بازدید 23960
خبر درگذشت هادی نوروزی هنوز هم قابل هضم نیست؛

برای کاپیتانی که با رفتنش پرسپولیس واقعا ده نفره شد

برای دردناک‌ترین روزهای تاریخ پرسپولیس، هیچ خبری بدتر از خبر درگذشت کاپیتان این تیم نیست و برای تکمیلِ غمگین شدن مردم ایران در این روزها، هیچ خبری کامل‌تر از مرگ یک فوتبالیست جوان و دوست‌داشتنی در خواب نیست.
کد خبر: ۵۳۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 02 October 2015
برای دردناک‌ترین روزهای تاریخ پرسپولیس، هیچ خبری بدتر از خبر درگذشت کاپیتان این تیم نیست و برای تکمیلِ غمگین شدن مردم ایران در این روزها، هیچ خبری کامل‌تر از مرگ یک فوتبالیست جوان و دوست‌داشتنی در خواب نیست؛ اما همه این‌ها صبح دیروز در قالب پیام‌های کوتاهی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و بین مردم دست به دست شد تا همه صبح پنج‌شنبه را با یک خبر بهت‌آور آغاز کنند؛ «هادی نوروزی، کاپیتان تیم پرسپولیس درگذشت».

به گزارش «تابناک»، همانطور که گاهی اخبار فتح و پیروزی و شادی پشت هم می‌آیند و همه را خوشحال می‌کنند، غم هم یکباره بر همه جا خیمه می‌زند و همین موجب می‌شود تا شادترینِ ایام برای مردم، طعمی از غم داشته باشد، وگرنه چه کسی است که نداند فاصله میان قربان تا غدیر، دو عید بزرگ مسلمین، بهترین فرصت برای شادی و خوشحالی یک کشورِ مسلمانِ شعیه است. هنوز شوک و بهت و عزای فاجعه منا پایان نیافته، چه اینکه اجساد قربانیان تازه در حال ورود به کشور است، که خبر بهت‌آور دیگری غم را همنشین سفرهامان کرد. اصلا مهم نیست که شما فوتبالی باشید یا پرسپولیسی باشید یا چه. هرکس از دیروز ضجه‌های همسر هادی نوروزی یا اشک‌های دو فرزند او را دیده، دیگر آدم سابق نیست. غم گاهی همین‌جور یکباره بر سر یک ملت آوار می‌شود. بی آنکه سیل یا زلزله شهری را درنوردد یا هواپیمایی در قعر اقیانوس بلعیده شود.

برای کاپیتانی که با رفتنش پرسپولیس واقعا ده نفره شد

حالا تصویر هادی نوروزی رفته کنار تصاویری از ناصر حجازی و غلامحسین مظلومی؛ دو بازیکن بزرگ دیگری که در چند سال اخیر درگذشته‌اند؛ هرچند هنوز هم باور مرگ کسی مثل ناصر حجازی سخت است، یک تفاوت بزرگ میان مرگ نوروزی با حجازی و مظلومی هست. تفاوتی که شاید موجب شود تا این مسأله هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نشود. هادی نوروزی سی ساله وقتی روز قبلش قبراق و سرحال در تمرین پرسپولیس حاضر شده بود، چرا باید یکباره صبح پنج‌شنبه از خواب برنخیزد؟ حجازی و مظلومی هر دو سال‌ها بعد از عمر فوتبالی و مربیگری‌شان و بعد از تحمل یک بیماری طولانی در اثر سرطان درگذشتند، ولی هیچ‌کس باور نمی‌کند، شماره ۲۴ آرام پرسپولیسی‌ها بازی‌ هفته هشتم لیگ برتر را نبیند.

شاید نحوه مرگ هادی نوروزی او را سال‌ها در دل هواداران جاودان کند؛ اما چیزی که بیش از هر چیز دیگر موجب محبوبیت او بود، منش و اخلاق او بود. در سال‌هایی که پرسپولیس خواسته و ناخواسته درگیر حواشی فراوانی بود، هیچ بازیکنی مثل هادی نوروزی نمی‌توانست به این تیم کمک کند. بازیکنی که سه گل در دربی‌های مختلف زد اما نصف بازیکنانی که حتی سه دقیقه هم در دربی بازی نکردند، مصاحبه نکرد. خیلی کم عکس یک روزنامه‌ها شد و خیلی کم در قاب دوربین‌ها نشست. با این حال همیشه در روزهای سخت و آسان پرسپولیس با این تیم بود و سعی کرد، باری از دوش این تیم بردارد. شاید اگر پرسپولیس در این سال‌ها ،یکی دوتا هادی نوروزی دیگر داشت، حداقل به این روزگار دچار نمی‌شد تا حاشیه با نامش پیوند خورده باشد.

پرسپولیس در سخت‌ترین روزهای تاریخش، کاپیتانش را هم از دست داد تا شاید حداقل این تلنگری باشد برای همدلی و همراهی بیشتر در این تیم؛ از یازده بازیکن در زمین بگیر تا نیمکت و سکوها. شاید این خواب ابدی نوروزی موجب شود تا پرسپولیس از خواب بیدار شده و دوباره زلزله‌ای در آسیا به پا شود.

امروز هواداران زیادی برای تشییع پیکر هادی نوروزی به ورزشگاه آزادی آمده بودند؛ هوادارانی که از باشگاه خواسته‌اند، پیراهن تیم را تا پایان فصل از قرمز به سیاه تغییر دهند. تماشاگرانی که می‌خواهند شماره ۲۴ پرسپولیس به احترام هادی نوروزی بایگانی شود. تماشاگرانی که از این پس در دقیقه ۲۴ هر بازی به احترام هادی نوروزی برمی‌خیزند و یکصدا او را تشویق می‌کنند. همه این‌ها چقدر خوب است و البته چقدر بد! بد از آن جهت که همه این کارها دیگر دل پسرت هانی را شاد نمی‌کند. اشک‌های همسرت را بند نمی‌آورد. خانواده‌ات را آرام نمی‌کند، چون تو دیگر نیستی. شاید باید برای هادی به زبان خودش خواند:

سرِ صِواحی و نَم نَم وارش 
تِه بوردن بوردنو مِه هارش هارش 
کَهو آسمون کِممه سفارش 
مِه دلورِ را دره نَهیرهِ وارش

برای کاپیتانی که با رفتنش پرسپولیس واقعا ده نفره شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۳۸
خدا به پدر، مادر و همسرش صبر بدهد. هادی جزء سرخابی هایی بود که طرفداران هر دو طرف براشون احترام قائل هستند.
سوختم
پاسخ ها
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
بله سوختیم
بزارید معنی شعر آخرو بفارسی بنویسم برای همه ایارن:
راز صبح و نم نم بارون
رفتن رفتن تو و دیدن دیدن من
به آسمون کبود سفارش میکنم
دلبر من توی راهه بارون نگیره
از صميم قلب براي همسر و پسرش ارزوي صبر الهي و سلامتي دارم،
خدايش بيلمرزتش
پاسخ ها
کارون
| Czech Republic |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
ایشون یک فرزند دختر هم دارد.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
منفیا توضیح بدن
فقط تابناک و تسنیم بودن همون پنجشنبه تیتر اول سایت نزدن جای تاسف داره
روحش شاد
سلام منهم بخاطر جوانی وخوب بودنش سوختم ولیکن مطمئن باشید بزودی فراموش میشه فقط داغش برا مادر وخانمش میمونه بچه هاشم بزرگ میشند ولی با خاطرات پدرش بزرگ میشند
وهمانا که قادرمتعال فرمودند خلق الانسان فی کبد ما انسان رادررنج افریدیم سختی ورنج درذات انسان ها افریده شده چه برای خانواده های حجاجی که بنر های تبریک راباید با بنرهای تسلیت عوض نمایند وچه برای هانی وهانای عزیزی که همراه با مادر بزرگوارشان داغدار هادی عزیزشان هستند،خدایا برای همه مردم غم دیده این سرزمین ارزوی صبر وبردباری وروزهای ارام رادارم
مرگ من روزی فرا خواهد رسید
در بهاری روشن از امواج نور
یا زمستانی غبار الود و دور
روزی از این تلخ و شیرین روزها
روزی همچو روزان دگر
سایه ای زامروز و دیروزها
خدا بیامرزه خوش به حالش
تسلیت به خانواده محترم و پدر و مادر ایشان خداوند صبر جمیل به آنها عطا کند.
از طرف مازندرانیهای قهرمان و پهلوان پرور
روحش شاد و یادش گرامی باد. تا همیشه در قلب ما خواهی ماند هادی جان.
بار زده بود؟
هنوز باورش برام سخته که هادی دوست داشتنی رفت....
هواداران عزیز لطفا امشب یراش نماز وحشت بخوانید
لطفا به چیزی که میگم با دقت فکر کنید. همه ما میدونیم که هادی نوروزی چه قدر به پرسپولیس تعصب داشت. همه خوب میدونیم که هادی نوروزی هیچگاه برای پرسپولیس شرایط تعیین نکرد هیچوقت تو هیچ اعتصابی علیه پرسپولیس شرکت نکرد. با تمام وجودش پرسپولیس رو دوست داشت. با شادی پرسپولیس شاد و با غم پرسپولیس غمگین میشد. استرسی که در طی دو سال اخیر به واسطه سوء مدیریت در پرسپولیس به هادی وارد شد بیش از حد توانش بود. به بازی های اخرش دقت کنید خواهید دید که اخطار ها و اخراج شدنش هاش در دو سال اخیر بیش از تمام دوران فوتبالش بوده که ناشی از همین مسئله استرس زیاد بوده. بیائید همه با هم با راه انداختن کمپینی از دادستان کل کشور بخواهیم که علیه مسئولین این امر یعنی شخص وزیر ورزش و نماینده وزارت در امور پرسپولیس یعنی امیر رضا خادم اعلام جرم کنه.
روحش شاد
هنوز هم ازشوک شنیدن این خبردر نیومدم!
یکی از ارادتمندان به افرادیکه غیرتمندانه باعث افتخار ایران وایرانی هستند روحش شادویادش گرامی
هادی نوروزی با وجود اینکه جزو بازیکنان خوب و گلزن بود از بس بدون حاشیه بود و با اخلاق بر خلاف بازیکنان دیگر که اکثرا با حاشیه هاشون معروف شده بودند اسمش رو مادر و خواهرم نشنیده بودند.
روحش شاد
باز گشت همه به سوي اوست
اینهمه جوان دارن در تصادفات و هزار مسئله دیگه که قابل حل هست جان میدن حالا که یه فوتبالیست فوت کرده مرگش قابل هضم نیست ؟!!!
جهت شادی روحش فاتحه بخوانید.
نماند کسی در جهان ماندگار
همان نام نیکو بود یادگار
تسلیت به خانواده نوروزی روح کاپیتان محبوبمان شاد شادی روح ان فقید سفر کرده صلوات بر محمد ال محمد
به عنوان يك استقلالي به همه برسبوليسي ها و خانواده اش تسليت ميكم...روحش قرين شادي
خدا رحمتش کنه واقعا ناراحت شدم به تمام پرسپولیسی ها تسلیت میگم
خدا رحمتش كنه
باور كنيد حتي دلمون نمياد پيام تبريك براي دوستان و آشنايان بفرستيم.
انشاالله با صاحب اين ايام محشور شود...
خدا به خانواده اش صبربده از دیروزه که این خبر تلخ رو شنیدم سردرد و غم عجیبی به همرام هست اصلا برام غیر باوره که کاپیتان تیمم کنارمون نیس
خدا رحمتش کند و به خانواده اش صبر بدهد
بعنوان یک استقلالی این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان و جامعه فوتبال کشور تسلیت میگویم من نیز در غم از دست دادن او گریستم
آه و افسوس که از چشم حسود مه و مهر
در لحد ، ماه کمان ابروی من منزل کرد
کوچ ابدی پرستوی سبکبال ورزش ایران تسلیت باد
روحش شاد که واقعاً مثل اخلاقش آرام و متین درگذشت و دلها را سوزاند . خدایش رحمت کند.
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل