بازدید 42402

مقامات عربستان علت حادثه منا را اعلام کردند

مقامات سعودی در اولین اظهار نظر رسمی درباره حادثه «منا»، علت حادثه را ازدحام شدید و عدم تبعیت حجاج از دستورات داده شده و تداخل حرکت حجاج اعلام کردند.
کد خبر: ۵۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 24 September 2015
مقامات سعودی در اولین اظهار نظر رسمی درباره حادثه «منا»، علت حادثه را ازدحام شدید و عدم تبعیت حجاج از دستورات داده شده و تداخل حرکت حجاج اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن عبدالعزیز الفالح» وزیر بهداشت عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه الاخباریه عربستان، ضمن اعلام اینکه حادثه کشته شدن صدها حاجی در «منا» قضا و قدر الهی بوده است، مسئولیت آن را بر عهده حجاج دانست.

خالد الفالح گفت: این حادثه خیلی بزرگ است و تعداد کشته زیاد است و دردناک است. این قضا و قدر الهی است. این حادثه به علت ازدحام و عدم تبعیت حجاج از دستورات داده شده اتفاق افتاد.

او با بیان اینکه کادرهای پزشکی همه برای خدمت‌رسانی بسیج شده‌اند، تاکید کرد که در وضعیت فعلی مهم، نجات دادن مصدومان و فراهم کردن خدمات پزشکی و درمانی است.

از طرفی دیگر، سرتیپ «منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان در کنفرانسی خبری که عصر پنجشنبه برگزار شد، مسئولیت حادثه را بر عهده زائران و گرمای هوا دانست.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «الریاض» عربستان، الترکی گفت که علت اصلی حادثه تداخل حرکت حجاج از دو خیابان شماره «204» و «223» است.

سخنگوی وزارت کشور عربستان با بیان اینکه «تلاش داریم که علت‌های واقعی حادثه و آنچه بر سلامت حجاج تاثیر گذار است، بیابیم» افزود که افزایش گرمای هوا در کشته شدن حجاج نقش داشت و منتظر نتیجه کمیته عالی تحقیق در این خصوص هستیم که (محمد بن نایف) ولی‌عهد دستور تشکیل آن را داد».

این مقام وزارت کشور عربستان در پاسخ به برخی انتقادها از عملکرد پلیس در جلوگیری از عبور حجاج، مدعی شد که هیچ ارتباطی میان این حادثه و اقدام کاروان پلیس وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار