیتی برای پس‌گیری بخش وردوج تلاش دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس