بازدید 10572

سردار دهقان در سفر به مکران چه کرد؟

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هیچ دولتی از نگاه کردن به فقر خوشحال نمی شود و باید به گونه ای تلاش شود که در راستای عدالت اجتماعی فقر پاک شود.
کد خبر: ۵۳۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 10 September 2015
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هیچ دولتی از نگاه کردن به فقر خوشحال نمی شود و باید به گونه ای تلاش شود که در راستای عدالت اجتماعی فقر پاک شود.

به گزارش خبرآنلاین، وزیران دفاع و صنعت، معدن و تجارت و مشاور ارشد رییس جمهور در امور مناطق آزاد امروز پنجشنبه به منظور کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه وارد چابهار شدند. در این سفر یک روزه، وزیران دولت یازدهم آغاز عملیات اجرایی مجتمع بزرگ فولاد مکران چابهار با ظرفیت سه میلیون و 200 هزار تن و اعتبار 31 هزار میلیارد ریال در مساحت 300 هکتار (در مرحله نخست پروژه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن) را کلنگ زنی کردند. همچنین پروژه آب نیروی واحد یوتیلیتی متمرکز شهرک پتروشیمی نگین مکران برای تامین زیرساخت های آب و برق واحدهای مختلف این پروژه کلنگ زنی شد. بازدید از دیگر پروژه های ملی و منطقه ای در سواحل مکران از جمله راه آهن و بندر شهید بهشتی نیز جزو برنامه های سفر وزرای دولت به چابهار است.

سردار دهقان در سفر به جنوب البته برنامه های متنوع‌تری داشت. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابتدا به بندعباس رفت و به همراه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از مراحل ساخت ناوشکن‌های سهند و سینا دیدن کرد. این شناورها در کلاس جماران یک و با توان تخصصی مهندسان ایرانی دردست ساخت هستند و ساخت آنها از سال 89 در قالب طرح موج آغاز شده است. دهقان همچنین در بدو ورود به شهرستان چابهار از امکانات سطحی و زیرسطحی دریای عمان و نیروهای مستقر در نیروی دریایی ارتش در کنارک دیدن کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم آغاز عملیات اجرائی چندین طرح بزرگ صنعتی در چابهار گفت: هیچ دولتی از نگاه کردن به فقر خوشحال نمی شود و باید به گونه ای تلاش شود که در راستای عدالت اجتماعی فقر پاک شود.

آنگونه که مهر گزارش کرده، سردار سرتيپ پاسدار حسین دهقان اظهار داشت: نگاه کردن به چهره فقر ناراحتی را در پی دارد، باید اهتمام داشت و در راستای توسعه متوازن قدم برداریم.

وی افزود: اکنون توجه ویژه ای به توسعه محور شرق به ویژه سواحل مکران که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب نیز قرار دارد، شده و دولت در صدد است تا با شناسائی استعدادها و به بالفعل رساندن آن زمینه توسعه برابر را فراهم کند.وزیردفاع بیان کرد: اکنون منطقه آماده سرمایه گذاری است و حال که دولت این نگاه ویژه را به چابهار دارد، باید ظرفیت های این منطقه در سطح بین الملل نیز شناسانده شود تا بتوان به بهترین شکل از آن بهره برد.

سردار دهقان اظهار داشت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرائی چندین طرح بزرگ در چابهار هستیم، حال که چنین توفیقی برای مردمان جنوب سیستان و بلوچستان حاصل شده، عاملان اجرای طرح ها باید با آموزش افراد بومی، از آنان برای اجرای طرح ها استفاده کنند.وی افزود: آموزش های لازم را به افراد بیکار و جویای کار بدهید تا بتوانیم بخشی از دغدغه های مردمان این دیار مرزنشین را تامین کنیم و سپس توسعه را برای آنان فراهم کنیم.

توسعه نیازمند حرکت دولت و ملت است


وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت توسعه اشاره کرد و گفت: توسعه نیازمند حرکت دولت و ملت است و باید در این زمینه کوشا بود تا مردم این تلاش ها را لمس کنند.

وی افزود: لازم است مردم و مسئولان برای تحقق اهداف نامگذاری شعار امسال تلاش کنند، چرا که در صورت همدلی و همزبانی دولت و ملت، دولت راحت تر به اهداف خود دست پیدا کرده و راه توسعه و پیشرفت کشور هموارتر می شود.

توان نیروی دریائی در خدمت توسعه سواحل مکران است


وزیر دفاع همچنین به اهمیت سواحل مکران اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی نیز از ظرفیت های گسترده ای برای کمک به توسعه این سواحل برخوردار است و دستگاههای متولی می توانند ضمن رعایت محدودیت های نیروهای مسلح، از آنان برای توسعه این سواحل کمک بگیرند.وی تاکید کرد: طرح توسعه سواحل مکران باید طرحی جامع باشد و درآن باید همه مسائل از صفر تا صد دیده شود و سهم و وظایف هر دستگاه کاملا مشخص باشد و با همدلی در راستای توسعه این سواحل قدم برداریم.وی همچنین بر اهمیت حفظ محیط زیست در منطقه تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای عملیات اجرائی طرح های بزرگ باید بخش به بخش به دغدغه های زیست محیطی نیز پاسخ داد.

گفتنی است، مکران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان بوده که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا لاس بلا در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده ‌شده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این منطقه، مجاورت آن با آب‌های آزاد بین‌المللی در سراسر مرز جنوبی، همسایگی مستقیم با کشورهای پاکستان و افغانستان و به طور غیرمستقیم با کشورهای آسیای مرکزی (از طریق ترکمنستان) است که یک راه غیرقابل چشم پوشی برای این کشورهای محصور در خشکی به جز پاکستان به دریاهای آزاد محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار