بازدید 3827

رئیس مجلس عراق از دوحه عازم تهران شد

رسانه های عراق اعلام کردند که رئیس مجلس این کشور روز جمعه بعد از سفر به قطر، از دوحه عازم تهران شد.
کد خبر: ۵۲۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 04 September 2015
رسانه های عراق اعلام کردند که رئیس مجلس این کشور روز جمعه بعد از سفر به قطر، از دوحه عازم تهران شد.

به گزارش ایرنا، «نوری البجاری» نماینده گروه موسوم به اتحاد القوی (از گروه های وابسته به اقلیت اهل سنت) به پایگاه خبری «حمرین نیوز» عراق گفت: دیدار سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق از تهران برای به منظور بهبود روابط دوجانبه است.

این عضو اقلیت اهل سنت عراق با رد هرگونه اقدام نمایندگان مجلس این کشور برای جمع امضا به منظور محاکمه و برکناری الجبوری، افزود: عراق نیازمند تحکیم روابط با کشورهای همسایه و منطقه است.

وی افزود: سفر الجبوری به قطر و ایران فقط به دلیل تحکیم روابط عراق با این کشورها و در چهارچوب دعوت رسمی رؤسای مجلس کشورهای دیگر صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سلیم الجبوری روز پنجشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقام های قطری به دوحه سفر کرد.

دفتر وی روز گذشته در بیانیه ای این سفر را در چارچوب دعوت 2 کشور قطر و ایران برای سفر به دوحه و تهران با هدف بررسی مسایل امنیتی منطقه عنوان کرد.

الجبوری درحالی عازم دوحه شد که رسانه های عراقی از یک جنجال بر سر کنفرانسی که دیروز (پنجشنبه) گروه های مخالف عراقی را دور هم جمع کرد، خبر دادند؛ کنفرانسی که گفته شده دولت قطر 200 میلیون دلار برای شرکت کنندگان آن در نظر گرفته است.

براساس اعلام رسانه های عراقی، دولت قطر برای این کنفرانس مخالفان حکومت عراق که نام «آتشی ملی» بر آن نهاده، شخصیت هایی مانند طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهوری که به اتهام اقدامات تروریستی و همکاری با گروه های تروریستی محکوم به اعدام شده، «رافع العیساوی» وزیر سابق دارایی و از متهمان دستگیر شده ارتباط با تروریسم در عراق، «علی حاتم سلیمان» از روحانیون تندرو طرفدار داعش، ژنرال های ارتش صدام حسین و رهبران حزب بعث و نیز گروه های تروریستی مانند جیش الاسلام، نقشبندیه و تجار مخالف حکومت عراق را گردهم آورده است.

برخی منابع عراقی گفته اند که 40 نفر از شخصیت های جریان اتحاد قوا در هیأتی به ریاست الجبوری برای شرکت در این کنفرانس به قطر رفته اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار