بازدید 2638
۱
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

حادثه منا نشانه بی کفایتی آل سعود است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که حادثه منا نشانه بی کفایتی آل سعود است، گفت: کمیته تحقیق و حقیقت‌یاب برای پرده برداشتن از واقعیت و مشخص شدن علت حادثه منا تشکیل شود.
کد خبر: ۵۳۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷ 05 October 2015
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که حادثه منا نشانه بی کفایتی آل سعود است، گفت: کمیته تحقیق و حقیقت‌یاب برای پرده برداشتن از واقعیت و مشخص شدن علت حادثه منا تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی، عصر یکشنبه، در مراسم بزرگداشت جان باختگان گلستانی در حادثه منا، با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته تحقیق و حقیقت‌یاب برای پرده برداشتن از واقعیت و مشخص شدن علت حادثه منا، گفت: این حادثه نشان از ناتوانی و بی‌تدبیری حاکمان و مدیریت برگزاری مناسک حج بوده و کشورهای اسلامی باید فکری برای آن کنند.

وی افزود: برقراری امنیت در مکه و حرم امن الهی وظیفه همه مسلمانان است و همه در برابر آن موظف هستند و باید احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار کرد: باید کمیته‌ای متشکل از کشورهای اسلامی برای حفظ امنیت و مدیریت مناسک حج تشکیل شود و همه مسلمانان مکلف به برقراری امنیت در حرم امن الهی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر مسئولان و مدیران عربستان نمی‌توانند مناسک حج مدیریت کنند، همه مسلمانان وظیفه دارند که دست به کار شوند و در برقراری این امنیت سهیم باشند.

آیت الله اراکی اظهار کرد: حادثه مسجدالحرام و منا که در آن شمار زیادی از مسلمنان جان خود را از دست دادند، نشان از بی‌کفایتی و بی‌تدبیری و سوء مدیریت مدیران حج است.

وی با بیان این که مسئولان وزارت امور خارجه و دیگر مسئولان نیز باید در این امر دخالت کرده و پیگیری کنند، گفت: جان‌باختگان این حادثه مقامی عظیم دارند و در نزد خدا مهاجر الی الله هستند.

آیت الله اراکی اظهار کرد: مناسک حج جامع‌ترین مراسم است و شهدای منا عهد و پیمان خود را با خداوند و رسول خدا بسته بودند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وحدت برای نظام اسلامی ما را از اهم واجبات اسلامی و شرعی دانست و گفت: اگر ما به جمهوری اسلامی عقیده داریم و نظام ما اسلامی است، باید به این پیمان عمل کرده و وحدت شیعه و سنی و فرق اسلامی را تقویت کنیم.

وی افزود: اگر اقتدار جامعه اسلامی حفظ شود صهیونیسم‌ها و ابرقدرت‌ها دیگر دست از غارت‌گری در بلاد اسلامی بر‌می‌دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار