بازدید 51071
۱
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

کمپین عربستان علیه ایران با هشتگ «ایران حجاج را می کشد»/پیش‌بینی تغییر نظام سیاسی عربستان با حادثه منا/بخشی از «جنگل حرا» در دریاخواری از بین رفت/پسر پادشاه عربستان عامل فاجعه منا است/بسته شدن صفحه اینستاگرام شاه سعودی/ فردوسی پور باعث شد تتلو به تمرین پرسپولیس برود!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «امیدواریی برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات»، «پیشنهادی رسایی برای مراسم درگذشتگان منا»، «چرا کواچ همراه تیم ملی والیبال به ایران برنگشت؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 25 September 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، حادثه منا در روز عید قربان همچنان در کانون توجه رسانه ها بوده به طوری که حواشی و متن این فاجعه دلخراش تمامی توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.


در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.اصولگرایان ، اصولگرا و متدین‌ هستند و این نگاه ، نگاه غلطی است.نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: متاسفانه الان در میان افراد نوعی کینه جویی پیدا شده که به هیچ عنوان حالت خوبی ندارد.

پیش‌بینی تغییر نظام سیاسی عربستان با حادثه منا

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حادثه منا را تلخ و ناگوار خواند و گفت که شاید این حادثه حکمتی داشته و مقدمه‌ای برای تغییر نظام سیاسی عربستان و سقوط آل سعود باشد تا مسلمانان از دست این خانواده که به دست استعمار انگلیس در عربستان حاکم شدند نجات یابند.علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حادثه منا فاجعه‌ای بود که شاید مشابه آن در ایام حج اتفاق نیفتاده است، دولت عربستان باید توضیح کافی در مورد چگونگی این حادثه به ملت‌های مسلمان بدهد و مقصران و قاصران حادثه نیز شناسایی، معرفی و مجازات شوند.وی با بیان اینکه اداره مراسم حج باید با مشارکت همه کشورهای اسلامی و با اشراف علمای اسلام از فرقه‌های پنجگانه شیعه و سنی انجام شود، افزود: سازمان همکاری‌های اسلامی باید مقدمات این کار را فراهم کند. ما باید توجه داشته باشیم که این مشکل مربوط به دنیای اسلام است و باید درون دنیای اسلام و از طریق مجامع اسلامی مثل سازمان همکاری‌های اسلامی حل شود. کمک گرفتن از سازمان‌های بین‌المللی و غیرمسلمان‌ها در این زمینه کار مناسبی نیست.

کوچکترین قربانی فاجعه منا 

فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری از دختربچه‌ای منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود کوچکترین قربانی حادثه خونین منا - که به کشته شدن صدها تن از حجاج انجامید - است.

کمپین عربستان علیه ایران با هشتگ «ایران حجاج را می کشد»/پیش‌بینی تغییر نظام سیاسی عربستان با حادثه منا/بخشی از «جنگل حرا» در دریاخواری از بین رفت/پسر پادشاه عربستان عامل فاجعه منا است/بسته شدن صفحه اینستاگرام شاه سعودی/امیدواریی برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات/جزئیات تازه از زمین‌خواری «حیران»/ فردوسی پور باعث شد تتلو به تمرین پرسپولیس برود!


پیشنهادی رسایی برای مراسم درگذشتگان منا

رسایی عنوان کرد: دولت محترم اگر چه در اعتراض به کشتار یمنی ها کوتاهی کرده، حداقل در اعتراض به کشتار مسلمانان دنیا بویژه هموطنان خودمان در حادثه منا جبران مافات کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، حمید رسایی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره فاجعه مرگبار منا مطلبی را درفضای مجچازی منتشر کرد.وی در این باره نوشت: اگر از صدام بگذریم، اگر مساله قدس را فراموش کنیم، اگر جنایات آمریکا را فراموش کنیم، از آل سعود نخواهیم گذشت و ان شاالله با آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان، به مسجدالحرام وارد خواهیم شد.این بیانات خمینی کبیر در باره آل سعود خبیث، یکبار دیگر در این روزها که امت اسلامی بویژه ملت ایران داغدار است، حکایت از عمق نگاه آن پیر سفر کرده می کند. فاجعه منا یکبار دیگر حکایت از ناتوانی شاهان بی کفایت سعودی برای اداره بزرگترین اجتماع عبادی و سیاسی مسلمانان می کند.
آل سعود با سرسپردگی به درگاه دشمنان جامعه اسلامی، نشان داده که نه تنها صلاحیت مدیریت ابعاد سیاسی این اجتماع عظیم را برای رفع مشکلات مسلمانان جهان ندارد بلکه حتی صلاحیت مدیریت ابعاد عبادی این مناسک را هم ندارد. آل سعود تمام توان خود را امروز در کشتار مردم یمن بکار بسته.نمی دانم چرا دولت محترم ما در برابر این دولت وحشی تا این اندازه منفعل است. وقتی برزیل سفیر خود را در اعتراض به کشتار مردم یمن فرا می خواند، توقع از ایران چیست؟ دولت محترم اگر چه در اعتراض به کشتار یمنی ها کوتاهی کرده، حداقل در اعتراض به کشتار مسلمانان دنیا بویژه هموطنان خودمان در حادثه مناجبران مافات کند.پیشنهاد می کنم، تشییع جنازه این حجاج مظلوم همچون شهدای غواص در روزهای آینده ابتدا در تهران و سپس هر یک از آنها در شهرهای خود برگزار شود. ملت ما سال هاست دل پری از سفاکان آل سعود دارد.

عادل فردوسی پور باعث شد تتلو به تمرین پرسپولیس برود!

امیر تتلو در گفت و گو با برنامه دید در شب حرف جالبی زد.  او در پاسخ به این سوال که چه کسی گفت به تمرین پرسپولیسی بروی، گفت: «لیدرها و بعضی از بازیکنان تیم از جمله بنگر و صادقیان. گفتند به تیم بیا و انرژی بده. یادم هست سه شنبه به تمرین رفتم و شب قبلش 90 بود. عادل فردوسی پور در برنامه اش گفت وضعیت تیم خراب است و هرکسی می تواند به پرسپولیس کمک کند. من هم دو دو تا کردم و گفتم برای کمک به تمرین بروم!» اما حضور او در تمرین این تیم دردسرساز بود. تتلو اما گفت: «حاشیه سازی هم یک نوع تبلیغ است!»

تسلیت چهره‌ها به خاطر فاجعه منا

با وقوع فاجعه‌ای که در منا رخ داد، هنرمندان زیادی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در همین راستا، امیرمهدی ژوله نویسنده و یکی از کمدین‌های مسابقه «خنداننده برتر» با انتشار عکسی از خاندان آل سعود در اینستاگرام نوشت: «مرگ حقه… آل‌سعود وسیله‌ست… تسلیت… تسلیت… مردمم تسلیت.» 
مهناز افشار نیز با اشاره به این اتفاق و با بازنشر مصرعی از مولانا نوشت:‌ «کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست. حادثه دردناک در «منا» را به بازماندگان‌شان تسلیت می‌گویم.» 
آنا نعمتی نیز با عرض تسلیت به مردم ایران اظهار امیدواری کرد که دیگر شاهد این مصیبت‌ها نباشیم و شبنم قلی‌خانی نیز نوشت: «حیف و صد حیف از جان آدم‌ها. تنها با یک کلمه خودمون رو دلخوش می‌کنیم: تسلیت.» 
مهراب قاسمخانی هم با بازنشر عکسی از مکه معظمه درباره این اتفاق نوشت: «خیلی اتفاق غم‌انگیزی بود… خیلی دردناک بود…» و ستاره اسکندری هم با نوشتن جمله «خداوندا آرامش ده» با بازماندگان این فاجعه ابراز همدردی کرد. 
امیر جعفری نیز که این روزها در کره جنوبی به سر می‌برد با انتشار این عکس نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و ساره بیات نیز با اشتراک گذاشتن عکسی از خانه کعبه در فیلم «محمد رسول‌الله»فاجعه امروز مکه را به هموطنان تسلیت گفت. 
الیکا عبدالرزاقی دیگر بازیگری بود که درباره این اتفاق نوشت: «حادثه تلخ امروز در مکه و کشته شدن هموطنان عزیزمان را به خانواده‌های محترم‌شان تسلیت عرض می‌کنم.»
الهام پاوه‌نژاد هم نوشت:‌ «وقتی مکان عبادت می‌شود محل تجارت، عشق در عید، قربانی می‌شود… دلتون صبور بازماندگان… تسلیت به خانواده‌های داغ‌دیده.»
بهنوش بختیاری هم این اتفاق راتسلیت گفت و نوشت:‌ «چه عزایی شد عیدمان. فاصله تبریک و تسلیت چه کوتاه است گاهی… چه ناگوار و تلخ است شنیدن چنین خبری در حایی که همه با دل پاک برای نیایش رفتند … گفتنش راحته… تحملش سخته… خیلی سخت. روحتان شاد پاره‌های تنم، هموطنم…» 
مهراوه شریفی‌نیا با اشاره به این واقعه به داغداران حادثه دلخراش عربستان تسلیت گفت و شبنم مقدمی نیز نوشت: «دوباره چه داغی ماند بر دل‌ها… چه عیدی عزا شد و تسلیت واژه‌ای‌ست حقیر…»


بخشی از «جنگل حرا» در دریاخواری از بین رفت

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه طرح شکایت از پرونده‌های دریاخواری باید از سوی سازمان مرتبط انجام شود، گفت: در پرونده درگهان قشم، بخشی از جنگل حرا از بین رفته است.پیروز حناچی در گفتگو با مهر در خصوص اینکه در مورد برخی پرونده‌های دریاخواری اعلام شده هنوز شکایتی صورت نگرفته است، گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری هشدارهای لازم را در این خصوص اعلام می‌کند، ضمن آنکه در برخی پرونده‌ها شکایت از سوی سازمان‌های مرتبط باید انجام شود.وی با اشاره به اینکه یکی از پرونده‌ها که مربوط به درگهان قشم است، از سوی منطقه آزاد باید پیگیری شود، افزود: دخالت در امور طبیعت همیشه با عواقب ناگواری روبرو بوده است؛ مانند پرونده درگهان که بخشی از جنگل‌های حرا برای همیشه از بین رفته است، بنابراین انتظار می‌رود که دوباره این تخلفات و تعرض به منابع طبیعی انجام نشود.دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با تاکید بر اینکه ما هشدارهای لازم را می‌دهیم، چرا که با هزینه‌های گزاف هم نمی‌توان طبیعت را به حالت اول بازگرداند، اظهار داشت: برخی پروژه‌های دریاخواری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است.حناچی با اعلام اینکه دریاخواری در بندرعباس و نوار ساحلی جنوب از مواردی است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طرح شکایت شده است، گفت: تخریب نوار ساحلی در رامسر هم مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری وقت را داشته و الان سازمان بنادر در حال پیگیری این پرونده است.

پسر پادشاه عربستان عامل فاجعه منا است

امام جمعه مشهد با اشاره به فاجعه پیش آمده در منا گفت: کشتار مسلمانان در منا از قبل برنامه ریزی شده و مقصر اصلی آن پسر پادشاه عربستان به دلیل حرکت در خلاف جهت زائران بود.به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در حرم مطهر برگزار گفت: بی‌کفایتی شیطانی و نابکارانه آل سعود عید قربان امت اسلام را به عزا تبدیل کرد و باید گفت این بی‌کفایتی برنامه‌ریزی‌شده بود.امام‌جمعه مشهد افزود: محافظان خودروی محمد بن سلمان عاملان اصلی بروز این فاجعه و در روز گذشته بودند.وی اضافه کرد: روزنامه‌های عربی اعلام کردند، محافظان خودروی محمد بن سلمان با حضور بیش از ۲۰۰ نیروی ارتشی و ۱۵۰ نیروی پلیس علت پیش آمدن چنین حادثه‌ای شده است زیرا این کاروان برخلاف جهت مردم در حال حرکت بود و وقتی جمعیت با آنان مواجه شدند راه خود را عوض و به خیابانی که عده‌ای دیگر در حال عزیمت به سمت جمرات بودند تغییر مسیر دادند و باعث ازدحام جمعیت و خفگی هزاران نفر شد.آیت‌الله علم الهدی ابراز داشت: این اتفاق در قرون‌وسطی نیز بی‌نظیر است و در آن زمان‌ها بوده است که پادشاهان در مسیر حرکت خود مردم را قربانی می‌کردند.

وی بیان کرد این در حالی است که عربستان سعی می‌کند مقصر جعلی برای این حادثه بسازد.

بسته شدن صفحه اینستاگرام شاه سعودی

صفحه منتسب به شاه سعودی در پی حوادث اخیر در مکه، به روی عموم مردم دنیا بسته شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی حوادث تلخ اخیر در مکه و کشته و زخمی شدن حجاج در مراسم حج امسال و گسترش بی سابقه تصاویر و مطالب مربوط به این مراسم در فضای مجازی، همچنین هجوم و اعتراض کاربران به پادشاه عربستان و بی کفایتی مسئولین سعودی، صفحه اینستاگرام منتسب به سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان، از حالت عمومی خارج شد و افرادی که این صفحه را دنبال می کردند دیگر امکان مشاهده تصاویر و ارسال مطالب اعتراض آمیز درباره این حوادث را ندارند. پادشاه  عربستان و گردانندگان این صفحه هنوز هیچ پاسخی در این مورد ارائه نکرده اند. ظاهرا این کار تنها به دلیل جلو گیری از سیل عظیم اعتراض کنندگانی بوده که از این فرد تقاضای پاسخ داشته اند.


امیدواریم "احمدی‌نژاد" برای شرکت در انتخابات حاضر شود

حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سؤالی در مورد بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات اظهار داشت: ما امیدواریم این اتفاق بیفتد و احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات حاضر شود.این عضو جبهه پایداری با اشاره به دلیل این درخواست گفت: تنها دولتی که پس از انقلاب باعث خدمت به مردم و آبادانی این کشور شده است دولت سابق بوده و در دولت احمدی‌نژاد مردم در رفاه بودند.وی همچنین در پایان اظهار داشت: باید مجموعه دولت سابق را در نظر گرفت و این مجموعه دولت مطابق شاخص‌ها و معیارها مطلوب عمل کرده و بنده امیدوار به بازگشت احمدی‌نژاد هستم.

هشدار خطیب امام حمعه کاشان به منتقدان دولت

نماز عید سعید قربان كاشان به امامت آیت الله یثربی در مسجد جامع حبیب بن موسی (ع) این شهرستان برگزار شد.آیت الله یثربی تصریح کرد: این چه حرفی است که برخی صرفا جهت مخالفت با دولت، می گویند هشت سال جنگ چه ضرری داشت؟ آیا این همه شهید ضرر نبود؟ این همه جانباز و خانواده های پریشان و حجم عظیم ویرانی ها در جنوب و غرب کشور ضرر نبود؟ بنا بر محاسبه سازمان ملل، صدها میلیارد دلار خسارت به کشور در هشت سال جنگ، ضرر نبود؟ استاد برجسته دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم رمز موفقیت و پیروزی در جنگ را صفا و یکرنگی و همدلی تمامی مردم در آن دوران دانست و بیان داشت: در آن زمان انواع گرایش های سیاسی وجود داشت اما در برابر تعرض به مملکت، همه بر سر اصل دفاع از آب و خاک و اعتقادات همدل بودند؛ افراد دارای ایده ها و اندیشه های مختلف در کنار هم بودند و اصل دفاع از هویت انسانی و غیرت دینی و عزت ملی همه را در کنار هم جمع کرده بود.آیت الله یثربی با بیان این که ملت با رای حداکثری جریانی را روی کار آورده اند تا به اوضاع نابسامان سامان دهند، خطاب به مخالفان افراطی بیان کرد: دست از زیاده خواهی بردارید و این اغواگری ها و ابراز دلواپسی های نمایشی را تمام کنید، ملت می داند که شما دلواپس ثروت و مکنتی هستید که در آن هشت سال به دست آوردید و کشور را به این روز انداختید. ایشان افزود: بگذارید کشور به سمت پیشرفت حرکت کند، بگذارید امنیت اداری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه حاکم شود، بگذارید اهل فکر و نظر حرف شان را بزنند، همه به انقلاب و نظام علاقمندند، نیاییم همه را به بهانه های مختلف حذف کنیم برای این که فقط حزب خودمان بماند، اگر بخواهیم از زاویه تنگ یک حزب به جامعه نگاه کنیم جز یک تعداد معدود کسی باقی نمی ماند.


محمد هاشمی: سعودی ها مقصرند، باید پاسخگو باشند

محمد هاشمی گفت که سخنان اخیر او در مورد حادثه منا به درستی منعکس نشده است.رییس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» اظهار داشت: روز گذشته، در ساعات اولیه انتشار خبر حادثه منا و در حالیکه آمار خاصی از تعداد تلفات و وجود قربانی ایرانی در میان آنان گزارش نشده بود، خبرگزاری فارس به بنده زنگ زد و نظر من را در مورد این حادثه جویا شد.وی افزود: من در پاسخ به سئوالات خبرنگار گفتم که هنوز ماجرا مشخص نیست و باید پس از بررسی و تحقیق در مورد حادثه اظهار نظر کرد.محمد هاشمی اضافه کرد: من در آن مصاحبه به بارندگی های اخیر در تهران که منجر به کشته شدن تعدادی در پاکدشت شد اشاره کردم و تاکید کردم که حادثه منا نیاز به تحقیق دارد.وی تصریح کرد:  امریکا و عربستان دشمنان ما هستند، اما ما نباید در رابطه با حوادث و اتفاقات برخورد احساسی داشته باشیم.هاشمی تاکید کرد: این حوادث اینگونه را قبل از تحقیق و بررسی نمی توان محکوم کرد. وی گفت: سخنان منتشر شده از من در گفت و گو، تحریف شده و همراه با دروغ و تهمت بود.هاشمی خاطرنشان کرد: در آن موضع ابعاد ماجرا مشخص نشده بود، اما الان که همه چیز مشخص شده، معلوم است دولت عربستان مقصر بوده است.وی تاکید کرد: در ساعت اولیه روز گذشته، اصلا جزئیات حادثه منا مشخص نبود، اما اکنون عربستان باید پاسخگو باشد و در این حادثه کاملا مقصر است.محمد هاشمی در پایان گفت: قضیه خیلی پیچیده و بغرنج شده است، این حوادث اخیر در عربستان نشان می دهد که این ها مدیریت درستی ندارند.

حجاج عمدا مُردند؛منتقدان حسود و کینه توزند!

مفتی آل سعود بدون تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار قربانیان فاجعه دلخراش مشعر منا که بیش از هزار کشته به جا گذاشت، ضمن سرپوش گذاشتن بر بی‌کفایتی و سوءمدیریت حاکمان عربستان در برگزاری مراسم حج، حجاج بیگناه را مسئول و مقصر وقوع این حادثه دانست.به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ از واژه خودکشی برای قربانیان فاجعه مشعر منا استفاده کرد و گفت مرگ عمدی در اماکن مقدسه، خودکشی است.آل الشیخ مفتی کل آل سعود و رئیس شورای به اصطلاح علمای ارشد و اداره پژوهش‌های علمی و فتوای سعودی در واکنش به فاجعه هولناک مشعر منا از تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار قربانیان خودداری کرد و در عین حال حجاج بیگناه را مسئول و مقصر وقوع این حادثه دردناک دانست.مفتی آل سعود در گفت‌وگو با روزنامه سعودی عکاظ گفت حجاج و بعثه‌های حج باید به قوانین عربستان که برای ساماندهی حج و راحتی حجاج وضع شده، پایبند باشند.وی افزود پایبند نبودن به این قوانین و مقررات، شر و خطر بسیار بزرگی است.مفتی آل سعود در توجیه بی کفایتی رژیم سعودی و سوء مدیریت آنها در برگزاری امن و آرام مراسم حج مدعی شد برخی حجاج به دنبال مرگ عمدی در اماکن مقدسه هستند زیرا اعتقاد دارند مُردن در این اماکن، اجر و پاداش دارد. کسانی که مرگ عمدی در حج را فضیلت می‌دانند،فکر اشتباهی دارند و این نوع مرگ، خودکشی است و هر کس به این جنایت عمدی دست بزند،قاتل خویش است.

جزئیات تازه از زمین‌خواری «حیران»
یک مقام مسئول در سازمان امور اراضی ضمن تشریح جزئیات زمین خواری در «گردنه حیران»، گفت: در دو هفته اخیر موفق شدیم ۳۰ ویلای در حال ساخت را در اراضی خارج از طرح هادی این منطقه قلع و قمع کنیم. فرید صیدی نژاد، معاون حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گفت: حیران از سه روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده است که بنیاد مسکن در سالیان گذشته برای آن طرح هادی تهیه می‌کند و در این راستا، یک محدوده ۲۶۰ هکتاری را مورد مطالعه قرار می‌دهد، ضمن اینکه نهایتا طرح هادی مجموعه روستایی حیران به مساحت ۱۶۰ هکتار مصوب می‌شود. فرید صیدی نژاد ادامه داد: چون این مجموعه روستایی از قدیم شامل سه روستای حیران علیا، وسطی و سفلی با فاصله کمی از هم بوده و روستاییان در یک منطقه متمرکز نبودند، بیش از ۱۳۰ هکتار زمین‌های زراعی حدفاصل این روستاها در داخل طرح مصوب، قرار می گیرد و از این میزان فقط حدود ۶ تا ۷ هکتار بافت مسکونی روستا بوده است. این مقام مسئول با بیان اینکه کل منطقه حیران را بسیار وسیع و حدودا بیش از ۲۲۰۰ هکتار خواند و گفت: زمین خواری در منطقه کوچکی از آنجا اتفاق افتاده است، ضمن اینکه در روستای حیران حدود ۷ هتکار بعنوان کاربری مسکونی طراحی شده بوده و اشخاص می‌توانستند مجوز بگیرند و ساخت و ساز انجام دهند. وی افزود: در این راستا، کسی که ساکن روستای حیران بوده باید به دهیاری مراجعه می‌کرده و دهیاری یا بخشداری نیز براساس نقشه‌ها و طرح مصوب، پروانه را برای ساخت و ساز در این منطقه صادر می‌کرده است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه صلاحیت در این زمینه بیشتر در حوزه دهیاری بوده و بخشداری بیشتر به عنوان ناظر عمل می کرده است، افزود: بنیاد مسکن ناظر پروانه‌ها در مناطق روستایی بوده است. صیدی نژاد اضافه کرد: اما اتفاق رخ داده، این بوده که دهیار براساس برداشت شخصی خود همه ۱۶۰ هکتار داخل طرح‌هادی روستایی را مسکونی تلقی و علاوه بر محدوده ۷ هکتاری بافت مسکونی در سایر اراضی داخل طرح نیز پروانه ساخت صادر می‌کرده است. در این راستا، افراد زمین‌های کشاورزان را خریداری می‌کردند و با استفاده از این مجوزها و در واقع به صورت غیرمجازساخت و ساز انجام می‌دادند.

کمپین عربستان علیه ایران با هشتگ «ایران حجاج را می کشد»

برخی از کاربران عرب و وهابی توییتر در حرکتی فرار رو به جلو، سعی در مقصر معرفی کردن ایران در حادثه منا دارند. وهابی ها در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ #ایران_تقتل_حجاج   به معنای «ایران حجاج را می کشد» سعی در انحراف توجهات از مقصر اصلی حادثه منا که دولت عربستان است، دارند. در همین راستا، وب سایت های عربی نزدیک به دولت سعودی از جمله اوطان نیوز مدعی شده اند که ایران نقشی ویژه در حادثه منا داشته است. این وب سایت مدعی شد: حجاج ایران نقشی اصلی در اشوب  و بلوا در منا داشتند. آنها به جاده 204 رفتند و عمدا مسیر را برعکس طی کردند تا مشکل ایجاد کنند. این وب سایت عربی در ادامه ادعا کرد که این آشوب از ناحیه ایران و برای ضربه دولت عربستان طراحی شده است. براساس این گزارش، با تبلیغات گسترده سعودی ها، هم اکنون این کمپین ضدایرانی در حال گسترش در شبکه های اجتماعی است و جز 10 هشتگ مورد استفاده در عربستان و 5 هشتگ محبوب در امارات شده است.

کمپین عربستان علیه ایران با هشتگ «ایران حجاج را می کشد»/پیش‌بینی تغییر نظام سیاسی عربستان با حادثه منا/بخشی از «جنگل حرا» در دریاخواری از بین رفت/پسر پادشاه عربستان عامل فاجعه منا است/بسته شدن صفحه اینستاگرام شاه سعودی/امیدواریی برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات/جزئیات تازه از زمین‌خواری «حیران»/ فردوسی پور باعث شد تتلو به تمرین پرسپولیس برود!


هاشمی بر مزار پدر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر خود به قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه بر سر مزار پدرش مرحوم حاج ميرزا علي هاشمي رفسنجانی حاضر شد. هاشمی رفسنجانی پس از زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت و قرائت فاتحه بر قبور مراجع فقید تقلید و علمای اعلام در حرم مطهر، بر سر مزار والدین خود در حرم و قبرستان قدیمی قم حاضر شد و با قرائت قرآن و فاتحه نسبت به آنان ادای احترام کرد.

کمپین عربستان علیه ایران با هشتگ «ایران حجاج را می کشد»/پیش‌بینی تغییر نظام سیاسی عربستان با حادثه منا/بخشی از «جنگل حرا» در دریاخواری از بین رفت/پسر پادشاه عربستان عامل فاجعه منا است/بسته شدن صفحه اینستاگرام شاه سعودی/امیدواریی برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات/جزئیات تازه از زمین‌خواری «حیران»/ فردوسی پور باعث شد تتلو به تمرین پرسپولیس برود!

چرا کواچ همراه تیم ملی والیبال به ایران برنگشت؟

تیم ملی والیبال ایران درحالی به تهران رسید که اسلوبودان کواچ همراه تیم به تهران نیامد. اسلوبودان کواچ ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران که پس از ناکامی تیم در جام جهانی به شدت زیر فشار است و برای بررسی نتایجش ، شورای رسیدگی به ناکامی ها تشکیل می شود ، در زمان بازگشت تیم به تهران ، به همراه بازیکنان به تهران نیامد. او که تقریبا از ابتدای سال جدید و بیش از 6 ماه است که تهران بوده ، طبق معمول هر سال برنامه های مربیان والیبال تیم ملی ، با پایان فصل رقابت های ملی به کشورش برگشته تا آبان ماه که برنامه ها برای تمدید قراردادش مشخص شود. البته او اگرچه برای قراردادی که تا پایان المپیک دارد ، منتظر است یکسال دیگر هم در ایران بماند اما منتظر می ماند تا فدراسیون ایران اعلام کند به قرارداد با او پایبند می ماند یا به دلیل کسب نتایج ضعیف در لیگ جهانی دست به تغییر کادرفنی خواهد زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل