بازدید 2139

استفاده از الگوی تربیت بدنی آموزش و پرورش در سطح جهان

کد خبر: ۵۲۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 05 September 2015
وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا الگوی تربیت بدنی معاونت این وزارتخانه در سطح جهان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش مهر، علی اصغر فانی در نشست شورای عالی تشکیلاتی دومین المپیاد درون مدرسه‌ای که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است، گفت: آموزش و پرورش به عنوان متولی، تربیت بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز آینده کشور را رقم می‌زند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند تا در برنامه ششم توسعه سند تحول بنیادین به عنوان مبنای اصلی در تنظیم برنامه ها در حوزه وزارت آموزش و پرورش معرفی شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین ۶ ساحت تربیتی دارد، عنوان کرد: یکی از ساحت های تربیتی، ساحت تربیت بدنی و تندرستی است که در این سند به دنبال تربیت همه بـُعدی دانش‌آموزان هستیم.

فانی ادامه داد: در برنامه درسی مدارس ۲ ساعت به تربیت بدنی اختصاص یافته و می دانیم که این ۲ ساعت کافی نیست، اما در تنظیم برنامه درسی محدودیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: با فعالیت‌هایی همچون المپیاد درون مدرسه‌ای، فعالیت های تربیت بدنی دانش آموزان نیز افزایش می‌یابد و قریب به ۴ میلیون دانش آموز در فعالیت های المپیادهای درون مدرسه‌ای حضور یافته‌اند که زمینه برای ورزش قهرمانی فراهم خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش مشارکت است، توضیح داد: با جلب مشارکت سایر نهادها می توانیم وظایف خود را بهتر انجام دهیم و ما اولین تفاهم‌نامه را با وزیر ورزش و جوانان منعقد کرده ایم.

فانی با اشاره به فعالیت مدارس ورزش تصریح کرد: این مدارس در شناخت، تقویت استعدادها و تبدیل ورزش همگانی به قهرمانی به ما کمک می کند.

وی با بیان اینکه در مدارس روستایی نیز ورزش دنبال می شود، اعلام کرد: حتی اگر مربی تربیت بدنی نداشته باشند، معلم به آنان ورزش می دهد و فقدان حرکتی تا حدودی جبران می شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت باید تلاش کند تا تجربه های ورزشی خود را در سطح جهانی مطرح کند .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار