بازدید 2582

کیا:هامبورگ هم ازهوادارانش پول خواست اما نه الکی!

همین یکسال پیش هامبورگ برای اینکه ورزشگاهی برای تیم‌های پایه‌اش بسازد از هوادارانش درخواست کمک مالی کرد اما درخواست الکی نکردند بلکه سهام فروختند . فکر می‌کنم با این طرح حدود 10 میلیون یورو طی یکی دو روز جمع شد
کد خبر: ۵۲۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 05 September 2015

گوش راست افسانه ای فوتبال ایران این روزها در آلمان تجربه جدیدی را می گذراند. مربیگری در تیم پایه هامبورگ. همان باشگاهی که هفت سال برایش در بوندس لیگا و اروپا توپ زد.

به گزارش تابناک ورزشی، مهدوی کیا امروز گفت وگویی با فارس انجام داده که در آن به ایده عجیب و تازه سرپرست غیرفوتبالی باشگاه پرسپولیس، انتقاد وارد کرده است. خلاصه مصاحبه کیا را می خوانید.

باشگاه سابق تان، راه‌حل عجیبی پیشنهاد کرده و آن هم درخواست کمک 5 هزارتومانی ازهواداران پرسپولیس بوده!

به هرحال وقتی همه چیز به هم بریزد، درخواست های این شکلی هم مطرح می‌شود. برای اینکه پرسپولیس و به صورت کلی فوتبال ایران مشکل نداشته باشد نمی‌توان فقط در یک مصاحبه حرف زد چراکه این قصه سر دراز دارد. در لیگ ایران مثل خیلی از کشورهای جهان باید پیش از شروع لیگ، سازمان لیگ ازهمه باشگاه‌ها بودجه مشخص بخواهد و سپس این بودجه‌ها بررسی شود. اگر تیمی صلاحیت حضور در سطح اول فوتبال را نداشته باشد باید به لیگ‌های پایین‌تر برود اما متاسفانه در فوتبال ما از این قوانین نداریم و می‌بینیم برخی باشگاه‌ها بدهی‌های 20 ساله دارند.

البته سازمان لیگ قصد داشته قدم‌هایی دراین باره بردارد اما خیلی موفق نبوده و همه در حد حرف مانده.

بله،  اول فصل می‌گویند که به تیم‌های بدهکار اجازه بازی نمی‌دهند اما می‌بینیم که تیم‌های بدهکار درمسابقات شرکت می‌کنند. از طرف دیگر باشگاه‌های ما سیستم پولی و بودجه‌ای مشخص ندارند. رقم بلیت‌فروشی و حق پخش تلویزیونی هم مشخص نیست و وقتی این درآمدها که حق طبیعی باشگاه‌هاست وجود ندارد همین می‌شود که می‌بینید. تیم‌هایی مثل فولاد، سایپا، سپاهان و ... وابسته به کارخانجات هستند و بودجه مشخصی دارند اما استقلال و پرسپولیس متعلق به کارخانه‌ای نیستند و نمی‌گذارند خصوصی هم بشود. برای این دو باشگاه باید بودجه مشخص تعریف شود اما می‌بینیم که می‌گویند این دو تیم متعلق به وزارت ورزش هستند اما در خرج روزانه‌شان هم مانده‌اند.

این کمک هواداران به باشگاه به این شکل آیا در فوتبال حرفه‌ای روز دنیا وجود داشته ؟

ببینید در فوتبال روز دنیا هم شده که باشگاه‌های بزرگ ازهواداران شان کمک مالی بخواهند. همین یک سال پیش باشگاه هامبورگ برای اینکه ورزشگاهی برای تیم‌های پایه‌اش بسازد از هوادارانش درخواست کمک مالی کرد اما درخواست الکی نکردند بلکه به هواداران سهام فروختند و هوادارانی هم که عاشقانه تیم شان را دوست دارند، آمدند و این سهام‌ها خریدند. فکر می‌کنم با این طرح حدود 10 میلیون یورو طی یکی دو روز جمع شد و این اتفاق رخ داد تا به تیم‌های پایه هامبورگ کمک شود اما نه اینکه همینطور الکی از هواداران کمک بخواهند. همین یک ماه پیش بود که کلنگ تاسیس این ورزشگاه به زمین خورد.

پرسپولیس روزگاری معتبرترین اسپانسرها را روی پیراهنش داشت اما چرا الان حامی پیدا نمی‌شود تا به پرسپولیس کمک مالی کند؟

در این شرایط اسپانسر هم جلو نمی‌آید چراکه اسپانسر هم در فوتبال ایران بلاتکلیف است. وقتی اسپانسرها می‌بینند که مدیر عوض می‌شود و مدیر جدید همه چیز را به هم می‌ریزد، ریسک نمی‌کند و پا پیش نمی‌گذارد. به هر حال همانطور که گفتم مشکلات پرسپولیس زیاد است که در یک مصاحبه نمی‌توان درباره همه آنها صحبت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل