بازدید 1902

اروپا، به دنبال مذاکرات رژیم اسرائیل و فلسطین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تلاشهای این اتحادیه برای آغاز مذاکرات سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی خبر داده است.
کد خبر: ۵۲۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶ 05 September 2015
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تلاشهای این اتحادیه برای آغاز مذاکرات سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی خبر داده است.

به گزارش فارس، کشورهای عربی در پایان ماه سپتامبر در راستای تلاش برای جستجوی راه‌هایی برای از سر گرفتن گفت‌وگوهای سازش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها  در نیویورک به گروه موسوم به «چهار خاورمیانه» خواهند پیوست.

خبرگزاری رویترز روز جمعه این خبر را از قول یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد و افزود این بخشی از یک طرح جدید اروپا است.

اتحادیه اروپا که به نوشته رویترز از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 دلگرم شده است اکنون معتقد است طیف وسیعی از کشورها می‌توانند در احیای مذاکرات سازش، یک سال بعد از شکست آن، کمک کنند.

بر اساس این گزارش، کشورهای مصر، اردن، عربستان سعودی و رئیس اتحادیه عرب در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای گفت‌وگو در همین باره به کشورهای گروه چهار، شامل آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه خواهند پیوست.

گروه چهار خاورمیانه به منظور میانجی‌گری در روند ایجاد سازش میان اسرائیل و فلسطین تشکیل شده‌است. این گروه مهمترین منبع مالی دولت خودگردان فلسطین است و حدود نیمی از بودجه آن را تأمین می‌کند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ گفت: «امیدوار هستی آغاز مجدد این فرایند بتواند به پیشرفت‌هایی در اوضاع منجر شده و جشم‌اندازهای آغاز گفت‌وگوها را بار دیگر بگشاید.»

اعضای گروه چهار آخرین بار در ماه مارس در مونیخ دیدار کردند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار