بازدید 2739

مهرماه، اعلام نظر قطعی مجلس درباره برجام

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازگشت از سفر نیویورک، ضمن تشریح دستاوردهای حضور در نشست بین المجالس خبر از بررسی جدی تر موضوع برجام در مجلس شورای اسلامی و اعلام نظر نمایندگان ملت در مهرماه داد.
کد خبر: ۵۲۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 05 September 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی در بازگشت از سفر نیویورک، ضمن تشریح دستاوردهای حضور در نشست بین المجالس خبر از بررسی جدی تر موضوع برجام در مجلس شورای اسلامی و اعلام نظر نمایندگان ملت در مهرماه داد.

به گزارش خانه ملت، «علی لاریجانی» بامداد امروز (شنبه) در تشریح دستاوردهای حضور در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های بین المجالس جهان، گفت: در این اجلاس موضوعات تروریسم تکفیری داعش، رابطه دموکراسی و صلح، توسعه پایدار و موضوعاتی دیگر در اجلاس بین المجالس مطرح شد.

لاریجانی با بیان اینکه در اجلاس نیویورک هیات ایرانی دیدگاه های جمهوری اسلامی را در حضور روسای پارلمان های جهان مطرح و تشریح کرد، افزود: حضور در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان فرصتی بود تا با «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد توافق هسته ای و مسائل مختلف منطقه ای مذاکره داشته باشم.

لاریجانی با بیان این که در مورد مسائل سوریه نیز در این سفر بررسی هایی صورت گرفت، افزود: سازمان ملل در زمینه سوریه فعالیت هایی داشته و نمایندگانی را مشخص نموده است، ما در رابطه با موضوع سوریه مباحثی مطرح کردیم که انشاءالله مفید باشد.

وی در ادامه تشریح دستاوردهای حضور در اجلاس بین المجالس جهان گفت: در مدت حضور با روسای پارلمان های حدود 20 کشور جهان دیدار و گفت وگو کردم و در رابطه با موضوعات دو جانبه و گسترش روابط گفت وگو و تبادل نظر شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از فرصت حضور در نیویورک برای تبادل نظر با صاحبنظران و منتقدان آمریکایی استفاده شد، آنها سوالاتی داشتند و بحث هایی مطرح شد.
وی تصریح کرد: در جریان گفت وگو با رسانه های مختلف مواضع جمهوری اسلامی را در مورد مسئله هسته ای و مسائل منطقه ای بیان کردیم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم تعامل و گفت وگو با کشورهای مختلف جهان بتواند زمینه را برای حل بعضی معضلات مهم منطقه به ویژه جریان تروریسم تکفیری داعش فراهم نماید و شرایط خاورمیانه به یک وضعیت امنیت پایدار تبدیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من قبل از سفر که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم از نظرات معظم له آگاه شدم که تأکید داشتند ارکان مختلف کشور در موضوع برجام ایفای نقش کنند. مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مجلس باید در موضوع برجام نظر بدهد.

وی افزود: از مدت ها پیش نیز براساس نظرات مقام معظم رهبری بحث کمیسیون ویژه ای که برای بررسی برجام در مجلس به تصویب رسیده بود با هدف پیگیری همین دیدگاه بوده است.

لاریجانی گفت: بررسی برجام موضوعی است که در یک کمیسیون اصلی و کمیسیون های دیگر که به نحوی مربوط به مسئله هستند در حال پیگیری و بررسی است و ابعاد مختلف آن مورد کارشناسی قرار می گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ساز و کار تدوین شده کمیسیون اصلی که براساس رأی گیری از نمایندگان مجلس تشکیل شده است همچنان مشغول فعالیت خواهد بود. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که از قبل بررسی برجام را آغاز کرده بود به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: به دلیل چندوجهی بودن موضوع برجام کمیسیون های دیگر نظیر کمیسیون های اقتصادی و برنامه ریزی مشغول بررسی و تحلیل هستند.

لاریجانی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته اوایل مهرماه بررسی کمیسیون ها تمام خواهد شد و فرصتی ایجاد می شود که موضوع بیش از گذشته در مجلس مورد توجه و بررسی قرار گیرد تا با توجه به مجموعه شرایط کشور نمایندگان ملت نظر خود را در مورد موضوع برجام اعلام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان