بازدید 5660
۲

عملکرد شرکت‌های بیمه در ۵ ماهه اول امسال

صنعت بیمه کشور در ۵ ماهه اول سال جاری، حدود ۴۵.۷ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده است که در مقایسه با پنج ماهه اول سال قبل، ۲۱.۷درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۵۳۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 21 September 2015

صنعت بیمه کشور در ۵ ماهه اول سال جاری، حدود ۴۵.۷ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده است که در مقایسه با پنج ماهه اول سال قبل، ۲۱.۷درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، بر اساس آمار عملکرد بازار بیمه کشور، شرکت های بیمه طی این مدت حدود 81.2 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8.3 درصد رشد داشته است.

سهم بخش غیردولتی از تولید حق بیمه به حدود 63.9درصد رسید و 36.1درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.

بر اساس این گزارش، تنها 9 شرکت‌ بیمه: ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، کوثر، پاسارگاد، کارآفرین و معلم (هر یک دارای سهم بالاتر از سه درصد) در مجموع با 83.1 درصد از حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده اند.

تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با 5.9 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 17.7 میلیون فقره بود.

بیمه شخص‌ثالث و مازاد طی این مدت 39 درصد حق ‌بیمه‌های تولیدی را به خود اختصاص داده و 21.9 درصد از حق بیمه های تولیدی مرتبط با بیمه درمان است. سهم بیمه های زندگی و بدنه اتومبیل نیز به ترتیب به میزان 12 و 5.9  درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید.

شرکت‌های بیمه همچنین حدود 45.7 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با پنج ماهه اول سال قبل، 21.7درصد رشد نشان می‌دهد.

بخش غیردولتی 55.7 درصد از خسارت‌های بازار بیمه را جبران کرده است. طی این مدت شرکت های بیمه همچنین نزدیک به 9.3 میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت ‌کردند که در مقایسه با سال قبل حدود 26.5 درصد رشد داشته است.

38.3 درصد از خسارت‌های پرداختی بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد  و 34.7 درصد از خسارت های پرداختی به بیمه درمان اختصاص داشته است. بیمه های بدنه اتومبیل و زندگی به ترتیب حدود 6.9 و 6.6 درصد از خسارتهای پرداختی بازار بیمه سهم دارند.

طی این مدت، نسبت خسارت بازار بیمه معادل 56.3 درصد بود و در مقایسه با سال قبل 6.2 واحد افزایش نشان ‌داد.

پس از این سه رشته، نسبت خسارت رشته‌ های شخص ثالث و مازاد، حوادث راننده و مسئولیت (با 55.3 ، 48.3 و 47 درصد) بالاتر از این نسبت در سایر رشته‌های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس