بازدید 7606
۷

طلای هشتم وسهمیه المپیک رااز مشت سوریان دزدیدند

کد خبر: ۵۳۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 09 September 2015

به گزارش تابناک ورزشی، حمید سوریان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل روبیر از ونزوئلا در کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه هشت بر صفر به برتری دست یافت. وی در دور سوم مقابل حریفی از فنلاند در وقت اول با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

سوریان در ادامه مقابل روشن بایراموف نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان در حالیکه از لحاظ فنی از حریف پیش بود، داوران ابتدا به دلیل ضربه سر زدن یک اخطار به سوریان و ۲ امتیاز به حریف آذربایجانی دادند و در ادامه در حالیکه نابغه کشتی فرنگی ایران در حال مبارزه طبیعی بود، رئیس تشک یک بار دیگر مسابقه را قطع و به دلیل آنچه ضربه سر زدن عنوان می‌کرد، وی را مقابل بایراموف بازنده کرد.این در حالی بود که حریف آذربایجانی حتی یک حمله هم به سمت سوریان نداشت . با این تصمیم رییس تشک ، سوریان که عصبانی و معترض بود قصد نداشت در لحظه اعلام نتیجه کنار داور بایستد اما نهایتا به سختی تن به این کار داد تا دچار محرومیت های احتمالی بعدی نشود .

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن با توجه به حضور بایراموف در دیدار فینال، در گروه شانس مجدد در حالیکه با نتیجه ۵ بر صفر از یون چول وون قهرمان جهان از کره‌شمالی پیش بود، در یک دقیقه پایانی با نتیجه ۵ بر ۶ کشتی را واگذار کرد و به کار خود در مسابقات پایان داد.

البته در این مسابقه نیز داوران مانند مسابقه با بایراموف به دلیل آنچه سر زدن سوریان عنوان می‌کردند، به وی یک اخطار و به حریفش ۲ امتیاز دادند و در ادامه سوریان ۴ امتیاز نیز از دست داد. در سی ثانیه پایانی در حالیکه سوریان بر کشتی تسلط داشت داوران با کشتی گیر کره‌شمالی مدارا کردند و وی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

آیا ورزش دیگری در جهان می‌شناسید که نماد 7 طلایی‌اش را اینگونه تحقیر کند؟ سوریان در رده بندی پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ جهان بعد از الکساندر کارلین از روسیه با 12 مدال طلا ( 3 طلای المپیک 1988، 1992 و 1996 و 9 طلای جهان) و والری رزانتسف از شوروری سابق با 7 مدال طلا (2 طلای المپیک 1972 و 1976 و 5 طلای جهان) در جایگاه سوم قرار دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
بنظرم نباید ایشان سوریان می رفت و باید خداحافظی می کرد و خاطره تلخ شد براش
اين ضعف كادر فني ايران است كه نمي توانند نكات لازم را براي كشتي گيران براي جلوگيري از اخطار و جريمه آموزش دهند. اگر اين ادعا را بپذيريم كه در كشتي اول داوران سوريان را با سوء نيت به ضربه سر متهم كردند چطور مي شود همين مشكل را در ديدار رده بندي بازهم به داوران ارتباط داد. سالها بود كه آقاي عبدولي را نمونه غرض ورزي داوري اعلام ميكردند امسال چه كرد؟! كادر فني، مربيان و كشتي گيران بايد با آمادگي فني، روحي و رواني و اخلاقي بالا در مسابقات شركت كنند تا شكستهاي خود ر ا اينگونه فرافكني نكنند.
اینا همش توجیه.سومدیریت تو ورزش بیداد میکنه سوریان امر بهش مشتبه شده.براستی با عدم آمادگیش وادعاهاش خیانت کرد/کجایی بنا کجایی؟/
سوریان با تجربه !!!!! وای بحال بی تجربه هامون بازم باخت تقصیر ذاوره!!!!
سوریان انقدر برای کشورش مدال اورده و افتخار افرینی کرده ک من در تعجبم چطور ممکنه مردم بعد از یک دوره مسابقات ک نتیجه دلخواهی نداشته همه ی گدشته ی این ادمو از یاد ببرن و به ایشون بگن بی تجربه.... مسخرس واقعا
فیلم مسابقه بوضوح نشون می ده که سوریان کشتی کج می گیره تا کشتی فرنگی ! کمی منصف باشیم
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار