بازدید 1881
بوناچيچ:

در مسائل غيراخلاقي شركت نمي‌كنم

تمام تلاش ما اين است كه بازيكنان را براي پست‌هايي كه كمبود داريم استفاده كنيم ولي اگر مجبور شويم بازيكن خارجي جذب خواهيم كرد. ارتباطات ضعيف، عدم مسئوليت‌پذيري، نبود نظم و انضباط و بازيكن سالاري از مشكلاتي است كه فوتبال خوزستان و ايران را به چالش كشيده است. مي‌بايست انتقادپذير باشيم.
کد خبر: ۵۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۱ 26 June 2009
لوكا بوناچيچ گفت: فولاد خوزستان با توانايي بالايي كه دارد شايستگي حضور در رده‌هاي بالاي جدول ليگ برتر را دارد و اگر اين نبود به اين تيم بازنمي‌گشتم.

به گزارش ايسنا، در نشست خبري كه عصر پنج شنبه در تالار طوبي باشگاه فولاد خوزستان برگزار شد، سرمربي تيم فوتبال فولاد در جمع خبرنگاران اظهار كرد: من مدتي در اين شهر زندگي‌ كرده‌ام و اطلاعات لازم و كافي درباره فولاد خوزستان دارم و اين دومين بازگشت من به تيم فولاد است. اعتقاد دارم به اين كه فولاد خوزستان يك تيم صاحب نام است، بازگشت من به تيم فولاد پس از مدتي كه در امارات بودم و در آنجا يك فصل فوتبال معمولي و غيرپويا را گذراند،‌ با اين انگيزه بوده است. با توجه به اينكه ليگ فوتبال ايران يك ليگ پويا و جدي‌تر از ليگ امارات است، ترجيح دادم كه مجددا به فولاد خوزستان بازگردم.

وي ادامه داد: هميشه اعتقاد داشته‌ام كه خوزستان استعدادهاي درخشاني دارد و هنوز هم به اين مسئله اعتقاد دارم، بنابراين از بازيكناني دعوت كردم كه يك بازي برگزار كنند تا بدين شكل استعدادهايي را كشف كنيم و ما بعضي از بازيكنان خوزستاني مانند محمد علوي، علي حمودي و لفته حميدي را بازگردانديم تا با توجه به تكليفي كه باشگاه به من واگذار كرده است از بازيكنان بومي بيشتر استفاده كنيم.

او تاكيد كرد: بايد روي فوتبال تيم فولاد كار كرد و معتقدم مي‌توانيم موفقيت را مجددا بازگردانيم و فولاد را به جايگاه بالاي فوتبال ايران برسانيم. ما شروع به جمع‌آوري بازيكنان كرده‌ايم تا اشتباهات گذشته را تكرار نكنيم و به گذشته بازنگرديم و به سوي آينده پيش برويم.

بوناچيچ عنوان كرد: با توجه به تجربياتي كه دارم و تجربه كافي‌اي كه با اين تيم داشته‌ام اگر بگويم كه در فصل پيش رو اول، پنجم و يا هفتم خواهيم شد، اين خوش‌خيالي است. ما يك برنامه سه ساله داريم و اين به اين معنا نيست كه من سه سال با فولاد مي‌مانم و اين هم طبيعي است كه اگر موفق بشويم شايد به جاي سه سال، پنج سال در فولاد خوزستان بمانم اما اينكه چه هدفي را در ليگ امسال دنبال مي كنيم، سوالي است كه شايد يك ماه ديگر پاسخ آن را بدهم.

وي افزود: با توجه به تجاربي كه دارم بايد بگويم كه فوتبال ايران يكي از باكيفيت‌ترين فوتبال‌هاي آسيا است و نياز داريم سه چهار بازيكن باتجربه بسازيم و در كنار آن‌ها بازيكنان جوان را نيز قرار بدهيم، اميدواريم كه سه چهار بازيكن را نيز به تيم ملي معرفي كنيم. بازيكناني مانند جلال كاملي‌مفرد كه بازيكن باكيفيتي است و استحقاق بازي در تيم ملي را دارد.

بوناچيچ خاطرنشان كرد: فولاد خوزستان با امكانات و توانايي كه دارد استحقاق حضور در بالاي جدول ليگ برتر را دارد و اگر چنين احساسي نمي‌داشتم به اين تيم بازنمي‌گشتم. من با تيم فولاد خوزستان قراردارد يك‌ساله امضاء كرده‌ام و سال‌هاي بعد از آن توافقي خواهد بود. از باشگاه‌هاي ديگر نيز پيشنهاداتي داشته‌ام ولي فولاد خوزستان را انتخاب كردم چرا كه با ذهينت من بيشتر سازگار است. يقينا ما در مسير كاري خودمان مشكلاتي خواهيم داشت ولي سعي خواهيم كرد فولاد خوزستان را به نقطه‌اي كه استحقاق‌اش را دارد، برسانيم.

سرمربي تيم فولاد خوزستان گفت: خيلي علاقه‌مند بودم كه تيم را براي قهرماني مي‌بستيم ولي مي‌بينيم كه تيمي مانند سپاهان بازيكناني مثل رحمتي و احمد آل‌نعمه و بازيكنان ملي‌پوش ديگري را جذب مي‌كند و اين بستگي به باشگاه دارد اما سقف بودجه‌ي ما به‌قدري است كه نمي‌توانيم هر بازيكني را كه بخواهيم جذب كنيم.

وي اظهار داشت: تركيبي كه من مي‌خواستم تا حدودي به‌دست آمده ولي باز هم نياز به تقويت بيشتر براي ليگ امسال دارد. خيلي از بازيكنان به ما قول داده بودند كه در تيم بمانند، احمد آل‌نعمه به من قول داده بود كه در تيم بماند ولي به تيم سپاهان اصفهان ملحق شد. البته اين حق هر بازيكني است كه در هر تيمي كه علاقه‌مند است بازي كند؛ هرچند من دوست داشتم كه تمام بازيكنان‌مان در تيم باقي مي‌ماندند ولي اين‌گونه نشد. در كار حرفه‌اي فوتبال، بازيكنان انتظار دارند كه حرفه‌اي پول بگيرند.

به گزارش ايسنا، بوناچيچ گفت: در پست‌هاي سمت چپ و فوروارد تيم ضعف داريم كه مي‌بايست بازيكناني جذب كنيم. كارلوس آلبرتو دروازه‌بان پرتغالي تيم ما رفته است و به‌ناچار به دليل اينكه خالد شحيطاوي هم در فصل گذشته در دروازه نبوده است تصميم بر اين است كه از دروازه‌باني استفاده كنيم كه فصل گذشته درون دروازه ايستاده باشد، بنابراين حسين آشنا دروزاه‌بان اسبق تيم راه‌اهن تهران را جذب كرده‌ايم. البته ما به مدت يك ماه و نيم تمرينات بدن‌سازي داريم و اگر شحيطاوي خودش را نشان بدهد از او استفاده مي‌كنيم. يك دروازه‌بان جوان نيز جذب تيم خواهيم كرد.

بوناچيچ خاطرنشان كرد: فرانو سرداروف به‌عنوان مربي دروازه‌بان‌ها، لوكا رادمن مربي بدن‌ساز و فريدون حرداني به‌عنوان كمك مربي كادر فني تيم را تشكيل مي‌دهند. يك مربي جوان نيز به كادر فني اضافه خواهيم كرد تا از تجربيات ما استفاده كند كه اين انتخاب را به باشگاه واگذار كرديم و آنها عارف‌نيا را معرفي كردند. امروز فراخواني براي دعوت بازيكنان ليگ يك و دو استان داديم تا از بين آن‌ها استعدادهايي را بيابيم و اين يك كار مقدماتي براي اردوي اول ما در كردان كرج است كه از پنجم تيرماه به مدت 10 روز برگزار خواهند شد، پس از آن به مدت يك هفته در اهواز خواهيم بود. در اين يك هفته بازيكنان را يك ارزيابي مجدد خواهيم كرد و شايد بعضي از بازيكنان را خط بزنيم و بعضي ديگر را بياوريم. پس از آن نيز اردوي دوم را به مدت 12 روز در شهر آنكارا تركيه برگزار خواهيم كرد.

وي يادآور شد: 8 بازي دوستانه برگزار خواهيم كرد كه اين بازي‌ها را از اواخر تيرماه تا اوائل مردادماه برگزار مي‌كنيم. در اردوي اول 2 بازي دوستانه در بازگشت به اهواز برگزار مي‌كنيم و 4 بازي ديگر در تركيه خواهيم داشت. در مجموع ما 60 جلسه تمرين داريم و 7 تا 9 بازي رسمي كه اين باعث خواهد شد كه تيم با آمادگي وارد ليگ شود.

بوناچيچ گفت: تمام تلاش ما اين است كه بازيكنان را براي پست‌هايي كه كمبود داريم استفاده كنيم ولي اگر مجبور شويم بازيكن خارجي جذب خواهيم كرد. ارتباطات ضعيف، عدم مسئوليت‌پذيري، نبود نظم و انضباط و بازيكن سالاري از مشكلاتي است كه فوتبال خوزستان و ايران را به چالش كشيده است. مي‌بايست انتقادپذير باشيم.

بوناچيچ ادامه داد: من هيچ‌وقت بازيكن را در صورت جابه‌جايي از تيم همراه خودم نمي‌برم و مربي‌اي هم نيستم كه در مسائل غيراخلاقي مالي شركت كنم و حتي تنظيم قرارداد هم انجام نمي‌دهم و خوشحالم از اين‌كه وجدان‌ام پاك است. مي‌بايست همه به منشور اخلاقي پايبند باشند. من به بازيكنانم مي‌گويم حق استفاده از داروهاي نيروزا و حتي مواد پروتئيني (كراتين) را هم ندارند و به بازيكنان توصيه مي‌كنم از تغذيه طبيعي و ويتامين‌ها و تمرينات خوب استفاده ببرند.

وي تصريح كرد: مربيان خوب و بسيار باكيفيتي در فوتبال ايران مي‌بينم كه مشغول فعاليت‌اند ولي متاسفانه تعداد اين افراد بسيار كم است. وقتي به فوتبال ايران در بيست سال گذشته نگاه مي‌كنم مي‌بينم كه در رده چهارم آسيا است. يقين دارم كه ايران صاحب بازيكناني است كه مي‌تواند هر سال در فينال آسيا باشد ولي مسائل حاشيه‌اي مانع اين مهم شده است.

او عنوان كرد: به بازيكنان جوان احترام خواهم گذاشت و آن‌ها را آموزش خواهم داد تا بازيكنان خوبي براي تيم‌شان و تيم كشورشان باشند و با مربياني كه با من همكاري مي‌كنند دوست دارم همه گونه همكاري داشته باشم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل