بازدید 2330

حضور غیرملی‏ها در فهرست ملی

با اعلام این فهرست از سوی فدراسیون بسکتبال نقل و انتقال بازیکنان که از سوم خردادماه آغاز شد از این حالت سکون و سکوت خارج شده و با هیاهوی بیشتری پیگیری می‌شود تا تیمداران بتوانند تا پیش از موعد مقرر برای پایان دادن به جابجایی‎ها (31 مردادماه) ترکیب تیم خود را به بهترین نحو ممکن و دلخواه شکل دهند. چرا که شانس جذب بازیکن از فهرست ویژه فدراسیون تنها برای 7 تیم است!
کد خبر: ۵۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۲ 26 June 2009
فهرست 21 نفره سهمیه های ملی بسکتبال در شرایطی اعلام شده است که 4 نفر از این بازیکنان در حال حاضر هیچ‎گونه عضویتی در هیچ یک از تیم‌های ملی "الف" و "ب" ندارند.

به گزارش مهر، بالاخره فدراسیون بسکتبال پس از گذشت یک ماه از آغاز فصل نقل و انتقالات فهرست سهمیه‌های ملی را منتشر کرد تا زمان دو ماهه باقی مانده برای جابه‎جایی بازیکنان قانونمندتر سپری شود. امسال 21 بازیکن به عنوان سهمیه ملی بسکتبال معرفی شده‎اند در حالیکه 4 نفر از آنها مدت‌هاست که در حتی در قالب اردوی آماده‌سازی پیراهن تیم ملی را به تن نکرده‌اند.

بابک نظافت طی 7 سال گذشته حتی برای یک‌بار هم در جمع دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی نبوده است. پویا تاجیک اگرچه به اردوهای آماده‎سازی پیش از المپیک دعوت شد اما آخرین حضور او در عرصه ملی مربوط به مسابقات آسیایی دوحه قطر می‌شود. ایمان زندی و موسی نبی‎پور هم تیم ملی را در المپیک 2008 پکن همراهی کردند اما در انتخاب‌های سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال برای دوره آتی جام ملت‎های مردان آسیا جایی نداشتند. این چهار بازیکن که سال گذشته برای تیم‎های شهرستانی بیم و پتروشیمی بازی کردند حتی تنها اردوی برگزار شده برای تیم ملی "ب" هم نبودند با این حال به عنوان سهمیه ملی معرفی شدند. در حالیکه هیچ یک از بازیکنانی که هفته گذشته اردوی تیم ملی "ب" را برگزار کردند در فهرست اخیر نیستند.

به واقع ملاک و معیار اصلی برای معرفی سهمیه‌های ملی بسکتبال چیست؟
حسن نوربخش مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال و سرپرست تیم ملی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر گفت: "سهمیه ملی به بازیکنان شاخص در بالاترین سطح تعلق می‌گیرد. بازیکنانی که از هر نظر فنی و اخلاقی مورد تائید فدراسیون بسکتبال باشند. "

پس چرا بازیکنانی نظیر بابک نظافت، موسی نبی‌پور، ایمان زندی و پویا تاجیک که به خاطر مورد تائید بودن در فهرست سهمیه‌های ملی قرار گرفته‎اند به تیم ملی دعوت نشده‌اند یا بازیکنان تیم "ب" در این فهرست نیستند؟

نوربخش در این زمینه اظهارداشت:" این‌ چهار نفر بازیکنانی خوب، دوست‌داشتنی و قابل احترام برای ما هستند. آنها حتی از نظر تکنیکی و تاکتیکی هم مشکلی ندارند. اما به هر حال معیارها برای انتخاب دعوت‎شدگان به تیم ملی فرق می‎کند."

در هر صورت اعلام سهمیه‎های ملی یکی از مهمترین وظایف فدراسیون بسکتبال برای فصل نقل و انتقالات بود تا به واسطه آن مدیران و مربیانی که قصد جذب گزینه‎های جدید دارند از انجام هرگونه حرکت غیرقانونی پرهیز کرده و با مراجعه به این فهرست برای تغییر یا تکمیل ترکیب تیم خود قانونی قدم بردارند.

با اعلام این فهرست از سوی فدراسیون بسکتبال نقل و انتقال بازیکنان که از سوم خردادماه آغاز شد از این حالت سکون و سکوت خارج شده و با هیاهوی بیشتری پیگیری می‌شود تا تیمداران بتوانند تا پیش از موعد مقرر برای پایان دادن به جابجایی‎ها (31 مردادماه) ترکیب تیم خود را به بهترین نحو ممکن و دلخواه شکل دهند. چرا که شانس جذب بازیکن از فهرست ویژه فدراسیون تنها برای 7 تیم است!

طبق آئین نامه سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال هریک از تیم‎های شرکت‎کننده در مسابقات لیگ برتر تنها مجاز به در اختیار داشتن حداکثر 3 بازیکن از فهرست سهمیه‌های ملی هستند. با این حساب اگر هر تیمی بخواهد از سهمیه خود به طور کامل استفاده کند تنها مربیان 7 تیم می‎توانند بازیکنانی از این فهرست را به خدمت بگیرند! هرچند که هنوز تکلیف بسیاری از تیم‌ها برای شرکت در لیگ برتر88 مشخص نیست.
فهرست 21 نفره سهمیه‎های ملی فدراسیون بسکتبال برای رقابت‎های باشگاهی سال جاری به این شرح است:

1- حامد آفاق اسلامیه 2- محمد صمد نیکخواه بهرامی 3-علی باهران 4- سعید داورپناه 5- محمدرضا اکبری 6- مهدی کامرانی 7- سامان ویسی 8- امیر امینی 9- جواد داوری 10- آرن داوودی 11- اصغر کاردوست 12- علی دورقی 13- اوشین ساهاکیان 14- جابر روزبهانی 15- حامد سهراب‎نژاد 16- هومن رضایی 17- محمدرضا ابراهیمی‎نیا 18- ایمان زندی 19- پویا تاجیک 20- بابک نظافت و 21- موسی نبی‎پور
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها