بازدید 4814
۳

بیانیه نمایندگان مجلس در رابطه با فاجعه منا

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان در رابطه با فاجعه منا را که به امضای اکثریت نمایندگان رسیده را قرائت کرد.
کد خبر: ۵۳۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 27 September 2015
ضرغام صادقی در نشست علنی امروز (یکشنبه 5 مهرماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با فاجعه منا را قرائت کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

فاجعه منا در مراسم حج امسال که منجر به کشته شدن مظلومانه تعداد زیادی از ضیوف الرحمان شد شادی عید قربان را برای حجاج بیت الله الحرام، خانواده‌های آن‌ها و امت اسلامی به عزا مبدل نمود.

پس از حادثه سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام حلقه حوادث غمبار حج امسال را تکمیل نمود، هر چند ادعا شد که باد و باران عامل سقوط جرثقیل و فاجعه مسجدالحرام بوده ولی مسلما در مورد حادثه روز عید قربان منا که قربانگاه جمع کثیری از حجاج گشت به روشنی سوءمدیریت و بی‌کفایتی مسئولان سعودی در شکل گیری این فاجعه و حوادث پس از آن نمایان است.

متاسفانه پس از این حادثه مشاهده می‌شود حکام بی‌کفایت آل سعود به جای پذیرش مسئولیت این تقصیر خود با فرافکنی و طرح ادعاهای واهی و تبلیغات رسانه‌های وابسته درصدد به فراموش سپردن این گناه بزرگ از اذهان امت اسلامی می‌باشند. امروز این خواست به حق در میان مسلمانان شکل گرفته که مقدس‌ترین اماکن جهان اسلام که نه متعلق به یک کشور خاص بلکه متعلق به جهان اسلام است تا چه زمانی باید با مدیریت ضعیف و ناکارآمد فعلی اداره و شاهد حوادث غم بار و  فجایع خونبار باشد.

بدون شک ظرفیت بالای جهان اسلام این امکان را دارد که همایش جهانی حج را به امن ترین صورت و بالاترین بهره برای مسلمین مدیریت نماید. از این رو ما نمایندگان ملت مسلمان ایران در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، جان باختگان این واقعه در ایران و دیگر کشورهای اسلامی از سازمان همکاری اسلامی درخواست می‌نماییم تا یک گروه حقیقت یاب با عضویت دولت‌های داغدار به عربستان اعزام و علل و عوامل این فاجعه انسانی را مشخص و به مسلمانان جهان معرفی نماید.

از مقامات قضائی کشور نیز درخواست داریم ابعاد حقوقی وقضائی این فاجعه در مراجع حقوقی بین‌المللی به منظور پاسخگو کردن و مسئولیت پذیر نمودن عاملان پیگیری نماید تا خون حجاج بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی در زیر سایه سنگین دلارهای نفتی و تبلیغات سعودی به هدر نرفته و به فراموشی سپرده نشود. از دولت جمهوری اسلامی نیز موکدا می‌خواهیم به منظور جلوگیری از تکرار چنین فجایعی از طریق سازمان کنفرانس اسلامی موضوع مدیریت جمعی اماکن مقدسه مکه و مدینه را با استفاده از ظرفیت دولت‌های اسلامی در موسم حج در دستور کار و بررسی قرار دهد.

این بیانیه به امضای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده که برای طی مراحل قانونی ارسال می‌گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل