بازدید 2087

آمريکا يک ميليارد دلار مهمات به عربستان مي‌فروشد

کد خبر: ۵۲۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 05 September 2015
الحدث اعلام کرد آمریکا یک میلیارد دلار مهمات به عربستان سعودی برای ادامه حملات به یمن می فروشد.

نادیا البلبیسی خبرنگار شبکه تلویزیونی الحدث در واشنگتن، گفت: استقبال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از پادشاه عربستان در ورودی کاخ سفید، نشانه روابط تاریخی و محوری مبتنی بر منافع مشترک بین دو کشور است. به ویژه که منطقه خاورمیانه با چالش های بزرگی روبروست. مسایل منطقه در دستور کار اجلاس سران آمریکا و عربستان قرار داشت که در آن بر ثبات یمن و بازگشت دولت قانونی این کشور تاکید شد. همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و دستیابی به راهکاری برای بحران سوریه از جمله دیگر مسایل مطرح در این گفتگوها بود. دو جنبه اقتصادی و سرمایه گذاری به ویژه در بخش های بهداشت، معدن، انرژی و آموزش اهمیت فوق العاده ای در این سفر داشت. ریاض و واشنگتن بر تقویت روابط امنیتی، سیاسی و اقتصادی خود تاکید دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا و عربستان منافع مشترک حساسی دارند. اوباما تاکید کرد اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند. او همچنین از نگرانی مشترک با عربستان درباره فعالیت های ایران در منطقه خاورمیانه سخن گفت. همه مقامات بلندپایه آمریکایی در دیدار اوباما و پادشاه عربستان حضور داشتند. در این دیدار توافق شد عربستان یک میلیارد دلار مهمات و قطعات یدکی تجهیزات جنگی را به ویژه برای جنگ یمن خریداری کند.

وی خاطر نشان کرد: مقامات آمریکایی با صراحت می گویند همکاری های اطلاعاتی با عربستان درباره ایران خواهند داشت و با کشتی های حامل سلاح برای حوثی ها در دریای سرخ مقابله خواهند کرد.

آمریکا همچنین بر تقویت سامانه پدافند موشکی عربستان تاکید کرد. مقامات آمریکایی تاکید دارند از امنیت اعضای شورای همکاری به ویژه عربستان در صورت روبرو شدن با حمله ایران دفاع خواهند کرد. اوباما امیدوار است دولت ایران از پول هایی که پس از لغو تحریمها به دست خواهد آورد برای بهبود شرایط اقتصادی این کشور استفاده کند، اما کشورهای عربی می گویند بخش بیشتر این پول ها در اختیار سپاه پاسداران و دخالت های ایران در کشورهای عربی اختصاص خواهد یافت. دولت آمریکا در هر صورت برای تضمین دادن عربستان تلاش می کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی