بازدید 5310
۲

برگ ریزان شاخص‌های بورس در آستانه خزان

شیب نزولی شاخص ها در بورس اوراق بهادار تهران ادامه دارد و بازار سرمایه که چشم انتظار روزهای خوش پس از تحریم بود این روزها حال رو روز خوشی ندارد.
کد خبر: ۵۳۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 20 September 2015
شیب نزولی شاخص ها در بورس اوراق بهادار تهران ادامه دارد و بازار سرمایه که چشم انتظار روزهای خوش پس از تحریم بود این روزها حال رو روز خوشی ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شاخص بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز تا ساعت 12 با  571 واحدعقب نشینی به 61 هزار و684 واحد رسیده است.


روندی نزولی جدی که از هفته گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد و سهامداران گویی امید به بازگشت رونق به این بازار را از دست داده‌اند، از ابتدای سال تا به امروز بورس و بازیگران فعال آن نوسان زیادی را در دادوستدهای خود به چشم دیده‌اند اما شاید حتی بدبین‌ترین فعالان بازار سرمایه نیز این عقبگرد شدید را با وجود موجی از تحولات مثبت سیاسی و اقتصادی فعلی نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند ، طوری که شاخص آنقدر افت کند که در سال 94 به سطح سال 93 برگردد.

در همین حال ارزش بازار سهام را نیز باید به دایره ریزش‌های عجیب و غریب بازار سهام اضافه کنیم به طوری که امروز ارزش جاری بازار سهام نیز 264 هزار و 330 میلیارد تومان است. که این کمترین میزان رکورد ارزش بازار سهام در دوسال اخیر را شکست.

منفی شدن نمادها موجب شده است بیشتر نمادها در صف فروش باشد ، تا ساعت تنظیم این گزارش (ساعت 12امروز ) بیشترین کاهش ها مربوط به نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 70 واحد منفی، پتروشیمی بندر عباس 48  واحدمنفی ، نماد بانک ملت با 46 واحد منفی بوده است همچنین گروههای خودروی و پالایشی به دلیل تعدیل منفی که صورت گرفته است جزو پرضرر ترین نمادهای امروز بودند.

اما در حالی شاهد سقوط شاخص ها در بورس اوراق بهادار تهران هستیم که تحولات سیاسی و اقتصادی هفته های اخیر چشم انداز مثبت و امیدوارکننده ای را پیش روی فعالان بازار سرمایه ترسیم کرده بود.

کارشناسان دلیل افت شاخص ها را کمبود نقدینگی، ‌انتشار اوراق مشارکت و رکود صنعت سیمان و خودرو  و مشکلات صنایع پتروشیمی در خصوص نرخ مواد اولیه تحویلی عنوان  می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی