بازدید 4270
۳

تلافی شکست انتخابات جلیلی با برجام!

محمد باقری بناب
کد خبر: ۵۳۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 15 September 2015
مجلس شورای اسلامی یکی از حساسترین دوران خود را می‌گذراند. بررسی برجام در کمیسیون تخصصی که به این منظور ایجاد شده در صدر اخبار قرار دارد و توجه مردم، رسانه‌ها و سیاستمداران را به خود جلب کرده است. در خصوص عملکرد این کمیسیون نقدهای بسیاری وجود دارد. مهم‌ترین نگرانی که در این زمینه وجود دارد این است که مسیر فعالیت همکاران موجب دودستگی در سطح جامعه شود. چیزی که متاسفانه عملا در کمیسیون ویژه برجام رخ داده است و دو تیم مذاکره کننده قبلی و فعلی در تقابل با یکدیگر قرار گرفتند و شرایط به گونه‌ای رقم خورده که گاهی حتی شاهد تقابل بین این دو تیم هستیم.

چیزی که نباید از آن غافل شویم این است که بررسی برجام یک موضوع کامل تخصصی و فنی در حوزه هسته‌ای است که البته از کانال دیپلماسی پیگیری شده و به همین خاطر انتظار می‌رفت کمیسیون برجام عمده وقت و توانش را در اختیار صاحب نظران هسته‌ای و فنی بگذارد. آنچه من تاکنون مب‌بینیم قضاوت آقای جلیلی پیرامون برجام کاملا غیرمنصفانه است و دعوت از کسانی که سال‌ها با شیوه مذاکره‌شان وقت کشور را گرفتند یک خطای استراتژیک از سوی همکاران ما در کمیسیون ویژه برجام بود. تنها ثمره این تیم قطعنامه‌های پی‌درپی بر علیه مردم ایران بود که اثراتش هنوز در زندگی مردم وجود دارد. این رفتار اعضای هیات رئیسه کمیسیون برخلاف اخلاق سیاسی صورت گرفته است.
اظهارات جلیلی در خصوص دستاوردهای مذاکرات به صورت واضح سیاسی است. جلیلی باید توجه داشته باشد از فرصت حضور در کمیسیون برجام برای تلافی شکست انتخاباتیش استفاده نکند. مجلس برای اینکه به نتیجه بهتری درباره برجام برسد باید سیاست‌های خود را عوض کند و علاوه بر دعوت از اعضای مذاکره کننده فعلی کشور از افراد کار‌شناس و حقوقدانان برجسته بهره ببرد، افرادی باید در این کمیسیون حضور داشته باشند که منافع ملی را بر منافع سیاسی ترجیح دهند.
خوشبختانه در تیم آقای ظریف افرادی بودند که در تیم قبلی هم حضور داشتند و به نظر می‌رسد که این‌ها می‌توانند بهتر از هر کس دیگری برجام را تفسیر کنند، به عبارت دیگر تفسیر برجام بر عهده تیم مذاکره کننده است. این‌ها اسنادی است که در تاریخ خواهد ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار