بازدید 3827

افشای اختلاس 50 سال پیش در ساخت ورزشگاه آزادی

کد خبر: ۵۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 25 September 2015

گویا استقلالی ها این روزها حسابی روی دور افشای اسناد تاریخی افتاده اند.علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال خاطره ای از سال ها قبل ورزشگاه آزادی دارد. زمانی که می خواستند این ورزشگاه را بسازند.

جباری از نزدیکان تیمسار خسروانی رئیس وقت ورزش ایران در زمان ساخت ورزشگاه بزرگ آزادی بود . او به دلیل فعالیت در باشگاه تاج از آن روزها خاطرات زیادی دارد و به خبرآنلاین می گوید: «من هم مثل همه مردم ایران، آنچه خسروانی به عنوان یک نظامی انجام داده بود را نمی پسندم و به نظرم او اعمال خوبی نداشت اما در ورزش خیلی موثرتر از نظامی گری بود. او باشگاه تاج را با کلی املاک بنا کرد. به عکس شاهینی ها و پرسپولیسی ها هر زمینی را که گرفت، تبدیل به باشگاه کرد. الان اگر اموال باشگاه تاج را از وزارت ورزش بگیرید ، هیچ مکانی ندارد. باشگاه جنوب ما در نازی آباد، تنیس در ونک، سالن بانوان در خیابان حجاب فعلی، باشگاه دیهیم و همین مجموعه استان تهران فقط بخشی از دارایی های باشگاه تاج بود. او از سال 48 تا 53 رییس ورزش کشور بود و در این دوران هم مجموعه های آزادی ، انقلاب ، تختی و ساختمان وزارت ورزش را ساخت. هرچه در نظامی گری خشن بود و از خود خاطرات خوشی به جا نگذاشت ، در ورزش توانست کارهای مثبتی بکند. شاید از ابتدا به جای رفتن در ارتش و سهیم شدن در آن حوادث تلخ و خونین باید به ورزش می آمد. او زمانی به ورزش آمد که در ورزشگاه آزادی اختلاس شد. می گویند شاه در سوئیس بود که قرار بود کلنگ آزادی را بزنند. فایلی صوتی وجود داشت که نشان می داد در مزایده اعطای امتیاز ساخت ورزشگاه ، تبانی میلیونی شده است و رشوه گرفته اند. یک رسوایی در ورزش شد. رئیس وقت برکنار شد و خسروانی را به جایش گذاشتند. او ورزشگاه را ساخت. مجموعه زمین گلف را هم ساخت. ورزشگاه تختی هم ساخت همان دوران شد و بعد در زمان افتتاح آزادی ، برای اینکه برادرزن شاهپور غلامرضا از یکی از فدراسیون ها برکنار شد ، خودش را هم به دستور شاه عزل کردند و قبل از رفتنش چند تا کبوتر سفید را جلوی ورزشگاه آزادی ، به آسمان رها کرد و خودش به تنهایی برای مجموعه ، افتتاحیه گرفت. البته شنیدم که چند ماه پیش درغربت فوت کرده است. راستش شاید اگر نظامی نبود و آن سوابق غیرقابل دفاع را نداشت ، شرایط برایش طوری دیگر رقم می خورد اما ...»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
اون موقع اختلاس میکردند کنارش یه ورزشگاه هم میساختن که هنوز بعد 40 سال ورزشگاه اول مملکته
مثل حالا با پولش نمیرفتن کنار خونه سلین دیون تو کانادا کاخ بخرن
اون موقع اختلاس میکردند کنارش یه ورزشگاه هم میساختن که هنوز بعد 40 سال ورزشگاه اول مملکته
مثل حالا با پولش نمیرفتن کنار خونه سلین دیون تو کانادا کاخ بخرن
یا کفن پوش استخدام کنن تو خیابون شعار بده واز دیوار بالا بره
ببینید پنجاه سال بعد باقی اختلاسهایی که شده و رو نشده رو بشه میفهمیم چقدر رکب خوردیم.
اختلاس اصولا پدیده ای عادی در طول تاریخ بشر بوده و مسءولین عزیز ما هم بنا به غریزه طبیعی اختلاس می کنند زیاد سخت نگیرید بگذارید راحت بخورند شاید نوبت شما هم برسه
همون موقع شایع کرده بودند که بنای استادیوم استاندارد نیست و سر یک سال متلاشی خواهد شد ولی می بینیم که اینطور نشد .
اختلاسهاي دوران خودمون رو هنوز رسيدگي نكردن !!! تو دنبال پنجاه سال قبل هستي!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بله متاسفانه رانت خواری این رژیم و آن رژیم ندارد
الان اختلاس میشه ورزشگاه هم ساخته نمیشه . اون موقع بهتر بود. یعنی بعد از 50سال هنوز به ازادی افتخار می کنیم.
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار