بازدید 4535

کری: ۴۲ سناتور از توافق هسته‌ای حمایت کرده‌اند

جان کری در جلسه ای با سناتور دوربین حمایت سناتورهای دموکرات را برای اجرای پرونده هسته ای کافی دانست.
کد خبر: ۵۳۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 10 September 2015
جان کری در جلسه ای با سناتور دوربین حمایت سناتورهای دموکرات را برای اجرای پرونده هسته ای کافی دانست.

به گزارش مهر به نقل از سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا، تا کنون ۴۲ نفر از سناتورهای حزب دموکرات از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در امضای توافق هسته ای با ایران حمایت کرده اند و تقریباً خیال اوباما از اجرای توافق راحت شده است. در همین راستا جان کری وزیر خارجه آمریکا با سناتور دوربین ملاقات کرد که بعد از این جلسه نشستی مطبوعاتی برگزار شد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی که درباره پرونده هسته ای ایران و سخنان ضدایرانی نامزدهای جمهوریخواه دونالد ترامپ و تد کروز گفت: به نظر می رسد این سخنان در یک کمپین تبلیغاتی برای نامزدهای جمهوریخواه عادی باشد و من نمی خواهم در این مسائل انتخاباتی دخالت کنم.

جان کری در سخنان چندی پیش خود گفته بود که ترامپ صلاحیت صحبت کردن درباره پرونده هسته ای ایران را ندارد و باید به کار تبلیغاتی خود برسد. ولی بعد از این ملاقات جان کری در پاسخ به خبرنگار می گوید اگر ترامپ، کروز و اشخاصی مثل دیک چنی دوست دارند علیه این توافق حرف بزنند انتخاب خودشان است ولی باید بدانند که ۴۲ سناتور از این توافق حمایت کرده اند.

جان کری در این پرسش و پاسخ که درباره مهاجران سوریه نیز سوال شده بود گفت: آمریکا همیشه ادعای حقوق بشر در جهان داشته است و به خاطر همین خود را در قبال مهاجران سوری مسئول می داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل