بازدید 1623

دولت لبنان با طرح حل بحران زباله‌ها موافقت کرد

کد خبر: ۵۳۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 10 September 2015
بعد از موج اعتراضات مردمی، دولت لبنان با طرحی برای حل بحران زباله ها موافقت کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، هیات وزیران لبنان با طرحی برای حل بحران زباله ها در این کشور موافقت کرد. براساس این طرح مدیریت زباله ها به شهرداری ها واگذار می شود. حل بحران زباله یکی از خواسته های اصلی شرکت کنندگان در اعتراضات در لبنان به شمار می رود.

رولا زهر الدین خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت بعد از موج اعتراضات مردمی در لبنان در پی بحران خلاص شدن از زباله ها که چند هفته طول کشید، دولت با طرحی برای رهایی از زباله های انباشته شده در خیابان های بیروت موافقت کرد. براساس این توافق که در نشست فوق العاده دولت به دست آمد به شهرداری ها نقش اصلی در مدیریت زباله های محلی واگذار می شود و این اقدام با کمک کارشناسان و زیر نظر آن ها صورت می گیرد.

بحران زباله در لبنان موجی از خشم به راه انداخت و در طول این بحران درخواست ها به حد درخواست استعفای دولت رسید. در این حال نظامیان لبنانی معترضان را از ساختمان های دولتی دور کردند و سیاستمداران در حالی نشست های خود را برگزار کردند که دور ساختمان های دولتی سیم خاردار کشیده شده بود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این طرح مستلزم موافقت پارلمان است و آیا لبنانی ها آن را خواهند پذیرفت؟ 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس