بازدید 3343
۳

وزارت نیرو موظف به جمع‌آوری "آب باران" شد

براساس مصوبه مجلس وزارت نیرو موظف شد تاسیسات لازم برای جمع‌آوری آب باران و استفاده مجدد از آن را ایجاد کند.
کد خبر: ۵۳۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 29 September 2015

براساس مصوبه مجلس وزارت نیرو موظف شد تاسیسات لازم برای جمع‌آوری آب باران و استفاده مجدد از آن را ایجاد کند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان جزئیات طرح یک فوریتی توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت با تصویب ماده 4 این طرح وزارت نیرو را موظف کردند با همکاری وزارت راه و شهرسازی در شهرها و روستاهای با میانگین بارش سالانه 250 میلی‌لیتر و بالاتر نسبت به ارائه تسهیلات لازم به مشترکان جهت احداث تجهیزات لازم به منظور جمع‌آوری آب باران و استفاده مجدد از آن با رعایت استانداردهای لازم اقدام کند.

طبق این مصوبه مقرر شد آئین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت 2 ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد.

نمایندگان مجلس همچنین با تصویب ماده 5 این طرح وزارت نیرو را مکلف کردند به منظور جلوگیری از هزینه‌های بالای تصفیه آب و اتلاف آب شرب در شهرها و روستاهای بالای 200 خانوار با اولویت مواردی که دارای منابع آبی با کیفیت پایین‌تر از آب شرب هستند، نسبت به جداسازی آب شرب از سایر مصارف اقدام کنند.

نمایندگان در تصویب این ماده مقرر کردند که طراحی و ساخت شهرهای جدید منوط به فراهم‌سازی زیرساخت‌هیا لازم برای جداسازی آب شرب و آب بهداشت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی