بازدید 3629

مردم باید آثار تولید علم را در زندگی خود ببینند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت آموزش عالی، گفت: مردم باید آثار تولید علم را در زندگی خود ببینند.
کد خبر: ۵۳۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 10 September 2015
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت آموزش عالی، گفت: مردم باید آثار تولید علم را در زندگی خود ببینند.

به گزارش ایلنا، نشست شورای دانشگاه گیلان، با حضور محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

عارف در این نشست ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و ابراز خرسندی از حضور در شورای دانشگاه، دانشگاه گیلان را دانشگاهی برجسته و تأثیر گذار خواند که علیرغم مشکلات در زمان تحریم روندی رو به رشد داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که در دو دهه ابتدایی انقلاب و با توجه به عدم وجود زیرساخت های مناسب تأکید بر رشد کمی یک مزیت و فرصت بود، توجه بیشتر به کیفیت در آموزش عالی را در زمان حاضر ضروری خواند.

عارف گفت: باید رشد کیفی حداقلی برای پاسخگویی به نیازها و برنامه ها داشته باشیم و مردم آثار تولید علم را در زندگی خود ببینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به رشد مقالات اشاره کرد و رشد کمی را بدون کیفیت در شأن آموزش عالی کشور ندانست.

عارف در ادامه نگاه جدی به مسائل و مشکلات داخل کشور و تولید ثروت از علم را در آموزش عالی خواستار شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از دانشگاهیان دانشگاه گیلان برای تدوین برنامه راهبردی، بر حرکت به سمت هوشمندسازی تاکید کرد و گفت : اگر با دید باز به سمت هوشمندسازی حرکت نکنیم در سالهای آینده این فناوری خود را به ما تحمیل خواهد کرد.  

دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست به تشریح وضعیت دانشگاه و آموزش عالی در استان پرداخت و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در بخش آموزش عالی دولتی گیلان شد.

شایان ذکر است در انتهای این نشست هم تنی چند از اعضای شورای دانشگاه به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود پیرامون مسائل آموزش عالی پرداختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل