بازدید 9983

انتقال آب از «وان» به ارومیه هزینه‌چندانی ندارد

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اینکه ارتفاع دریاچه وان ترکیه ۳۵۰ متر از دریاچه ارومیه بالاتر است، انتقال آب از این کشور هزینه چندانی ندارد.
کد خبر: ۵۳۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 14 September 2015
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اینکه ارتفاع دریاچه وان ترکیه ۳۵۰ متر از دریاچه ارومیه بالاتر است، انتقال آب از این کشور هزینه چندانی ندارد.

به گزارش تابناک تبریز، عیسی کلانتری  با اشاره به طرح انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه اظهار داشت: این طرح فعلا در حد مطالعات بوده و در صورتی که مطالعات زیست‌محیطی، شیمیایی و بیولوژی آن مثبت باشد کار انتقال انجام می‌شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه فاصله دو دریاچه 170 کیلومتر است به هزینه انتقال آب اشاره کرد و گفت: انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه هزینه چندانی ندارد چون دریاچه وان، 350 متر از دریاچه ارومیه بالاتر است.

کلانتری تصریح کرد: بنابر این پس از مطالعه در مورد اینکه آیا ساختار آب دریاچه وان ترکیه و دریاچه ارومیه با یکدیگر همخوانی دارد یا نه؟ که این نیز، سه تا چهار ماه به طول می‌انجامد، مذاکرات فنی و سیاسی بین دو کشور انجام می‌شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به انتقال آب از کشور گرجستان به دریاچه ارومیه افزود: این طرح در دست بررسی ابتدایی بوده و بعید می‌دانم که عملیاتی شود.

وی با تاکید بر استفاده از نظر و تجربیات کارشناسان فن برای نجات دریاچه ارومیه بیان کرد: در این باره هر کس طرح و نظری در رابطه با احیای دریاچه ارومیه داشته باشد می‌تواند آن را در دانشگاه صنعتی شریف تهران با مسعود تجریشی، معاون پژوهشی این دانشگاه و یا در دانشگاه ارومیه با هادی بهادری نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در میان گذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل