بازدید 5944

نامه زاکانی به ظریف برای دعوت از آمانو

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس در نامه‌ای به وزیر امور خارجه خواستار انجام تشریفات لازم برای دعوت از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حضور در جمع نمایندگان شد.
کد خبر: ۵۳۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 16 September 2015
رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس در نامه‌ای به وزیر امور خارجه خواستار انجام تشریفات لازم برای دعوت از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حضور در جمع نمایندگان شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خواستار دعوت رسمی این وزارتخانه از یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حضور در کیمسیون متبوعش شد.

زاکانی طی این نامه با اشاره به حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنگره آمریکا خواستار حضور وی در نشست کمیسیون متبوعش و همچنین پاسخ به سؤالات نمایندگان شده است.

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس همچنین از وزیر امور خارجه خواسته است تا تشریفات لازم جهت دعوت از آمانو به مجلس از سوی این وزارتخانه انجام شود تا مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن حضور در جمع نمایندگان مجلس با نقطه‌نظرات آنها آشنا شود.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر محترم امور خارجه

با سلام و احترام

ضمن تقدیر از حضور جناب عالی، معاونین و همکاران محترم در جلسات استماع کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن، به استحضار می‌رساند با توجه به سفر قریب الوقوع آقای یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران که خبر آن توسط آقای دکتر صالحی اعلام شد، این کمسیون آمادگی دارد با هماهنگی دولت محترم در یکی از جلسات خود میزبان ایشان باشد تا حساسیت نمایندگان ملت غیور ایران اسلامی درباره نحوه عملکرد، بازرسی ها و مسئولیت‌های خطیر آژانس به طور مستقیم با وی مطرح شود.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید تشریفات لازم جهت دعوت از آقای آمانو به مجلس شورای اسلامی انجام شود تا ایشان علاوه بر حضور بر کنگره آمریکا - که دشمن ملت ایران است - با حضور در کمیسیون ویژه بررسی برجام، پاسخگوی سوالات نمایندگان مردم ایران نیز بوده و از نزدیک با نقطه نظرات اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام آشنا شود.

با تجدید احترام و تشکر

علیرضا زاکانی

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار