بازدید 5082
۳

جوابیه شرکت آب منطقه‌ای فارس

کد خبر: ۵۲۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 05 September 2015
شرکت آب منطقه‌ای استان فارس درخصوص خبري تحت عنوان حفر چاه در نزديكي سد درودزن جوابیه ای به شرح ذیل ارسال کرد:

مسئول محترم سايت خبري تحليلي تابناك

با سلام

احتراماً، ضمن تشكر از حسن توجه آن سايت ارزشمند به مقوله آب كه موجب دلگرمي خادمين صنعت آب كشور مي شود پاسخ اين شركت درخصوص خبري تحت عنوان حفر چاه در نزديكي سد درودزن در بخش نگاه شما تقديم مي گردد، مستدعي است دستور فرمائيد.

بيش از 14 سال است كه مجوز حفر چاه جديد كشاورزي در تمام مناطق شهرستان مرودشت، خصوصاً اطراف ارتفاعات جنوبي و شرقي سد درودزن كه در گزارش مربوطه آمده است از سوي شركت آب منطقه اي فارس به دليل عدم تخصيص آب كشاورزي صادر نشده است.

از سوي ديگر شركت آب منطقه اي مطابق قانون مكلف به صدور مجوز جابجايي و كف شكني به چاههايي است كه داراي مجوز بهره برداري هستند عموم اين چاهها كه در ضلع جنوبي و شرقي ارتفاعات سد درودزن واقع شده اند، آبرفتي هستند و حتي يك حلقه چاه كشاورزي كه در سازندهاي آهكي مجاور ارتفاعات مذكور حفر شده باشد، وجود ندارد.

اصولاً چاههاي آب كشاورزي در دو مخزن حفر و بهره برداري مي شوند، يكي از مخزن و سفره اي آهكي است و دوم مخزن و سفره اي آبرفتي مي باشد. حد سفره هاي آهكي از آبرفتي جداست و تا زماينكه حفاري در آبرفت به سازند آهكي برخورد نكند، برابر قوانين و مقررات موضوعه توزيع عادلانه آب، جابجايي و كف شكني مجاز و قانوني است.

همانطور كه اشاره شد خوشبختانه چشمه هاي اطراف (جنوب و شرق) ارتفاعات درياچه سد درودزن مانند چشمه قدمگاه از ارتفاعات آهكي سرچشمه مي گيرند كه سفره آنها با سفره اي كه چاههاي آب كشاورزي در آن حفر شده اند، مجزا است كه رعايت حريم اين چشمه سارات جزء لاينفك و خلل ناپذير مجوزهاي صادره مي باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل