بازدید 3845
۵
گفت وگو

داورزنی: چه شده تیمی که آمریکا و برزیل را برد به کانادا و استرالیا باخت؟

شایعاتی را که برخی بی انصاف ها مطرح کرده اند مبنی بر اینکه ملی پوشان کم فروشی و خیانت کرده‌اند یا اینکه تعمداً وظایف خود را انجام نداده اند، ظلمی است که به جامعه والیبال می کنند
کد خبر: ۵۳۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 26 September 2015

محمدرضا داورزنی درمورد اینکه گفته می شود پیش از اعزام تیم ملی والیبال به مسابقات جهانی وی اختلافی با وزارت ورزش داشته است، اظهار داشت: تمام این حرف ها شایعه است؛ من با وزارت ورزش مشکل و بحثی نداشتم. مسئولان وزارت بسیار از ما حمایت کردند. دوستان در فدراسیون ، وزارت ورزش و کمیته المپیک تلاش کردند تا مسیری که والیبال در چند سال اخیر طی کرده ، ادامه پیدا کند. همه دست به دست هم دادند با ورود والیبال به المپیک و درخشش در این مسابقات معتبر توانایی های این رشته بازهم به نمایش گذاشته شود.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: خوشبختانه جام جهانی نشان داد که ما باید بیشتر تلاش کنیم و به جنبه های ذهنی و روانی ملی پوشان را بیشتر درنظر بگیریم. این اتفاق در جام جهانی رخ داد و حالا باید شرایط را دقیق تر بررسی کنیم. توان فنی ملی پوشان بعید می دانم مشکلی داشته باشد، چراکه همین بازیکنان در یکسال گذشته قدرت های بزرگ دنیا را شکست داده اند. برای مثال در دو سال اخیر 5 بار با برزیل بازی کردیم که 3 مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشتیم یا 5 بار روبروی روسیه قرار گرفتیم و 4 بار آنها را شکست دادیم، یا 4 بار با آمریکا بازی کردیم و 2 بار به پیروزی رسیدیم. تیمی در دنیا نبوده که همین بازیکنان آنها را شکست نداده باشند .حتما اتفاقی در این مسابقات رخ داده است. نخستین شکست ما در دیدار با آرژانتین ذهنیت بازیکنان ما را با مشکل روبرو کرد و کادرفنی هم نتوانست بازیکنان را به حالت عادی برگرداند.

داورزنی عنوان کرد: در سال 2011 توانستیم 5 امتیاز بگیریم، اما امسال 25 امتیاز کسب کردیم و توانستیم جایگاه خود را در رده بندی فدراسیون جهانی ارتقا دهیم و این بخش مثبت مسابقات امسال بود، اما چیزی که ما انتظار داشتیم این بود که ما باید حداقل در جایگاه چهارم و حداکثر در جایگاه پنجم قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه سه باخت تیم ایران و شکست برابر آرژانتین، استرالیا و کانادا توجیه منطقی برای ما، بازیکنان و کادرفنی ندارد، اظهار داشت: این سه شکست غیرقابل پیش بینی بود، اما بازی مقابل لهستان، روسیه، آمریکا و ایتالیا جایی بود که نباید گفت الزاماً باید به پیروزی می رسیدیم. اما حالاهم نسبت به دوره گذشته یک پله صعود داشتیم و توانستیم 25 امتیاز به دست بیاوریم.

داورزنی درمورد اینکه گفته می شود ملی پوشان در مسابقات کم کاری کرده اند، تصریح کرد: برخی ها مطرح کردند که فدراسیون می خواهد ضعف خود را گردن دیگران بیاندازد، اما واقعا اینگونه نیست و ما همیشه به دنبال منافع ملی هستیم و باید ایرادهای خود را برطرف کنیم. شایعاتی را که برخی بی انصاف ها مطرح کرده اند مبنی بر اینکه ملی پوشان کم فروشی و خیانت کرده‌اند یا اینکه تعمداً وظایف خود را انجام نداده اند، ظلمی است که به جامعه والیبال می کنند؛ چراکه من به شخصه اعتقاد دارم بازیکنان هرچه در توان داشتند به نمایش گذاشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
چنین چیزی نیست که شما میگویید چرا به شعور ملت توهین میکنید بازیکنان ما بسیار ابتدایی بازی کردند ومفت باختند.
بازیکنان قطعا همه تلاششان را نکردند هر والیبال بلدی این را می داند
دروغگویی یا کتمان حقیقت دردی را دوا نمی کند
رفتن کواچ مهم و اینکه بزرگتر از کواچ و ولاسکو بیاید مهمتر است:

رفتن کواچ در این زمان کاملا درست چون نه بازیکنان حساب میبرند نه کواچ توان دارد امیدوارم فدراسیون گول قولهای کواچ را نخورد چون مطمئن باشید کواچ از پسش برنمیاد
توی سایت دیگر گزینه ها ی احتمالی را خواندم اما کسی که میاد باید از کواچ و ولاسکو بالاتر باشد نه در سطح آنها میتوان به این گزینه های مناسب اشاره کرد
آندره آناستازی؛ شاگرد معروف خولیو ولاسکو که بسیاری معتقدند در کسب افتخارات جهانی می‌تواند جا پای استادش بگذارد. او پیش از این هدایت تیم‌های ایتالیا، اسپانیا و لهستان را برعهده داشته است. قهرمانی‌های متعدد آناستازی با ایتالیا و لهستان نام او را در بین بهترین مربیان جهان جای داده است. آناستازی ملقب به «کوتوله» در دهه 80 میلادی به عضویت تیم ملی ایتالیا در آمد و تا اواخر دهه 90 عضو تیم ملی کشورش بود و در نهایت با 141 بازی ملی با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. او بازیکن بسیار توانمندی بود که در جمع غول‌ها و آسمان خراش‌های آن زمان با 181 سانتی‌متر قد لقب «کوتوله» را از سوی رسانه‌های ایتالیایی به خود اختصاص داد.
هیو مک‌کاچن؛ سرمربی نیوزلندی تیم ملی آمریکا که با این تیم در سال 2008 قهرمان المپیک و لیگ جهانی شد. مربی 47 ساله که متولد نیوزلند، اما ساکن آمریکا است، یکی دیگر از گزینه‌های مورد نظر فدراسیون والیبال محسوب می‌شود که پس از رفتن ولاسکو هم از گزینه‌های حضور در ایران بود. او کار خود را با مربیگری در تیم‌های ایالتی آمریکا آغاز کرد. مک‌کاچن مدال طلای المپیک 2004 را نیز در کارنامه دارد. هدایت تیم ملی والیبال زنان آمریکا و کسب مدال طلا در المپیک 2012 از دیگر افتخارات این مربی محسوب می‌شود.
لورنزو برناردی؛ همیشه از برناردی به عنوان شاگرد مکتب والیبال ایتالیایی ولاسکو یاد می‌شود. خولیو ولاسکو علاقه بسیار زیادی به برناردی دارد، اگر چه کفه موفقیت‌های او در مقایسه با دو گزینه دیگر فدراسیون والیبال خیلی سنگین نیست. برناردی به عنوان یک والیبالیست دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی در اروپا دارد و همراه ایتالیا دو بار قهرمان مسابقات جهانی شده است. در المپیک 1996 آتلانتا هم مدال نقره گرفت. این مربی جوان هدایت باشگاه ویگل لهستان را برعهده داشت و با این تیم در مسابقات باشگاه های اروپا خوش درخشید. لورنزو برناردی در سال 2001 به همراه کارچ کیرالی توسط فدراسیون جهانی والیبال به عنوان بهترین بازیکن والیبال قرن بیستم انتخاب شد و به عنوان یکی از پدیده‌های ورزش برگزیده شد.
امیدوارم سراغ گاییچ نروند مربی که هیچ کار بخصوصی برای ایران نکرد
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار