بازدید 8934
۲
جزئیات نشست غیر علنی امروز مجلس درباره حادثه منا؛

وزرای کشور و فرهنگ، چیز جدیدی درباره حادثه مکه نداشتند!

این دو وزیر گزارشی از موضع گیری های خصمانه دولت سعودی نسبت به ایرانیان در صحن علنی ارائه دادند و گفتند، سعودی ها که قبلا اعلام کرده بودند، آفریقایی ها در حادثه منا مقصر بودند، امروز ایرانیان را نیز به آن اضافه کرده اند.
کد خبر: ۵۳۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 27 September 2015
طرح دوفوریتی برای حمایت از تولید داخلی یک دیوانگی است/ اگر مردم دلشان نخواهد، نمی توان آنها را وادار به خرید خودرو کردنشست غیرعلنی امروز مجلس با حضور رحمانی‌فضلی، جنتی و امیرعبداللهیان با هدف بررسی حادثه منا برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، عبدالرضا مصری، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در تشریح دستور کار نشست امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست امروز پارلمان، نخست غیرعلنی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه برگزار می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این نشست غیرعلنی با هدف بررسی ابعاد مختلف فاجعه منا و برنامه‌های پیش روی دستگاه‌های متولی کشورمان انجام می شود.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت و گو با تابناک، درباره جزئیات این جلسه اظهار داشت: وزیر کشور و وزیر فرهنگ، صبح امروز با حضور در جمع نمایندگان، آماری از کشته شده ها و زخمی ها و اتفاقاتی که در منا افتاده و نحوه بازگرداندن این افراد به کشور ارائه دادند.

آقای جنتی به شرح ماجرا پرداختند که چه اتفاقاتی افتاده و در ادامه درباره سیر اقداماتشان در این زمینه توضیح داد. بعد از صحبت ایشان وزیر کشور هم به شرح اقدامات پرداختند و آقای امیر عبداللهیان هم توضیح دادند که در حوزه‌ی فعالیت‌های دیپلماسی در کشور و نیز از اقدامات آقای ظریف در نیویورک چه کارهایی انجام داده‌اند.

وی افزود: وزیر کشور آمار کشته ها را تا آخرین لحظه 144 نفر اعلام کرد و همچنین درباره بازگرداندن کشته شده های منا نیز گفت: قرار است مراسم رسمی در فرودگاه برای این افراد گرفته شود و این افراد با حضور خانواده های خود مورد تکریم قرار گیرند.

وی گفت: آن گونه که وزیر کشور گفت، برای این کار دو فروند هواپیمای اختصاصی در نظر گرفته شده است، البته به جز این دو فروند، نیروی هوایی هم برای کمک به دولت اعلام آمادگی کرده است. همچنین فرودگاه های کشور نیز هم برای 61 هزار زائر ایرانی و هم برای انتقال کشته شده ها و مجروحان اعلام آمادگی کرده اند.

این نماینده مجلس گفت: این دو وزیر گزارشی نیز از موضع گیری های خصمانه دولت سعودی نسبت به ایرانیان در صحن علنی ارائه دادند و گفتند، سعودی ها که قبلا اعلام کرده بودند آفریقایی ها در حادثه منا مقصر بودند، امروز ایرانیان را نیز به آن اضافه کرده اند.

جعفر زاده گفت: وزرا بر این عقیده بودند که سعودی ها تعمداً ایرانی ها را به مقصران حادثه اضافه کرده اند تا بتوانند یک فرار به جلو داشته باشند.

وی گفت: قبلا رژیم سعودی گفته بود، آفریقایی ها باعث بی نظمی در منا شده بودند؛ اما اکنون حرف خود را عوض کرده و به جز آنها ایرانیان را نیز به عامل بی نظمی افزوده اند که یک نوع فرار به جلوست و می خواهند ایران را در مظان اتهام قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل