بازدید 4053
رییس‌جمهور افغانستان در دیدار رحمانی‌فضلی:

مشکلات مرزی می‌توانند به سرعت حل شوند

وزیر کشور تاکید کرد که خدشه‌دار شدن امنیت هر یک از کشورهای منطقه به امنیت همه این کشورها خدشه وارد می‌کند.
کد خبر: ۵۲۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 04 September 2015
وزیر کشور تاکید کرد که خدشه‌دار شدن امنیت هر یک از کشورهای منطقه به امنیت همه این کشورها خدشه وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با ارائه تحلیلی از تحولات منطقه، به سوء استفاده عناصر افراطی و گروه‌های تروریستی از دو عامل فقر و جهل در بین مردم منطقه و به‌ویژه کشورهای اسلامی و سربازگیری با سوء استفاده از این شرایط اشاره کرد و همکاری مشترک برای اصلاح این شرایط را با اهمیت برشمرد.

وی نگاه جمهوری اسلامی ایران به امنیت کشورهای منطقه را به‌هم پیوسته و یکپارچه دانست و خدشه‌دار شدن امنیت در هر یک از کشورهای منطقه و به‌خصوص همسایگان را خدشه به امنیت همه این کشورها دانست.

وزیر کشور هم‌چنین با ضروری خواندن حرکت در مسیر همکاری‌های مختلف دو کشور در بخش‌هایی چون اقتصادی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های مرتبط با کنترل‌های مرزی، بر ضرورت وجود اراده قاطع برای پیشبرد متوازن این عرصه‌ها از سوی دو کشور تاکید کرد.

رییس جمهوری افغانستان نیز با تبریک توافق هسته‌ای اظهار امیدواری کرد که رفع تحریم‌ها منجر به تقویت روند توسعه ایران شود.

اشرف غنی تاکید کرد که مشکلات مرزی می‌توانند به سرعت حل شوند.

وی افزود: ما می‌خواهیم که مرز دو کشور مرز همکاری بوده و نقاط محدود اختلافی در مرز دو کشور نباید موجب جلوگیری از توسعه همکاری‌ها شود.

در این دیدار هم‌چنین موضوعات مهمی چون فراهم شدن زمینه بهره‌برداری‌ها از ظرفیت بندر چابهار، برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تکمیل راه‌آهن خواف و هرات، رفع برخی اختلافات دیرینه مرزی، برگزاری پنجمین اجلاس همکاری‌های مشترک دو کشور در نوزدهم آبان ماه 1394، تلاش هرچه بیش‌تر برای جلوگیری از تردد غیرمجاز اتباع از مرز مشترک دو کشور و فراهم کردن زمینه‌های معیشتی برای بازگشت اتباع افغان مقیم ایران مورد تبادل نظر و بحث و بررسی قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار