بازدید 2429
۲

نتیجه کار تیم ملی تنیس در تایلند

تنها دستاورد پینگ پنگ ایران در پاتایای تایلند صعود یک پله ای بود و مردان ایران با یک پله صعود در مکان هفتم این رقابت ها قرار گرفتند. چینی ها هم قهرمان شدند.
کد خبر: ۵۳۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 04 October 2015

به گزارش تابناک ورزشی، در بیست ودومین دوره از مسابقات پینگ پنگ قهرمانی آسیا که چهارم مهرماه در پاتایا تایلند آغاز شد تیم های مردان و زنان ایران با ترکیب کامل شرکت داشتند که در پایان تیم مردان ایران با غلبه بر هند به مقام هفتمی دست یافت و تیم زنان ایران نیز با قبول شکست برابر تیم ملی ویتنام نتوانست از عنوان یازدهمی خود در دور قبل دفاع کند و به عنوان دوازدهمی بسنده کرد.
تیم مردان ایران که درمرحله مقدماتی در گروه B با تیم های اندونزی،عربستان و لبنان هم گروه بود کار دشواری نداشت و به راحتی از سد سه حریف خود گذشت و به مرحله حذفی راه پیدا کرد.

نتیجه کار تیم ملی تنیس در تایلند

سرمربی تیم ملی کاظم مستحقی راد درمرحله گروهی از ترکیب نوشاد و نیما عالمیان و افشین نوروزی سود برد که عملکرد نیما عالمیان به دلیل آمادگی بیشتر از دو هم تیمی دیگرش مناسب تر بود.
نیما عالمیان پیش از برگزاری این مسابقات به مدت یک ماه و به صورت اختصاصی دراردوی تدارکاتی اتریش شرکت داشت ازاین رو نسبت به سایر ملی پوشان آماده ترنشان می داد.
درادامه ملی پوشان برای صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا ابتدا به دیدار تیم قزاقستان رفتند که در این دیدار نیما عالمیان به دلیل بیماری جای خود را به پوریا عمرانی داد و تیم ایران با ترکیب افشین نوروزی،نوشاد عالمیان و پوریا عمرانی تیم قزاقستان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به مرحله بعد گام گذاشت.
تیم ملی ایران درگام بعدی تیم ملی کره شمالی را از پیش رو برداشت و در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت.
در طرف دیگر جدول تیم ملی هند با شکست رقبای خود به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کرد.
مسوولان برگزار کننده، درجریان برگزاری رقابت های یک چهارم نهایی یک دیدار بین تیم های ملی هند و ایران ترتیب دادند تا تیم برتر جداول پایین تر مشخص شود که هند با شکست ایران این عنوان را از آن خود کرد.
این درحالی بود که ملی پوشان ایران برای راه یابی به مرحله نیمه نهایی باید از سد تیم ژاپن دارنده عنوان سومی جهان می گذشتند و البته همانطور که پیش بینی می شد ایران مغلوب این تیم شد تا شاگردان کاظم مستحقی راد برای کسب عنوان پنجم آسیا برابر تیم ملی هنگ کنگ که در رده بندی جهانی عنوان ششمی را دراختیار دارند قرار بگیرند که با قبول شکست برابر این تیم برای برگزاری دیدار هفتم و هشتمی دوباره با تیم هند روبه رو شدند.
ملی پوشان دراین دیدار ضمن کسب برتری 3 بر2 انتقام دیدار تشریفاتی گذشته را از این تیم گرفتند تا پس از 25 سال تیم ایران درآسیا هفتم شود و بدین ترتیب پرونده تیم ملی مردان ایران دررقابت های تیمی بسته شد.
بازگشت پیروزمندانه افشین نوروزی به این رقابت ها در این دیدار نکته قابل تامل این بازی بود نوروزی که دردیدارهای مرحله گروهی عملکرد مناسبی نداشت با برتری مقابل شیتی سانیل بازگشت پیروزمندانه ای به رقابت ها داشت.
البته در رقابت های انفرادی و دوبل، مردان ایران توفیق چندانی نداشتند و خیلی زود از گردونه این رقابت ها حذف شدند.

عملکرد تیم زنان ایران /کسب جواز حضور در مسابقات جهانی
تیم ملی زنان ایران با هدایت سیما لیموچی و با ترکیب ندا شهسواری ، محجویه عمرانی ، مریم صامت ، فاطمه جمالی فر و صبا صفری در بیست و دومین دوره رقابت های تنیس روی میز تایلند شرکت کرد و با یک پله سقوط نسبت به دوره قبل این رقابت ها که در بوسان کره جنوبی برگزار شد، به عنوان دوازدهمی بسنده کرد.
شاگردان لیموچی که درگروه F با تیم های بنگلادش،لائوس و ماکائو همگروه بودند برای صعود از مرحله گروهی کار به نسبت آسانی داشتند و موفق شدند با سه پیروزی متوالی برابر رقبای خود راهی مرحله حذفی شوند.
البته همانطورکه از قبل نیز قابل پیش بینی بود تیم ایران درنخستین دیدار مرحله حذفی برای راهیابی به جمع هشت تیم برتر آسیا مقابل تیم کره شمالی نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد و با شکست برابر این تیم از صعود بازماند.
در ادامه یاران ندا شهسواری برای دفاع از عنوان یازدهمی برابرتیم ملی زنان ویتنام صف آرایی کردند اما دراین دیدار نیز نمایش مناسبی نداشتند و نتوانستند از این عنوان دفاع کرده و با یک پله سقوط دوازدهم شدند.
شاگردان لیموچی در رقابت های انفرادی و دوبل نیز ناکام بودند اما با توجه به برتری تیم ملی زنان ایران درمرحله گروهی جواز حضور در مسابقات جهانی مالزی را کسب کردند.
کادرفنی و ملی پوشان دلیل افت تیم ملی زنان ایران در این رقابت ها را عدم تدارکات مناسب عنوان کردند آنان در آیین بدرقه تیم ملی از عدم برگزاری رقابت های تدارکاتی مناسب و اردوی برون مرزی گلایه داشتند که به نظر می رسد سخن گزافی نباشد.
رقابت های قهرمانی آسیا تایلند یازدهم مهرماه به پایان رسید و کاروان ورزشی ایران اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا بامداد یکشنبه به کشور بازگشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل