بازدید 32413
۱
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

حل غیرقضایی پرونده پدیده شاندیز/دادگاه بابک زنجانی به تعویق می‌افتد؟/تصویر سردار جعفری در سنای آمریکا/94 هزار میلیارد وام بانکی کجا رفت؟/ادعای 8 تایی شدن پرسپولیس مقابل استقلال/کنایه های رحیم پورازغدی به دولت

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: وزیر ارشاد: سومین کارت زرد من در راه است؛ هشدار احمد توکلی برای واگذاری آلومینیوم هرمزگان؛ چرا رسایی همیشه در جیبش شکلات دارد؟! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 11 September 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، سخنان ائمه جمعه تهران و مشهد از  مهمترین خطبه های جمعه در کشور بود . همچنین انتقاد از سیاست خارجی دولت موضوعی بود که سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران به ان پرداخت.البته واکنش عارف به شایعات اختلاف های او و رییس دولت اصلاحات هم از دیگر اخبار مهم امروز بود.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


حل غیرقضایی پرونده پدیده شاندیز

«حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز گفت: ستاد تدبیر مستقر در استانداری خراسان رضوی مصوباتی را در خصوص این پرونده مورد بررسی قرار داده است که احتیاج به تایید شورای عالی امنیت ملی دارد. وی با بیان اینکه این مصوبات به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارسال شده است، افزود: هنوز این مصوبات به ستاد ارجاع نشده است و منتظر هستیم به تأیید برسد. رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی از حل و فصل غیرقضایی این پرونده خبر داد و تصریح کرد: تدبیر شده است تا به شکل غیر قضایی پرونده حل و فصل شود و ماهیت مصوبات این ستاد نیز بر حل غیرقضایی پرونده پدیده شاندیز تاکید دارد و در غیر این صورت با رویه قضایی حل می شود. 


وزیر ارشاد: سومین کارت زرد من در راه است
 
جنتی پیرامون فیلم "قصه ها" گفت: شما اطلاع دارید که من تا به حال دو تا کارت زرد گرفتم و سومین کارت زرد هم در راه است. اینها هم فقط به خاطر فیلم "قصه ها" است. فیلم "قصه ها" را به علت اینکه خیلی روی آن جنجال شد خودم شخصا دیدم و متوجه شدم که هیچ مشکلی ندارد. وقتی هم مشکل ندارد اجازه اکران به آن داده شد و پای این تصمیم هم ایستاده ایم. توجهی نمی کنیم که کسی انتقاد کند و یا در مجلس باعت سوال و یا استیضاح می شود.


اعتراض مردم به تخریب قلعه 3000 ساله 

دهیار روستای کوه مبارک شهرستان جاسک گفت: قلعه کوه مبارک شهرستان جاسک که پیشینه تاریخی و سابقه تمدنی آن به دوران ساسانیان بر می‌گردد، توسط یکی از ارگان ها در حال تخریب است.بوسیک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وجود اتاقهایی با نام ساسانیان در مدخل و اطراف این توده کوه بیانگر قدمت تاریخی آن است. قلعه مبارک یکی از ارزشمند ترین بناهای باستانی استان است که متاسفانه در حال حاضر توسط یکی از ارگان‌ها در حال نابودی است.وی افزود: نامه‌نگاری و پیگیری‌هایی برای جلوگیری از این فاجعه صورت گرفته اما هنوز اقدام موثری از سوی مسئولین استانی برای توقف این اتفاق رخ نداده است.دهیار روستای کوه مبارک جاسک عنوان کرد: مردم منطقه کوه مبارک به نشانه اعتراض به این اقدام به مدت دو روز تجمع کردند که این حرکت خود جوش از سوی ارگان تخریب کننده این آثار تاریخی، حمله خوانده شد، در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و مردم تنها به نشانه اعتراض به تخریب قلعه 3000 ساله کوه "مبارک" تجمع کرده بودند.وی تاکید کرد: در حال حاضر این ارگان در حال تخریب قلعه مبارک و قبرستان 3000 ساله و قدمت دار آن است و تاکنون بیش از 10 درصد پیش رفته‌اند و به خود قلعه نیز آسیب رسانده‌اند و همچنان در حال فعالیت هستند. در حال پیگیری این مسئله هستیم اما تاکنون هیچ اقدام موثری رخ نداده و این مکان در حال تخریب است.


دادگاه بابک زنجانی به تعویق می‌افتد؟

 طبق اعلام قبلی سخنگوی قوه‌قضاییه قرار است نخستین جلسه محاکمه بابک زنجانی متهم پرونده نفتی، ۱۱ مهر ماه برگزار شود اما وکیل مدافع وی با توجه به حجم سنگین پرونده و پایان نیافتن مطالعه پرونده، از دادگاه تقاضای استمهال کرد.به گزارش تسنیم، رسول کوهپایه‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: درخواست خود را مبنی بر تقاضای استمهال تقدیم شعبه دادگاه کردیم و امیداریم مورد موافقت قاضی پرونده قرار گیرد.وکیل مدافع بابک زنجانی در پاسخ به این سئوال که مطالعه پرونده چه مقدار زمان می‌برد، افزود: زمان مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد اما به طور قطع به دلیل حجم سنگین، مجلدات زیاد و حساسیت موضوع، مطالعه پرونده نیازمند 


پیشنهاد تغییرنام پارک شوش به بوستان «معتادان»!

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به طنز پیشنهاد داد که نام بوستان شوش به پارک «معتادان» تغییر نام دهد.رحمت الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت پارک میدان شوش تهران که این روزها پاتوق معتادان جنوب پایتخت شده است؛ گفت: اتفاقات پارک شوش نشان از عدم وجود اراده در متولیان امر مبارزه با اعتیاد دارد.وی با بیان اینکه این پدیده شوم نشان می‌دهد که تمامی دستگاه‌های متولی امر مبارزه با موادمخدر کوتاهی کرده‌اند، افزود: این پدید شوم به قدری تأسف آور و عیان است که حتی می‌شود به طنز بگویم که در نام گذاری‌های شورا این پارک تغییر نام دهد و به پارک معتادان تغییر یابد.حافظی با اشاره به اینکه تعلل و کوتاهی متولیان امر در انجام کار مشترک موجب بروز این پدیده شده است، اظهارکرد: شورا می‌تواند نقش هماهنگی و نظارت بین دستگاه‌های اجرایی را اجرا کند و کمیسیون فرهنگی شورا نیز بایستی تمامی دستگاه‌های متولی را سرخط بیارود و تعیین وظیفه کنند و با نظارت دائم و تشکیل جلسه مداوم به حل این مشکل کمک کند.


علم الهدی: خراسان قبه الاسلام است

آیت الله علم الهدی گفت: پیامبر و ائمه معصومین پیش بینی می کردند که آینده اسلام در مدینه متمرکز نخواهد ماند و از این شهر خارج خواهد شد و مدینه کانون حزب دشمن اسلام قرار خواهد گرفت، امروزه نیز شاهد هستیم وهابیت ملعون در آنجا حکومت کرده و این همان چیزی است که پیامبر پیش بینی کردند.عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اسلام دین جدی و با استدلال است، صرف اینکه به دلیل دور بودن یک امام از وطن و تحریک احساسات بخواهد امری را واجب کند اصلا در دین اسلام وجود ندارد.امام جمعه مشهد افزود: پیامبر اسلام(ص) می دانستند که استکبار روزی بر حرمین شریفین مسلط خواهد شد اما سرزمین خراسان و کشور ایران به دلیل شجاعت و ایمان مردمان آن، سکوی پرش و توسعه اسلام در همه کره زمین خواهد بود.آیت الله علم الهدی ابراز داشت: ما سرباز هستیم تا این مکان را قبه الاسلام حفظ کرده و نگذاریم تا دست استکبار به این نقطه مهم در نظر پیامبر برسد.


آمریکا می خواهد ایران را «آندلس دوم» کند

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و به خواست خدا در فاصله نه چندان دور شاهد فروپاشی آن خواهیم بود خاطرنشان کرد: آمریکا انتظار به رسمیت شناختن اسرائیل را از سوی ما دارد و فکر عادی شدن روابط ما با صهیونیست ها را در سر می پروراند البته این آرزو را به گور خواهد برد.امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا حتی آرزوی عادی شدن روابط با ایران را در سر می پروراند تا درسایه آن در ایران نفوذ کند و نفوذ اقتصاد دلخواه خود را در پوشش لبخند در ایران اعمال کند. باید مراقب باشیم که گول لبخند آمریکایی ها را نخوریم.وی اظهار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب راههای نفوذ آمریکایی ها را بسته است و مردم نیز با شعار مرگ بر آمریکا از آمریکا و فرهنگ آن استقبال می کنند.آیت الله موحدی کرمانی گفت: دلخواه آمریکایی ها رواج فساد، بی بندوباری و فیلم های مستهجن است. آمریکایی ها قصد دارند ایران را «آندلس دوم» کنند اما به خواست خدا این آرزو را به گور خواهند برد. آمریکا باید بداند ایران امروز ایران زمان شاه نیست. امروز جمهوری اسلامی مقتدر، توانمند، مجهز به تجهیزات دفاعی و از حمایت مردم برخوردار است بنابراین ایران را تکریم کنید و به فرهنگ اسلامی آن احترام بگذارید.


هشدار احمد توکلی برای واگذاری آلومینیوم هرمزگان

احمد توکلی گفت: بنده به عنوان نماینده مردم به وزیر محترم اقتصاد هشدار می دهم که اجازه ندهد سازمان خصوصی سازی چوب حراج به بزرگترین مجتمع آلومینوم کشور بزند.وی ادامه داد: من مطمئن هستم به محض تشکیل جلسه علنی مجلس در آخرین روزهای شهریور ماه نمایندگان نیز به این واگذاری اعتراض خواهند کرد وتبعا اجازه حراج اموال مردم را نخواهند داد.توکلی در پایان خاطرنشان کرد: در این موقعیت من در صدد ان نیستم که از مفاسد احتمالی حرفی بزنم و تنها یک سوال مطرح می کنم که چه شده است که مدیر کل سابق سازمان بازرسی کل کشور در استان هرمزگان که آقای سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به حق وی را عزل کرده است هم اکنون جزئی از برندگان خریدار شرکت به این مجتمع تولیدی می رود؟


تا 40 سال دیگر اسلام دین اصلی اروپا خواهد شد

‌نماینده جامعه‌المصطفی ‌العالمیه در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: طبق پیش‌بینی‌هایی که امروزه در دنیا مطرح می‌شود، تا 40 سال آینده اسلام دین اصلی و مسحیت دین دوم در اروپا خواهد شد.حجت‌الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنااظهار کرد: آمار گروندگان به اسلام چه از مسیحیت و چه از ادیان دیگر آمار بسیار بالایی است. این آمار به گونه‌ای است که مصادر اعلام آمار که معمولا دستگاه‌های امنیتی کشورها هستند در خصوص آن احساس ترس و وحشت می‌کنند و آمار درستی را ارائه نمی‌دهند؛ از این‌رو دائما با اعلام آمارهای ضد و نقیض سعی در کتمان آمارهای حقیقی و واقعی دارند.ذوالفقاری تصریح کرد: در اروپا تا 20 درصد از جوامع اروپایی شوق به تغییر مذهب دارند و این تغییر مذهب در آنها واقع شده است.این مبلغ مذهبی در کنگو خاطرنشان کرد: در سال 2000 پاپ اعلام کرد که تا سال 2015 قاره آفریقا را کاملا به قاره‌ای مسیحی تبدیل خواهیم کرد. آنها به واقع چنین همتی را به خرج دادند به گونه‌ای که در حال حاضر بیشترین آمار اعزام مبلغان در جهان از طریق کاتولیک‌ها و کلیساهای کاتولیک صورت می‌گیرد.وی افزود: مبلغان مسیحیت با تخصص‌ها و درجات علمی بالا، در دورافتاده‌ترین روستاهای آفریقا یعنی در مناطق کاملا بدوی و اولیه زندگی و تبلیغ می‌کنند و همانجا نیز از دنیا می‌روند.ذوالفقاری گفت: مناطق فراوانی در آفریقا وجود دارند که مقبره افراد قدیس نامیده می‌شوند. این قدیسان در آنجا زندگی و تبلیغ کرده و از دنیا رفته و در همانجا دفن شده‌اند اما با وجود همه این تلاش‌ها به اعتراف خود آنها اسلام پرجاذبه‌ترین دین در آفریقا محسوب می‌شود.


۷۰ درصد ایرانیان تحرک بدنی کافی ندارند‌

رضا ملک‌زاده ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نخستین توصیه برای حفظ سلامت  ایرانیان مصرف غذا در حدی است که فرد چاق نشود و اضافه وزن نداشته باشد.
وی به نداشتن تحرک کافی بدنی در حدود 70 درصد ایرانیان اشاره و ابراز کرد: توصیه پزشکان برای سلامت جامعه افزایش تحرک بدنی است.معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بیان کرد: سومین نکته مهم در حفظ سلامت ایرانیان توجه افراد به فشار خون و کنترل آن است.وی عنوان کرد: افراد باید فشارخونشان را هر 6‌ماه یک‌بار کنترل کنند و در صورت لزوم باید در معالجه و مصرف کمتر نمک گام بردارد.


تصویر سردار جعفری در سنای آمریکا

به گزارش پارسینه، سناتور کارپر با قراردادن تصویری از سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سنای آمریکا اظهار کرد: "او (سردار جعفری) بر علیه ماست". همچنین در این عکس در کنار تصویر سردار جعفری نوشته شده است: "ما هرگز این را قبول نمی کنیم"


شورای نگهبان در انتخابات دو حق برای مردم قائل است

کدخدایی با اشاره به نقش نهادهای مختلف در انتخابات از جمله شورای نگهبان و وزارت کشور خاطرنشان کرد: پس از این صحبت رهبری ما با این موضوع مواجه شدیم که مسئولان سابق یا افراد ساده‌لوح، حق‌الناس بودن رای مردم را صرفا صیانت از رای مردم در روز رای‌گیری عنوان کردند در حالی که ما در انتخابات دو حق برای مردم قائل هستیم.مشاور عالی دبیر شورای نگهبان بر همین اساس افزود: حق اول این است که مردم حق داشته باشند در روز رای‌گیری رای خود را آزادانه به هر کسی که می‌خواهند بدهند و حق دوم این است که مردم حق دارند از مسئولان ذی‌صلاح و شایسته برخوردار باشند.وی تصریح کرد: طبق قانون اساسی این صلاحیت را مراجع مختلفی از جمله شورای نگهبان بررسی کرده و افراد دارای صلاحیت را اعلام می‌کنند اما اگر فردی دارای صلاحیت نباشد و به مردم معرفی و وارد چرخه انتخابات شود و مردم نیز به چنین فردی رای دهند از جهت عقلی وضعیت آن مقام و نهاد مشخص است.کدخدایی با بیان اینکه حق قانونی، عقلی و منطقی این است که از ورود افراد فاقد صلاحیت به نظام در انتخابات جلوگیری شود، اظهار داشت: بنابراین اینکه مردم مسئولان شایسته داشته باشند و به آنها رای دهند حق مردم است.مشاور عالی دبیر شورای نگهبان ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظارت استصوابی بخشی از همان حق‌الناس است یک امر عقلی و منطقی است اما این بعد از حق مردم را برخی از ساده‌لوحان در یکی دو سال اخیر نادیده گرفته‌اند و با نگاهی مقطعی آن چه به نفع خودشان بوده است را تبلیغ کرده‌اند.وی با اشاره به موضع‌گیری‌ها علیه نظارت استصوابی به فارس گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود دقیقا این نکته را تبیین کردند و از این رو دیگر جایی برای تردید و شبهه باقی نمی‌ماند به ویژه برای مسئولانی که بر سر کار هستند و در انتخابات نقش خواهند داشت. باید به هر دو بعد دقت کنند که صیانت از رای مردم و اطمینان از ورود افراد صالح به چرخه انتخابات حق‌الناس است.


چرا رسایی همیشه در جیبش شکلات دارد؟!

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مناسبت 19 شهریور سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد.رسایی در این باره نوشت: امروز سالروز ارتحال مرد بزرگی به نام سید محمود طالقانی است کسی که امام امت(ره) لقب ابوذر زمان را به او داد.در کودکی منزل ما در خیابان ایران (همان کوچه منزل امروزی) فقط چند خانه تا منزل این روحانی زاهد اهل سیاست فاصله داشت، خانه ای که امروز تبدیل به مدرسه شده است.شیرین ترین خاطره من از این مرد بزرگ، مربوط می‌شود به زمانهایی که ایشان از منزلشان بیرون می آمدند و تعدادی از بچه ها دورشان جمع میشدیم و سید دست در جیبش میکرد و اسم ه یک از ما را میپرسید و به هر کدام ما شکلاتی میداد. گاهی که تعداد بچه ها زیاد میشد، با تقلید از بزرگترها شعار درود بر طالقانی سر میدادیم. این کار شاید هر هفته تکرار میشد.بعدها که من به حوزه علمیه رفتم و طلبه شدم و اهل تبلیغ، همین یادگاری را که خودش یک روش تبلیغی بود، ادامه دادم و همیشه در جیبم شکلات بود و در دلم یاد آن روحانی سید خوش سیما مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی.علاوه بر این تصویر کودکی، هیچ‌وقت دو تصویر دیگر از آن مرد بزرگ را از یاد نمیبرم. یکی نشستن بر روی زمین درجلسات مجلس خبرگان قانون اساسی و دیگری خطابه آتشین ابوذر زمان در نمازجمعه آن روزها که موجب کینه منافقین از آیت الله طالقانی شد.


طغیان مگس‌سفید در تهران

چند ماهی است که شهر تهران به ویژه در مناطق مرکزی مورد هجوم مگس های سفید قرار گرفته است. حشرات بسیار ریزی که گذشته از آسیب رسان بودن یا نبودنشان، مزاحمت زیادی برای شهروندان تهرانی ایجاد کرده اند، مزاحمتی که مانند آلودگی هوا نمی توان با ماسک از شر آن خلاص شد و این حشرات ریز با ورودشان به دهان و چشم از صبح موجب کلافگی می شوند.علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: شهرداری تهران اقدامات گسترده ای برای مقابله با این حشرات آغاز کرده است، بر همین اساس در مناطقی که احتمال وجود این حشره بیشتر است با برچسب ها، نوار و کارت های زرد رنگ تحت پوشش قرار گرفته اند.وی تاکید کرد: شستشوی درختان با صابون پالیزین (صابون حشره کش و کنه کش ) افزایش یافته و در برخی مناطق از روزی یکبار به دو یا چندبار افزایش داشته است. تاکید شهرداری تهران استفاده از روش های غیر شیمیایی برای مبارزه با سفید بالک‌هاست.وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از نوارهای زرد رنگ و آب‌شویی کانون های آلوده بتوانند تا حد زیادی در کنترل سفیدبالک ها موفق شوند اما با توجه به افزایش دمای هوا در ماه های اخیر تکثیر این حشره بسیار زیاد بوده که موجب شده در شهر بیشتر به چشم بیایند اما هیچگونه ضرری برای انسان نداشته و ابدا جای نگرانی وجود ندارد.وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران و کاهش دما، معضل سفیدبالک ها مرتفع می شود.


94 هزار میلیارد وام بانکی کجا رفت؟

از مجموع 94 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی که در چهار ماه ابتدایی امسال بین بخش های مختلف توزیع شده، بالغ بر 65 درصد به تامین سرمایه در گردش اختصاص یافته است؛ گزینه ای که از اهم برنامه های بانک مرکزی برای خروج اقتصاد از رکود به شمار می رود.به گزارش خبرنگار ایسنا، گرچه پیش بینی بانک مرکزی برای تسهیلات دهی بانکها رقمی بالاتر از مجموع 340 هزار میلیارد تومان پرداختی سال گذشته نیست ولی از رشد 16 درصدی وام دهی در چهارماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این گونه به نظر می رسد که بانکها برای سال جاری هم پا را فراتر از حد تعیین شده گذاشته و حتی در صورت ادامه می تواند به تکرار اضافه برداشت بانکها در سال گذشته بینجامد.این در حالی است که از کل تسهیلات، 7.1 هزار میلیارد تومان (7.6 درصد معادل) در بخش کشاورزی، حدود 28.4 هزار میلیارد تومان ( 30.2 درصد) صنعت و معدن، 9.5 هزار میلیارد تومان( 10.1 درصد) مسکن، 12.1 هزار میلیارد تومان(12.9 درصد) بازرگانی و 36.7 هزار میلیارد تومان(39.1 درصد) در خدمات هزینه شده است.به هر حال با توجه اینکه برای امسال هم پرداخت عمده منابع بانکی به تامین سرمایه در گردش بنگاها و رونق واحدهای تولیدی دارد، آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که از فروردین تا پایان تیرماه سال جاری بیش از 65 درصد از 94 هزار میلیارد تومان کل تسهیلات پرداختی یعنی بیش از 61 هزار میلیارد تومان برای تامین نقدینگی بخش های اقتصادی توزیع شده است.در عین حال که از بین کل تسهیلات توزیع شده بین بخش های اقتصادی، 9.5 درصد برای "ایجاد"، 1.7 درصد "تعمیر"، 5.5 درصد "توسعه"، 8.4 درصد "خرید کالای شخصی" ، 5.1 درصد "خرید مسکن" و 4.4 درصد در سایر بخش ها اختصاص یافته است.



روایت 8تایی شدن پرسپولیس مقابل استقلال

علی جباری کاپیتان سال‌های دور تیم فوتبال استقلال می‌گوید بُرد 8 بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس واقعیت داشته است.به گزارش خبرآنلاین، این پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگوی خود توضیح می‌دهد که در سال 1345 چه اتفاقی افتاده است. البته جباری چند بار در طول مصاحبه می‌گوید سال‌ها از آن بازی گذاشته و جزئیاتش به یادش نمی‌آید.


شروع تفکر استقلال‌ زدایی معاصر از چه کتابی آغاز شد؟!

حجت‌الاسلام روحانی که در حال حاضر ریاست بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را بر عهده دارد؛ نهادینه شدن روحیه سازشکارانه و وابستگی به غرب را بزرگ‌ترین تهدید برای استقلال کشور می‌داند.وی در گفت و گو با تسنیم گفت، مدتی است که یک سیاست سازشکارانه و لیبرالیستی در جهت کم‌رنگ کردن آرمان‌های امام(ره) و سوق دادن کشور به سوی وابستگی در کشور ما آغاز شده است.شروع این تفکر از نگارش کتابی بوده که آقای محمود سریع‌القلم تحت عنوان "ایران و جهانی شدن" آن را به رشته تحریر درآورده است.در این کتاب ایشان صریحاً می‌گوید که اگر ما می‌خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم باید بدانیم که مفهوم "استقلال" یک مفهوم پوچ و بی معنی است و باید از استقلال صرف نظر کنیم.علاوه بر این می گوید ما برای تعامل با دنیا نباید اسلام را در تمامی ابعاد آن در کشور پیاده کنیم. شخصی دیگر به نام مرتضی مردیها در واکنش به انعکاس اظهارنظر یکی از سیاست‌مداران خارجی در رسانه های داخل کشور که گفته بود "ایران تنها کشوری است که به معنای واقعی استقلال دارد"؛ مقاله ای نوشته و این مسئله را به سخره گرفته است.ایشان می‌گوید آیا شما فکر می‌کنید که اگر "استقلال" ارزشی داشت؛ بقیه کشورها آن را رها می‌کردند تا ایران آن را به دست بیاورد؟! ایشان می‌گوید امروز دنیا مثل یک دهکده است که همه با هم در ارتباط هستند و استقلال و خودکفایی معنایی ندارد.این سیاستی است که هم عناصر لیبرال وابسته به غرب دارند بر روی آن مانور می دهند تا بتوانند ذهنیت ملت ایران را هم در این موضوع تغییر دهند.حتی آقای مردیها می‌گوید که کشورهای مستعمره و وابسته بسیار پیشرفت و ترقی کرده‌اند و ایران متاسفانه! چون مستعمره نبوده، از این جهت عقب است! این در حالی است که همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند نفی استقلال مساوی نفی آزادی انسان است و وقتی کسی استقلال نداشته باشد؛ در حقیقت آزادی ندارد.الان تلاش می‌شود تا عزت و استقلال ناشی از انقلاب اسلامی را از ملت ما سلب کنند و کشور ما را به نحوی زیر یوغ آمریکا ببرند.

روایت الن ایر از احتمال دیدار روحانی و اوباما

آلن ایر در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برگزاری دیدار یا هرگونه تماس و تعاملی میان اوباما و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد وجود دارد یا خیر گفت: «من خبری در این مورد ندارم.»


میزان اختلاف میان عارف و خاتمی

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست‎های جداگانه با شورای مشورتی شهرستان‌های استان گیلان و شورای جوانان حامی تدبیر و امید این استان، با انتقاد از فضاسازی‌هایی که علیه اصلاح‌طلبان از تریبون‌های مختلف می‌شود، گفت:اصلاح‌طلبان اصیل‌ترین جریان سیاسی محسوب می‌شوند و تاکنون فعالیت هایشان در چارچوب قانون اساسی وارزش‌های نظام بوده است. عارف در پاسخ به سوالی درباره تلاش برخی جریانات برای اختلاف‌افکنی بین وی و سید محمد خاتمی تصریح کرد: هیچ اختلافی بین من و آقای خاتمی وجود ندارد و وقتی برخی مطالب منتشره شده در این خصوص در فضای مجازی را می‌خوانیم هم من و هم آقای خاتمی به آن می‌خندیم.وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی برخوردهای سلیقه‌ای با همایش‌ها و نشست‌های اصلاح‌طلبان و دانشجویان گفت: اتفاقی که برای سخنرانی آقای مطهری در شیراز افتاد بسیار تاسف‌بار بود و تاسف بارتر آنکه رئیس دانشگاهی که قرار بود آقای مطهری در آنجا سخنرانی کند احضار می‌شود. باید به اینگونه تحرکات در فضای اعتدالی کشور پایان داد.


حمایت بیش از ۹۰% ایرانی‌ها از برنامه هسته‌ای

نتایج نظرسنجی‌ای که ماه گذشته صورت گرفته، از حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران از توسعه برنامه هسته‌ای حکایت دارد.به گزارش فارس، نتایج نظرسنجی مشترک دو موسسه خارجی نشان می‌دهد که بیش از ۹۰درصد ایرانی‌ها از توسعه صنعت هسته‌ای در ایران حمایت می‌کنند.بر اساس نظرسنجی مشترک «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی مریلند» و سایت «ایران پل» (مستقر در کانادا)، که پس از حصول توافق هسته‌ای صورت گرفته، بیش از ۹۰% ایرانی‌ها از توسعه برنامه هسته‌ای حمایت کرده‌اند، به این ترتیب که ۸۴.۶% آن‌ها این مسئله را «بسیار مهم» و ۸.۶% نیز آن را «نسبتا مهم» دانسته‌انداز جمله دیگر سوالات مطرح‌شده در این نظرسنجی، دیدگاه مردم در مورد کشورهای عضو گروه ۱+۵ است. در این میان آمریکا و انگلیس منفورترین اعضا در بین این ۶ کشور بوده‌اند. بنا بر این نظرسنجی، ۵۲.۳% پرسش‌شوندگان نگاهی «به شدت منفی» و ۱۴.۳% آن‌ها نگاهی «نسبتا منفی» به آمریکا داشته‌اند. وضعیت انگلیس نیز چندان تفاوتی ندارد و ۴۷% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی «نگاهی به شدت منفی» و ۱۸.۱% نگاهی «نسبتا منفی» به آن داشته‌اند.این نظرسنجی که بین ۸ تا ۱۸ آگوست (۱۷ تا ۲۶ مرداد) انجام شده، همچنین از انتظار بالای ایرانی‌ها برای بهبود سریع شرایط اقتصادی پس از اجرای توافق هسته‌ای حکایت دارد. در حالی که ۵۷.۴% اعلام کرده‌اند که شرایط اقتصادی به سمت بهبود پیش می‌رود، ۲۷.۵% گفته‌اند که ظرف ۶ ماه نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و ۳۵.۸% نیز زمانی یک ساله برای این امر پیش‌بینی کرده‌اند.همچنین ۲۶.۲% از پرسش‌‌شوندگان انتظار داشته‌اند که ۶ ماه پس از اجرای توافق، وضعیت زندگی آن‌ها بهبود ملموس پیدا کند. ۳۶.۳% گفته‌اند این امر یک سال و ۱۴.۴% هم پیش‌بینی کرده‌اند که این مسئله دو سال، زمان ببرد.


کنایه های رحیم پورازغدی به دولت یازدهم در نماز جمعه

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران ضمن دفاع تمام قد از شعار « مرگ بر آمریکا » سیاست خارجی دولت یازدهم را به شدت مورد انتقاد قرار داد.حسن رحیم پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به رفت و آمدهای دیپلماتیک مقامات غربی پس از توافق هسته‌ای گفت: عده ای می گویند آن‌ها الان بیشتر به ما احترام می گذارند تا زمانی که مرگ بر آمریکا بیشتر می گفتیم و غربی ها اکنون به ملاقات با ما اشتیاق دارند درحالیکه غربی ها به ملاقات با شاه خیلی بیشتر اشتیاق داشتند و رئیس جمهورهای آمریکا هر کدام رای می آوردند به ایران می آمدند و با شاه( نوکرشان) دیدار می کردند.این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: برخی به جای اینکه تقیه را مبارزه پیچیده و عقلانی با دشمن تعبیر کنند، به دنبال ترک مبارزه و سازش می روند و می گویند تمام مشکلات ما به خاطر مرگ بر آمریکا گفتن است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار