بازدید 4943

احداث بلند‌ترین آبشار مصنوعی ایران در کوهدشت

فرماندار کوهدشت از احداث بلند‌ترین آبشار مصنوعی ایران در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 05 September 2015
فرماندار کوهدشت از احداث بلند‌ترین آبشار مصنوعی ایران در این شهرستان خبر داد.

«محمدی» در گفت‎وگو با  ایسنا منطقه‌ی لرستان، با اعلام این خبر گفت: درب گنبد با نزدیک به ۱۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای تابعه شهرستان بوده و شهری زیارتی به‌شمار می‎آید.

وی با بیان این‌که سالانه شمار فراوانی از دوست‎داران و مشتاقان «امام‌زاده محمد»، معروف به «شاهزاده محمد» به درب گنبد سفر می‎کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اشتغال باید کارهای زیرساختی اساسی در این شهرستان انجام شود که یکی از آنها در بخش گردشگری است، از احداث بلند‌ترین آبشار مصنوعی ایران در شهر زیارتی درب گنبد خبر داد و افزود: طراح و مجری احداث این آبشار به‌عنوان پروژه‎ای زیرساختی، جهاد دانشگاهی واحد لرستان است.

محمدی با بیان این‌که برای احداث بلند‌ترین آبشار مصنوعی ایران در درب گنبد به اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال نیاز است، خاطرنشان کرد: با توان علمی و اجرایی که از جهاد دانشگاهی سراغ داریم مطمئن هستیم این پروژه در کمترین زمان ممکن افتتاح و به بهره‎برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی طرح‎های بزرگتری در استان نیز انجام داده، مساعدت، همکاری و حمایت دستگاه‎های دیگر برای احداث این آبشار مصنوعی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: ایجاد آبشار مصنوعی می‌تواند علاوه‌بر افزایش تعداد بازدید یک میلیون نفری زائرین، زمان ماندگاری آنها و گردشگران را از نیم ساعت به چند ساعت افزایش داده و موجب رونق اقتصادی درب گنبد شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که مکان در نظرگرفته شده شهر درب گنبد بستر آماده و مناسبی برای ساخت این آبشار مصنوعی است، تصریح کرد: اجرای این پروژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته تا با پمپاژ آب به قله شاهد سرازیر شدن آبشار مصنوعی از قامت صخره‌های بلند آن باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل