بازدید 2646

تسهیلات حمایتی بسیج از اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد و گفت: اهالی روستاها پس از کسب آموزش‌های مهارتی لازم طرح‌های اقتصاد مقاومتی و با دریافت تسهیلات طرح‌ها را راه‌اندازی می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 05 September 2015
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد و گفت: اهالی روستاها پس از کسب آموزش‌های مهارتی لازم طرح‌های اقتصاد مقاومتی و با دریافت تسهیلات طرح‌ها را راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بسیج، سردار محمدرضا نقدی در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی استان گیلان که در روستاهای خرمکوه و ناوه عمارلو رودبار در حال برگزاری است، اظهار کرد: برگزاری اردوهای جهادی استمرار حرکت جهادی شهداست.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی همان جبهه است با این تفاوت که در آن خمپاره و صوت بمب و مین و… نیست، ابراز داشت: صمیمیت، ارادت، کار، جوشش، عشق و علاقه به مردم همان ویژگی هایی که دیروز در سنگر ها بود امروز گروه های جهادی نیز برای خدمت به مردم آن را بکار بسته اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از فعالیت ارزشمند گروه های جهادی در دورترین و محروم‌ترین روستاهای کشور خبر داد و گفت: گروه های جهادی در مناطق صعب العبور و دور دست‌ترین روستاهای کشور برای رفع محرومیت ها در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در همین روستاهای گروه هدف اردوهای جهادی گیلان 70 درصد آب کشاورزی به دلیل استفاده از نهرهای سنتی هدر می رود در صورتی که با احداث کانال بتنی تنها اگر 50 درصد آب کشاورزی مورد استفاده بهینه قرار بگیرد بسیاری از اراضی بلااستفاده احیا می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بیش از ده ها هزار نهر خاکی کشاورزی در کشور وجود دارد یادآور شد: اگر این نهرها در کشور ساماندهی و بتن ریزی شوند نیازی به احداث سد در کشور نخواهیم داشت.

* پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه از پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد و گفت: اهالی روستاها پس از کسب آموزش های مهارتی لازم طرح های اقتصاد مقاومتی و با دریافت تسهیلات طرح ها را راه اندازی می کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه اجرای طرح اقتصاد مقاومتی وارد سومین سال فعالیت خود شده است، ابراز داشت: در دو سال گذشته قریب به یک صد هزار شغل در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده است.

وی پیش بینی کرد: با اعطای تسهیلات طرح های اقتصاد مقاومتی در سال جاری نیز 50 هزار شغل در کشور ایجاد می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ورود به عرصه صنایع تبدیلی را از دیگر اهداف و برنامه ها برشمرد و ادامه داد: برخی از محصولات روستاییان وقتی به تولید می رسد بازار اشباع شده و قیمت محصول پایین می آید و برای تولید کننده عرضه محصول به بازار به صرفه نیست لذا به دنبال آن هستیم تا ابزاری به روستاها بیاوریم تا محصولات کشاورزی را تبدیل کنند.

5 میلیون تن ضایعات کشاورزی در کشور داریم

وی با بیان اینکه هم اکنون 5 میلیون تن ضایعات کشاورزی در کشور داریم، تاکید کرد: اگر روستاییان ضایعات را به محصولی دیگر تبدیل کنند، از طرفی متضرر نخواهند شد و از سویی دیگر ثروت افزوده بیشتری خواهند داشت.

سردار نقدی ترویج اهداف اقتصاد مقاومتی در روستاها را باعث افزایش محصولات داخلی عنوان کرد و گفت: با افزایش تولید محصول علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان؛ کشور را از واردات بی نیاز می کند.

وی خدمت به مردم مناطق محروم را مهم‌ترین هدف از برگزاری اردوهای جهادی دانست و گفت: خدمت به مردم مناطق محروم باعث خودسازی جهادگران شده و علاوه بر آن به مردم و دولت در راستای محرومیت زدایی کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان، اظهار کرد: وقتی دانشجویان در یک اردوی جهادی شرکت می کنند و سختی هایی که مردم متحمل می شوند را درک می کنند روزی که پشت میزهای ادارات مسئول می شوند با درد مردم بیگانه نخواهند بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان