بازدید 2358

قرائت گزارش نهایی در صحن علنی تا یک ماه آینده

کد خبر: ۵۳۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 04 October 2015
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده زمین خواری، گفت: پرونده زمین خواری تا یک ماه آینده آماده و در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

محمدعلی پورمختار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده زمین‌خواری در کمیسیون اصل 90، گفت: مباحث کلی درخصوص زمین خواری، علل وعوامل بروز زمین‌خواری در حوزه تقنینی و خلاءهای قانونی موجود، عملکرد دستگاه‌های اجرایی و وظایف آنها و راهکارهای مقابله با زمین‌خواری در جریان بررسی پرونده زمین‌خواری جمع‌آوری شده و تنها بررسی جزئیات پرونده باقی مانده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بررسی کلیات پرونده زمین‌خواری به پایان رسیده است، تصریح کرد: در جریان این بررسی‌ها نهادهایی که موظف به پیگیری یا نظارت بر امور زمین هستند مشخص شده اند، از این رو سازمان‌ها و نهادهایی چون وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی، شهرداری‌ها و ادارت ثبت برای صدور اسناد به عنوان متولیان زمین‌خواری شناخته شده اند.

وی با اشاره به اینکه پرونده زمین خواری به شکل موضوعی بررسی شده است، یادآور شد: پرونده زمین خواری تا یک ماه آینده آماده و در صحن مجلس قرائت خواهد شد، پس از آن راهکارهای اتخاذ شده را به دستگاه های مربوطه ارائه خواهیم کرد.

پورمختار با اشاره به اینکه تهران بیشترین زمین خواری را به خود اختصاص داده است، گفت: با بررسی‌های انجام گرفته مشخص است که بیشترین زمین خواری مرتبط با تهران است، در واقع با سوءاستفاده‌های رقمی و تغییرکاربری‌های غیرمجاز، زمین خواری به راحتی در تهران صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه متقاضی زمین در تهران زیاد است، ادامه داد: همین موضوع زمینه ایجاد تخلف بین متولیان زمین را فراهم کرده است که مجموع این اقدامات سبب شده تا نهایتا قیمت‌های چند ده برابری زمین در تهران رقم بخورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر