بازدید 68334

توضیحات اکبر عبدی درباره خاطره جنجالی‌اش

اکبر عبدی با انتشار متنی در صفحه خود در اینستاگرام، ضمن ابراز ارادت به هموطنان عرب‌زبان، توضیح داد که روی سخنانش در برنامه زنده شبکه سوم سیما با وهابیون سعودی بوده است.
کد خبر: ۵۳۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 04 October 2015
اکبر عبدی با انتشار متنی در صفحه خود در اینستاگرام، ضمن ابراز ارادت به هموطنان عرب‌زبان، توضیح داد که روی سخنانش در برنامه زنده شبکه سوم سیما با وهابیون سعودی بوده است.

به گزارش ایسنا اکبر عبدی در ویژه‌برنامه عید سعید غدیر خم که از شبکه سوم سیما پخش می‌شد، خاطره متفاوتی از سفر حج خود را برای تماشاگران تلویزیون بیان کرد.

حالا این بازیگر از بستر شبکه مجازی اینستاگرام برای رفع سوءبرداشت‌های احتمالی از سخنانش استفاده کرده است.

او در اینستاگرام نوشت: «با سلام و درود به تمامی هموطنان عزیز و پاک‌سرشتم. من از همین‌جا دست تمامی خواهران و برادران عرب‌زبان ایرانی خودم رو می‌بوسم و این مطلب رو فقط برای رفع سوءتفاهم عزیزان هموطن عرب‌زبانم می‌نویسم که روی صحبت من در دفاع از ناموس و ایرانی بودنم با وهابیون سعودی بود. دوستون دارم. حق نگهدار همه شما خوبان. اکبر عبدی»

به گزارش ایسنا، اکبری عبدی در ویژه برنامه زنده‌ای که به مناسبت عید غدیر خم پنجشنبه شب (9 مهرماه) از شبکه سه پخش شد، با بیان خاطره‌ای از سفرش به حج گفته بود: «هنگامی که ایرانی‌ها به عربستان سفر می‌کنند رفتار عرب‌ها با آنان بسیار بد است و با باطوم مردم را هدایت می‌کنند؛ اگرچه خودشان معتقدند برای نظم این کار را انجام می‌دهند اما رفتارشان توهین‌آمیز است. زمانی که با خانواده‌ام به حج رفته بودیم از کنار یک مغازه فروش لوازم الکترونیک عبور می‌کردیم که برنامه «راز بقا» از یکی از تلویزیون‌های مغازه پخش می‌شد. من و دخترم المیرا با لباس احرام روی زمین نشستیم و برنامه را تماشا کردیم که مسئول کاروان آمد و گفت، شما کجا هستید؟ همه دنبالتان می‌گردند.

من و دخترم بلند شدیم برویم که صاحب مغازه به همراه پسرش بیرون آمد و از مسئول کاروان پرسید، آیا این خانم دختر آقا هست؟ مسئول کاروان هم پاسخ داد، این آقا اکبر عبدی یکی از کمدین‌های خوب ایران است و این خانم هم دخترش است. صاحب مغازه که یک مرد عرب بود گفت حاضرم هم‌وزن خود آقا و دخترش طلا بدهم به شرط آنکه دخترش را به پسر من بدهد. من هم به مرد عرب گفتم منم حاضرم هم وزن خودش و پسرش (...) !!»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶۲
انتشار یافته: ۳۸
این طرز بیان از آقای عبدی عزیز پسندیده نبود ولی شآن وهابیون را خوب ادا فرمودند
صداوسیمای ایران شده محل حرفهای زشت
بی ادبی بود نباید میگفت
توهین کار خوبی نیست
با سلام و احترام
به سایت تابناک
من اکبر عبدی را خیلی دوست دارم ، ولی ایشان یک هنرمند معرف ایرانی هستن بعید از ایشان همچنین حرکتی یا صحبتی صورت بگیرد یا به قومی بی احترامی (عرب زبان ) کن در شان و شئونات ایشان نمی باشد یک هنرمند معرف باید مواظب حرکت و صبحتهایش در رسانه ی ملی باشد .....
خواهش تابناک جان
این یکی را در سایت بگذار . ممنون ممنون ممنون
درود بر ایران و ایران دوستان. مخصوصا از نوع هنرمندان ایران زمین.
وقتی هنرمندامون توی تلویزیون این ادبیات و دارن از بچه های توی کوچه و خیابون چه انتظاری میشه داشت؟؟؟
در مجموع ایران عرب ندارد و افرادی که در ایران زندگی میکنند ایرانی هستند ولی زبانشان عربی است و هیچوقت نباید موردی را به خود بگیرند چون ایرانی هستند و ایرانی در هیچ شرایطی به ایرانی با هر زبان توهین نمیکند و نخواهد کرد.
هيچ توجيهى نميتونه حركت بسيار زشت اين أقا را در برنامه زنده تلويزيونى رفع ورجوع كنه، ضمن گفته خودش طرف براى پسرش خواستگارى كرده و زيبنده يه مسلمون به حج رفته نبوده اينطور جواب بده، حالا طرف هر دين و مذهبى دارد، بى اخلاقى را ترويج نكنيم،
خاطره خیلی باحال بود. آفرین
اولن ایشان از کجا می دانسته اند که آن فرد الزامن وهابی است؟ ثانین از کجا می دانسته اند که این فرد دشمن ایشان است؟ ثالثن رسم خواستگاری در بین اعراب اینگونه است. ایشان حق توهین نداشته اند. مثل اکثر فلات ایران نشینان بازهم قضاوت کرده اند.
درود بر استاد عبدی عزیز
ما با توجه به شناختی که از شما و شخصیتتون داریم متوجه شدیم که منظورتون اعراب وهابی و سعودی هستند گرنه اعراب ایران سالها با فداکاری و از خود گذشتگی مقابل رژِم بعثی صدام ایستادگی کردند و خونها نثار خاک پاک ایران عزیز کردند.
حساب اعراب سعودی از حساب برادرها و خواهر های عرب ایران جداست همانطور که حساب عراقی ها از بعثی ها جدا بوده و هست.منی که این حرف رو میزنم خودم زخم خورده از جنگ ایران وعراق هستم و پدرم رو در جنگ ایران و عراق از دست دادم.
دمت گرم آقای عبدی........ما می دانیم منظورشما وهابیهای جنایتکار شهوت پرست بود. همانها که هموطنان حاجی مظلوم ما را در لباس احرام با زبان تشنه مظلومانه شهید کردند.
نژاد پرستی که شاخ و دم نداره آقای عبدی.
حاضر جواب بودن با لیچار گفتن فرق داره
اقای عبدی من تا قبل از بیان این خاطره خیلی شما را دوست داشتم ولی الان ازتون متنفرم ..نه به دلیل این که به یک مشت وهابی توهین کردید بلکه به این دلیل که حرمت مردم را با ان بیان بی ادبانه تون نادیده گرفتید ..برادر مگر هر حرفی را میشه از انتن رسانه ملی زد..شما به ملیونها بیننده توهین کردید و بجای توجیه خوب است تمام قد از مردمی که شاهد بی ادبی شما بودند عذر خواهی کنید ووووالسلام
دمت گرم اکبر عبدي
دمش گرم
به نظر من پاسخ اینچنینی جناب عبدی به خواستگاری یک عرب یا وهابی نشان دهنده اوج بی ادبی و بی شخصیتی این هنرمند می باشد.
واقعا جاي تأسفه بيان چنين كلماتي از زبان يك هنرمند به قول خودش بازيگر گنده ي ايران بعيد بود قرار نيست هرچي به ذهن ميرسه بيان بشه!!! ميتونستيد از يك كلمه ديگه اي استفاده كنيد
من متعجبم از آقای عبدی که با این سن و سال باید نسنجیده حرف بزنه .وقتی بزرگ هنرمندان مااینطوری صحبت میکنند چطور انتظار داریم از آقای عطاران.آقای جمشیدی الان کجان که اعتراض کنند؟ واقعیتش من بیشتر از خوشمزگی خاطره و نشان دادن تنفر از مردم عرب ، به زشتی کلام گوینده رسیدم.تلویزیون ما جای این خوشمزه گی های جلف نبوده کجا داریم میریم؟؟؟؟
خوب مگه حرف بدی زده اون عربه؟!!! اکبر عبدی هم گاهی وقتا خیلی لوده و مسخره میشه!!! خجالت بکش سنی ازت گذشته مرد
گند زدي آقاي عبدي . ادب هم خوب چيزيه .
اولا وهابی یا هر گروه دیگه ای، توهین به این نحو؟! پس فرق ما با اونا چیه؟!
در ثانی آقای عبدی موقع توصیف قیافه پسر، با حالت بدی اونو با صورت پر از جوشهای زرد! و قد دراز و ... همه ما زیبا نیستیم!
و سوم اینکه؛ ایشون که اینقدر ناموس پرست هستن، تعریف چنین خاطره ای رو در رسانه ملی درست میدونستن؟!
.......
بسیار کار بدی کردند. حتی در مورد اعراب عربستان. در ضمن خاطره ایشان در مورد یک فرد عادی عربستانی بود نه یک سعودی وهابی!
با بکار بردن الفاظ چاله میدونی خودتو بدجوری خراب کردی اکبرآقا ...
متاسفانه نژادپرستی در ایران بیداد می کند. ما عرب های ایران، عرب تبار هستیم نه عرب زبان!
انصافاً ادبیات و حرکاتش جالب نبود . مردم اگه توی خیابون و مترو و اتوبوس با شخصی همکلام بشن، اینجوری، که این آقا روی سن صحبت کرد، با همدیگه حرف نمیزنن و از این ادبیات شرمشون میاد . حالا دوربین صدا و سیما رو هم اضافه کنید و ببینید دیگه چقدر آدم باید شوت باشه ! از اونطرف هم که از فرصت استفاده کرد و با یک حرکت چیپ تئاترش رو تبلیغ کرد و اصلاً نمیدونست که برای محبوبیتش و احترامی که براش قائلند دعوتش کردن بره روی سن و حداقل احترام اون میزبان رو رعایت کنه تا دفعه ی بعد هم اگه توی جمعیت بود، بازم دعوتش کنن. من نمیدونم این هنرمند محبوب چرا توی این چند سال اخیر داره با شخصیت خودش این کار رو میکنه. حداقل اگه برای خودش ارزشی قائل نیست، برای خاطره ای که ملت از کارها و اجراهاش دارن ارزش قائل باشه و رفتارش هم هنرمندانه باشه.
استعاره از .... بوده
سلام
متاسفم از نقل گفتمان هايي مانند خاطره آقاي عبدي که واقعا فاجعه بود. متاسفم و اميدوارم بزودي از اين شرايط اضطراري که امروز پيش آمده است بگذريم و درگير جنگ نشويم.
فرهنگ وادب ایرانی کجا رفته که این کمدین معروف خودش را تا یک دلقک نزول داده است.
واقعا بی ادبانه بود حرف هاش و افتضاحی بزرگ برای صدا و سیما به بار آورد.
ايشون اصلا حرف قشنگي نزد كه شما هم خط به خطش تا سر فحش زشتش بازگو كرديد!!!! اگر چه وهابيون و دارو دسته هاي آنها براي ملت ايران شناخت شده اند ولي احترام بينندگان و شنوندگان وسايل ارتباط جمعي امري است واجب .
شما كه باز پخش ميكنيد از كجاي رفتار ائمه معصومين ع با دشمننان قسم خورده شان الگو گرفتيد!!
به راستي اين ادبيات در سطح بازيگر مطرحي همچون آقاي عبدي نميگنجد.
به هر حال فرد مورد اشاره ي آقاي عبدي بدون در نظر گرفتن مليت و مذهبشان خواسته ي نابجايي از ايشون نداشتند و خيلي محترمانه خواستگاري فرمودند. آيا جناب عبدي نيز زمان خواستگاري از همسر محترمشان با همين ادبيات مواجه شدند؟
واقعا تو از ایرانی ها دفاع کردی؟؟؟ یک نفر دخترش رو با احترام برای پسرش خواستگاری کرده اون وقت این اقا اینطوری جواب داده ؟؟؟ بعدهم بدتر از اون میاد توی تلویزیون و این طور بی ادبانه خاطره تعریف می کنه؟؟؟؟؟؟!!!! واقعا چی باید گفت؟؟/
1
1
20
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار