بازدید 17563
محسن رضایی تصریح کرد؛

نقشه ای که عربستان برای کویت کشیده است/در دولت جدید یک تیم مذاکره کننده خوب کار را به نتیجه رساند/نظامی‌‌ها در بحث‌های جناحی دخالت نمی کنند/اگر طرف مقابل چیزی را نسبت داد و شما پاسخ ندادید، آن را به عنوان تأیید می گیرند

مسأله سیاست یک نوع مبارزه است که اگر طرف مقابل چیزی را نسبت داد و شما پاسخ ندادید، آن را به عنوان تأیید می گیرند؛ لذا حتما باید به مسائل پاسخ داده شود و مقام معظم رهبری نیز به خوبی پاسخ دادند و ان‌شاءالله مسئولان هم پاسخ دهند؛ بنده نیز پیش از این در این زمینه درباره ترفندهای آمریکا نیز توضیح داده بودم.
کد خبر: ۵۲۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 05 September 2015
دکتر محسن رضایی در جمع خبرنگاران گفت: از رفتارهای آمریکا نتیجه می‌گیریم، آن‌ها با مقاومت ملت ایران مجبور به عقب نشینی شده و به دنبال اقدامات جدیدی علیه ما هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سیاست انزواسازی امریکا علیه کشورمان که با شکست مواجه شده است، پرداخت و گفت: آنها از ترس بمب اتم اسلامی مجبور شده اند با ما مذاکره را شروع کنند و چون خودشان به دروغ علیه ما تبلیغ کرده بودند، باورشان شده بود که ما قصد ساخت بمب اتم را داریم! در زمان شروع این مذاکرات، تنها 3 کشور اروپایی حضور داشتند حتی آمریکا نیز دوازده سال قبل در این زمینه کارشکنی می‌کرد، ولی وقتی مسأله جدی شد و رهبری اجازه دادند پملپ‌ها باز شود، آمریکا، ‌چین و روسیه نیز به مذاکرات اضافه شدند.

وی ادامه داد: بنابراین مذاکرات جدی گرفته شد و آنها پای کار آمدند و این در حالی بود که پیش از این می‌خواستند دروازه‌های جهان را روی ما ببندد اما مسائل پیش رفت تا اینکه در دولت جدید یک تیم مذاکره کننده خوب و با تجربه کار را به نتیجه رساند و ایران در عین حال که امتیازاتی داد، امتیازاتی گرفت و نتیجه 12 سال تحریم و انزواسازی ایران منجر به هسته‌‌ای شدن جمهوری اسلامی و شکسته شدن محاصره دشمن بود.

رضایی نکته مهم در این زمینه را عقب نشینی کوتاه مدت آمریکا از مواضع خود دانست و گفت: برخی از آمریکایی‌ها به خیال خام خود معتقدند،گفته اند بحث 10 یا 15 سال عدم تحریم برای این است که پس از سقوط جمهوری اسلامی آن‌ها با جانشینان جمهوری اسلامی کل مسأله هسته‌ای را از بین ببرند و برخی نیز می‌گویند به دنبال راستی‌آزمایی هستند و برخی دیگر معتقدند باید چکش تحریم بر سر ایران حفظ شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از رفتارهای آمریکا نتیجه می‌گیریم که آن‌ها با مقاومت ملت ایران مجبور به عقب نشینی شده و به دنبال اقدامات جدیدی علیه ما هستند، افزود: وقتی آن‌ها می‌گویند امکان بازگشت تحریم‌ها وجود دارد، ما این مسأله را ریسک سیستماتیک سرمایه‌گذاری می‌دانیم که در این صورت دیگر کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری به همه جا نخواهند آمد؛ اما به هر حال باید حداکثر استفاده را از شکست سیاست انزواسازی ایران انجام داد و خوشبختانه دولت به دنبال گسترش استفاده از این مسأله است.

وی با اشاره به تحرکات عربستان در منطقه خلیج فارس تصریح کرد: طرحی پیش از این علیه سوریه، یمن و عراق وجود داشت که به دنبال تجزیه این کشورها بودند و امروز اعلام می‌کنم که عربستان به دنبال تحرک در خلیج فارس و کشور کویت است و چاه‌های نفت خفجی را اشغال کرده است.

رضایی ادامه داد: علاوه بر این آن‌ها درصدد تغییراتی در کشور کویت هستند و هدف عربستان نیز این است که می‌گوید چون نتوانستیم بغداد را ساقط کنیم، باید کویت را بگیریم تا روی بصره و ناصره کار کنیم و از این روی، به محض اینکه جایی پای خوت را در جنوب یمن تثبیت کند به شمال خلیج فارس می‌آید.

رضایی تأکید کرد: ما دوستانه به دولت عربستان می‌گوییم که همین مقدار ناامنی نیز در منطقه باید خاتمه یابد، چراکه جهان اسلام عقب افتاده و منطقه به صلح و امنیت نیاز دارد؛ لذا امیدواریم دولتمردان عربستان از این نوع دخالت‌ها دست برداشته و در جهت اهداف مسلمین حرکت کنند.

رضایی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست گفت: نظامی‌‌ها در بحث‌های جناحی دخالتی نمی‌کنند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران درباره لزوم پاسخگویی به صحبت‌های طرف آمریکایی تصریح کرد: مسأله سیاست یک نوع مبارزه است که اگر طرف مقابل چیزی را نسبت داد و شما پاسخ ندادید، آن را به عنوان تأیید می گیرند لذا حتما باید به مسائل پاسخ داده شود و مقام معظم رهبری نیز به خوبی پاسخ دادند و ان‌شاءالله مسئولان هم پاسخ دهند؛ بنده نیز پیش از این در این زمینه درباره ترفندهای آمریکا نیز توضیح داده بودم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل