بازدید 4653

کشف 16 باند بزرگ پولشویی در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان از کشف 16 باند بزرگ پولشویی خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان اعضای این باند کشف و پولشویان در تور اطلاعاتی به دام افتادند.
کد خبر: ۵۲۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 05 September 2015
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان از کشف 16 باند بزرگ پولشویی خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان اعضای این باند کشف و پولشویان در تور اطلاعاتی به دام افتادند.

«دادخدا سالاری» در گفت‌وگو با میزان با اعلام خبر کشف 16 باند بزرگ پولشویی در استان کرمان، اظهارکرد: اعضای این باند در زمینه‌های قاچاق مواد مخدر و روان گردان، تجارت سلاح‌های غیرمجاز و قاچاق انسان در سراسر کشور و خارج از کشور فعالیت پنهان داشته و وجوه حاصله از این فعالیت‌ها را به حساب نفرات سوم و چهارم واریز می‌کردند که در استان کرمان کشف شدند و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

وی در ادامه اضافه کرد: قاچاقچیان پس از تحصیل وجوه حاصله از معاملات نامشروع و خلاف قانون، آن‌ها را به حساب اشخاص عادی و بعضاً موجه واریز و پس از برداشت وجوه بخشی را تبدیل به دلار کرده و به خارج از کشور منتقل می‌کردند. برخی از این وجوهات را نیز در معاملات املاک و خودرو و ساختمان سازی هزینه می‌کردند تا اقدامات مجرمانه خود را در پوشش‌های قانونی و مشروع جلوه داده و رد پای خود را در تجارت‌های کثیف و آلوده پنهان سازند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان همچنین گفت: خوشبختانه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و به حول و قوه الهی به اقدامات مجرمانه مجرمین خاتمه داده شد.

سالاری تصریح کرد: تاکنون بیش از 125 میلیارد ریال از وجوه نقد و چندین باب املاک از قاچاقچیان کشف و توقیف شده، متهمان احضار شده‌اند و تحقیقات لازم بعمل آمده است.

وی افزود: پرونده‌های متشکله توسط مامورین به دستگاه قضایی استان کرمان تحویل داده شده و تحقیقات بیشتر پیرامون شناسایی شرکا و معاونین مجرمین در دادسرای کرمان در دست اقدام و در حال انجام است.

 به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان عمده فعالیت این باندها در خارج از استان و در استان‌های مختلف و در خارج از کشور بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر