بازدید 2092

قربانيان حادثه منا در گورهاي جمعي دفن نمي‌شوند

کد خبر: ۵۳۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 04 October 2015
عربستان سعودی تصمیم این کشور برای دفن قربانیان حادثه منا در گورهای جمعی را تکذیب کرد.

عربستان گزارش های برخی رسانه ها درباره تصمیم این کشور برای دفن قربانیان حادثه منا در گورهای جمعی را تکذیب و تاکید کرد هر قربانی به صورت جداگانه و در قبر مستقلی دفن می شود .

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) روز شنبه گزارش داد تیمی از جمعیت ملی حقوق بشر عربستان در مکه مکرمه از مرکز اضطراری در محله المعیصم (در مکه)‌ که سردخانه های اصلی اجساد قربانیان حادثه منا در آنجا قرار دارند ، بازدید و با تعدادی از کارکنان این مرکز گفتگو کرده است .

این تیم افزود هر یک از قربانیان پس از تکمیل مراحل آماده سازی و قرائت نماز در قبر جداگانه دفن می شود و برخلاف ادعاهای مطرح شده قربانیان به صورت جمعی دفن نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از ریاض ،تیم ویژه جمعیت ملی حقوق بشر( سازمان محلی ) در مکه مکرمه افزود گروههای مسئول پیگیری امور قربانیان حادثه منا پیش از آماده سازی قربانیان برای دفن ،‌اقدامات ویژه ای برای حفظ حقوق آنان از طریق جمع آوری و ثبت کامل اطلاعات هر یک از متوفیان شامل( انگشت نگاری و چهره نگاری و غیره ) را با دقت انجام می دهند و همه اطلاعات را در پرونده وی ثبت می کنند .

مفلح بن ربیعان القحطانی رئیس جمعیت ملی حقوق بشر از همه کشورهای اسلامی خواست پس از اعزام حجاج به عربستان به آنان آموزش بدهند .

وی ابراز امیدواری کرد هیئت های حج و سفارتخانه های کشورهایی که زایران آنها در حادثه منی جان باختند و یا زخمی شدند ، برای شناسایی شهروندان خود همکاری کنند .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر