بازدید 1825

اشتون کارتر بر اهميت روابط با عربستان تاکيد کرد

کد خبر: ۵۲۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 05 September 2015
پیتر کوک، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور در دیدار شاهزاده محمد بن سلمان معاون ولیعهد و وزیر دفاع عربستان بر اهمیت روابط راهبردی ریاض و واشنگتن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کوک در بیانیه ای اعلام کرد وزیران دفاع آمریکا و عربستان در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف در منطقه از جمله بحران فعلی یمن و اهمیت رسیدن به راه حلی سیاسی مبتنی بر مذاکره گفتگو کردند.

کوک افزود کارتر بر اساس تعهدات داده شده در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که به میزبانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ماه مه در کمپ دیوید برگزار شد و سفر اخیر کارتر به عربستان در ماه ژوئیه ، از این فرصت برای گفتگوی بیشتر در مورد الزامات دفاعی عربستان سعودی و حمایت از تلاش عربستان سعودی برای افزایش توانایی مقابله با چالشهای جدید و در حال ظهور امنیتی در منطقه استفاده کرد.

به گفته دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، کارتر تصریح کرد توانایی های دفاعی منطقه ای آینده نه تنها باید بازدارندگی متعارف را فراهم کند بلکه باید به تهدیدات غیر متعارف و نامتقارن منطقه ای که احتمالا ایران، دولت اسلامی عراق و شام و دیگران بوجود می آورند، رسیدگی کند.

کوک افزود وزیر دفاع آمریکا همچنین درنشست اوباما و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان همراه با دیگر اعضای هیئت عربستانی شرکت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار