بازدید 5800

شمخانی: وارد اجرای برجام شده‌ایم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: علت حادثه منا ناشی از تغییر اولویت های دولت عربستان است که ریشه در اختلاف حاکمیتی سعودی‌ها دارد.
کد خبر: ۵۳۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 27 September 2015
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: علت حادثه منا ناشی از تغییر اولویت های دولت عربستان است که ریشه در اختلاف حاکمیتی سعودی‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در سفر به استان مرکزی در اراک گفت: دولت سعودی به جای تمرکز بر موضوع رسیدگی به حجاج و مسائل ایمنی حج ، بر تجاوز به کشور یمن متمرکز شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما وی افزود: دولت سعودی با استفاده از مدیران و عناصر آماتور در برگزاری مراسم حج هزینه سنگینی را به جهان اسلام با دوهزار کشته تحمیل کرد.

شمخانی تصریح کرد :دولت ابعاد حقوقی ، سیاسی و فنی حادثه را پیگیری می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بر این اساس ایران در کنار رسیدگی به وضعیت متوفیان و مجروحان ایرانی آمادگی رسیدگی کامل به آسیب دیدگان دیگر را نیز دارد.

شمخانی با بیان اینکه ستاد رسیدگی به این موضوع در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده گفت : این ستاد در تلاش برای بازگرداندن هر چه زودتر متوفیان حادثه به کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره موضوع برجام هم گفت: بررسی برجام در مجلس در مراحل پایانی است و ما به طور قطع وارد اجرای آن شده‌ایم و در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند ، عبور خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار