بازدید 3175

سرانه قرآنی هر ایرانی زیر ۱۰هزار تومان است

رئیس سازمان دارالقرآن‌ با اشاره به اینكه سرانه قرآنی هر ایرانی كمتر از ۱۰ هزار تومان است خواستار تلاش مسئولان، خانواده‌ها و خیران برای بالا بردن این رقم و خارج كردن مؤسسات و جلسات قرآنی از مظلومیت شد.
کد خبر: ۵۲۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 05 September 2015
رئیس سازمان دارالقرآن‌ با اشاره به اینكه سرانه قرآنی هر ایرانی كمتر از ۱۰ هزار تومان است خواستار تلاش مسئولان، خانواده‌ها و خیران برای بالا بردن این رقم و خارج كردن مؤسسات و جلسات قرآنی از مظلومیت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم در اختتامیه دوّمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی این جشنواره را نمونه‌ای از همت خیران در برگزاری فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: سه گروه باید توجه ویژه‌ای به امور قرآنی داشته باشند كه خیران یكی از آنها هستند.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم با اشاره به اینكه سرانه قرآنی هر ایرانی در سال كمتر از ۱۰ هزار تومان است، گفت: اولین گروهی كه باید عنایت ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داشته باشند مسئولان دولت و مجلس هستند كه لازم است با سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن كشور، سرانه هر ایرانی برای انس با قرآن‌كریم را به مبلغ قابل قبولی برسانند.

قره‌شیخلو خانواده‌ها را پس از مسئولان دومین گروه تأثیرگذار در رونق فعالیت‌‌های قرآنی دانست و افزود: خانواده‌ها نیز باید در كنار سرمایه‌گذاری برای دانشگاه، مدرسه خوب و ‌آشنایی فرزندان با زبان خارجی و كامپیوتر، هزینه انس با قرآن را در سبد هزینه‌های خود ببینند.

وی با اشاره به اینكه هنوز این فرهنگ در خانواده‌ها به وجود نیامده است از آنها خواست تا نسبت به این مسئله حساس باشند تا هر روز بر اطلاعات و مهارت‌های قرآنی فرزندان این كشور افزوده شود.

قره‌شیخلو در خصوص نقش كمك‌های مردمی به فعالیت‌های قرآنی با اشاره به اینكه كمك خیران در این زمینه یك هزارم مشاركت آنها در مدرسه‌سازی هم نیست، افزود: اكنون ۴ هزار حافظ قرآن در كشور داریم كه آزمون‌های تخصصی را پشت سر گذاشته و مدارك لازم را گرفته‌اند كه اگر برای هر یك از آنها جلسه‌ای دایر كنیم كه از پشیتبانی یك خیر بهره‌مند باشد به یكباره ۴ هزار جلسه حفظ قرآن خواهیم داشت.

وی همچنین از مظلومیت ۱۰ هزار مؤسسه قرآنی كشور و فعالیت اغلب آنها با حداقل امكانات یاد كرد و گفت: اگر خیران كمك كنند تا آنها خدمات بیشتری را به مردم شهر و استان خود ارائه كنند شاهد تحول قرآنی در كشور خواهیم بود.

قره‌شیخلو در بخش دیگری ازسخنان خود ضمن تشكر از تمام افراد و نهادهایی كه در برگزاری جشنواره «گل‌های محمدی و فاطمی» مشاركت داشتند از خیران به عنوان بانی اصلی، از عباس سلیمی به عنوان پیشنهاد دهنده جشنواره و  مقیمی استاندار وقت استان مركزی در ۲ سال پیش به عنوان پیگیر اجرای آن تشكر كرد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم تعلق جشنواره به نوجوانان و نونهالان و تنوع رشته‌های آن اعم از قرآنی و هنری را دو ویژگی این جشنواره دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار