بازدید 26741
نگاه شما؛

فرمول عجیب در تعیین کمیسیون بنگاههای املاک

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۳۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ 08 September 2015
همدانی: هرایرانی با توجه به شرایط زندگی خود مجبور میشود در طول زندگی بارها برای تامین مسکن جهت اجاره ، خرید ، فروش، رهن و فروش مغازه و محل تجاری و اداری و یا برای مشارکت در ساخت به بنگاهها مراجعه نماید. آنچه که موجب تعجب است نرخ عجیب الخلقه این بنگاهها است. میزان کار و تلاش و فعالیت برای هر معامله هیچگونه تناسبی با نرخ های دریافتی از فروشنده و خریدار ندارد.در شرایط فعلی برای هرمعامله و میزان هزینه هایی را که برای بنگاه می توان متصور شد بیش از یکصد هزار تومان نمی باشد اما نرخ اختراع شده توسط چند دلال وبنگاهداربزرگ دراتحادیه املاک باعث شده نرخی را با فرمولی عجیب به مردم مظلوم تحمیل کنند که هر چه قیمت خانه چه برای اجاره و یا برای فروش بالا رود نرخ کمیسیون هم مضاعف بالا رود! در صورتی که در فروش یا اجاره یک واحد مسکونی یا تجاری در قیمت هیچ گونه تفاوتی در فرآیند معامله صورت نمی گیرد اما هرچه قیمت بالاتر! کمیسیون هم بالاتر! و عجیب تر اینکه اخذ کمیسیونهایی که گاهاً به چند میلیون تومان می رسد بصورت ظالمانه از دوطرف ! اخذ میشود وبا پوشش قانون اتحادیه 9درصد مالیات ارزش افزوده هم به این نرخ های نجومی افزوده میشود. حال    سئوا ل این است که چرا بعد از گذشت سالیان متمادی سازمان های عریض و طویل مانند تعزیرات و مجمع امور صنفی ، سازمان حمایت از مصرف کننده ، وزارت صنایع ، نمایندگان مجلس و... در مقابل این همه ظلم وستم واعتراض مردم سکوت اختیارکرده اند؟! آیا می توان کمترین ادله منطقی، شرعی و انصاف و عدالت را در این نرخ ها مشاهده کرد؟ آیا سکوت درادامه این روند و اجحاف و گناه نابخشودنی نیست که هر روز شاهد آن هستیم این بنگاهها هر روزمثل قارچ درهر کوی و برزن با مجوزیا بدون مجوزسردرمی آورند؟ آیا واقعاً تهران نیاز به چند هزاربنگاه املاک دارد؟ در این وانفسا حداقل انتظاراین است که رسانه ها و مطبوعات به کمک مردم آمده وبا روشنگری وتبیین موضوع ، این معضل دیرینه و مشکل اساسی درکشوررا حل نموده تا متولیان اصلی نیزتکالیف خود را در این زمینه ایفا نمایند. 

انشاالله
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۱
انتشار یافته: ۲۴
سلام،
واقعا چرا برای تنظیم یک اجاره نامه و بدون هیچ دردسری مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کنند؟
الان پول تو شغل مشاوراملاکی هست
من دونفر از نزدیکترین دوستام که از شهرستان هم پاشدن اومدن تهران
شغلشون مشاوراملاکیه
هم خونه خریدن ،هم ماشین خریدن
الانم به فکر بساز بفروشین
جالبه که زمان زیادی از آغاز به کارشون نگذشته!
شهریور امسال ما یه قرار داد خونه بستیم 30تومن رهن کامل تو خیابون قصرالدشت
املاکی از هردوطرف 350 تومن پول گرفت
350ازما و 350 از مالک
یعنی 700 تومن !!!
واقعان چرا کشی رسیدگی نمیکنه
آقا یه سوال ؟
اگه مشاور املاک نبود شما برای پیدا کردن خونه مورد نظرت باید درب تمام خونه های محل رو می زدی یا تمام شهر پر می شد از آگهی خونه؟

در شضمن شما هزینه اجاره مغازه، دارایی، عوارض شهرداری و سازمان مایات بر ارزش افزوده رم در نظر نگرفتی.که اون بنده خدا مگه تو یک ماه چند تا معامله انجام میده ؟
انها هم هزینه های خودشون رادارند
کلا سیستم ما حامیه دلال هاست
شما خود هم خونه پیدا کنی مجبوری یه پول کلانی به یه بنگاهی بدی تا کد رهگیری بهت بده
عجیبه نه؟!؟!؟
این 9% ارزش افزوده هم که کشته ما رو
چرا دولت جلوي اين املاكي ها نمي ايستد و اين دلالان مسكن رو كه تعدادشان از هر صنفي بالاتره رو جمع نميكنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتي تعرفه هاي مصوب براي املاك هم غير كارشناسي و ناعادلانه ميباشد. ولي اگر مردم تعرفه محاسبه حق السهم املاكي ها رو بدونند كمتر ضرر ميكنند. نمونه اش خودم، بنگاه به من گفت بايد 7 ميليون پول بدهي براي خريد يك ملك 500 ميليوني ولي من به اندازه سهم قانونيش بهش دادم. يعني 1.1 ميليون. داشت آتيش ميگرفت تهديدش كردم به شكايت . ساكت شد. متاسفانه اكثر املاكي ها با دروغ سعي در راضي كردن طرفين معامله دارند كه طبيعتا منجر به نارضايتي ميشه.
من کارمندم شما خیال میکنید مشاورین املاک چپ و راست قولنامه مینویسند و پول جمع میکنند
كو گوش شنوا
در اصل ، اخذ اين مبالغ هنگفت اشكال داره
مضافا ، در كجاي دنيا اونم توي يك كشور مسلمان و مدافع مستضعفان! ديديد كه براي نوشتن يه كاغذ مبايعه نامه يا اجاره نامه بدون اينكه حتي قدمي از بنگاه بيرون گذاشته باشن ين چنين ارقام نجومي و راحت الحلقومي دريافت كنن
بعد هم بايد مردم به حق و حقوقشون آگاه بشن
بايد بدونن كه مبالغ رو متناسب پرداخت كنن و در ضمن وظيفه بنگاه بعنوان يك وكيل براي طرفين معامله است و بسياري از امور مربوط به ثبت و استعلام و غيره بايد توسط بنگاه و عوامل اونها انجام بشه
چرا صحبت از پرداخت مالیات و مالیات ارزش افزوده نمی کنید من سال 91 یک میلیون تومان مالیات دادم ولی در سال 92 ده ملیون تومان ناره به غیر از مالیات ارزش افزوده
اكثرا ١ درصد قيمت معامله از طرفين گرفته ميشه كه رقمي عجيب غريب ميشه تو معاملات بالاشهر
چرا مانند دفاتر ثبت ومحضر بطور کامپیوتری و اتوماتیک (مثلا در زمان اخذ کد رهگیری) مبلغ واقعی و قانونی حق کمیسیون املاک بر اساس فرمول مصوب و قیمت خانه محاسبه و به طرفین معامله اعلام نمی شود تا شاهد اینهمه مشکل وشکایت و کلاهبرداری نباشیم؟
توی خیابون دانشگاه بندر عباس بنگاه ها از بس که زیادن /دیوار به دیوار ساخته شدن /اصلا عجیبه / به این خاطر که پول مفت گیرشون میاد .. به این خاطر که هر روز یه معمله هم بکنن ماهی ملیون ها تومن میشه ...
مجتمع ما 20 سال ساخته میخواستیم بدیم مشارکت برای ساخت املاک از ما 1 درصد کمسیون از هر طرف برمبنای ارزش زمین هرچقدر میگفتیم بابا ما 40% ارزش ملکو میخواهیم بدیم سازنده بسازه قبول نمیکرد. دیدیم بهتره بریم ابتدا با املاکی ها معامله کنیم بعد با سازنده . آخرش هم از خیرش گذشتیم
واقعاً نرخ ها غیر عادلانه است . من خودم چند بار برای اجاره یا خرید پرداخت کرده ام و راضی نیستم .
تو هر شغلي ممكنه يه سري تخلفات اتفاق بيافته مثلا تو پزشكا يا رانندگان تاكسي و يا فروشندگان لباس و... اما نبايد يك طرفه به قاضي رفت ، من فكر ميكنم دوستان از مشكلات شغلي مشاوران املاك چيز زيادي نميدونند و از نفع اين صنف براي جامعه خبري ندارند .
من از حدود 14 سالگي كار كردم و مشاغل زيادي هم تجربه كردم و حدود 6 سال هم شغل مشاور املاك را تجربه كردم آنهم در شمال شهر تهران و در بهترين آژانسهاي املاك ، با قاطعيت ميگم كه يكي از پر استرس ترين و مشقت بارترين مشاغل هستش . شغلي بدون هيچ پشتوانه و قانون حمايتي !! بدون حقوق ثابت ،بيمه ، آينده قابل پيش بيني و...
در برهه اي از زمان ، بيش از 5 ماه هر روز 9 صبح تا 9 شب سركار ميرفتم ولي علي رغم تمام تلاشهايي كه ميكردم نتونستم حتي يك ريال هم كسب كنم ، حالا سوال اينجاست شما چه شغلي رو ميشناسين كه 5 ماه روزي 12 ساعت كار انجام بده ولي پولي دريافت نكنه ،‌آيا با هزينه هاي سرسام آور زندگي در تهران ميتوان با 5 ماه بي پولي زندگي كرد!؟
بياييم يه كم منصفانه به مسايل اطرافمان نگاه كنيم !!
میزان تلاش و زحمت برای معامله یک خانه ۱۰۰ میلیونی با یک خانه یک میلیاردی چه تفاوتی دارد؟ مگر چند ساعت کار (!) می کنند که این همه پول می گیرند؟
1
1
1
1
1
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر